Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Witam. Superba (jak mawia moja Córka) zaczyna mnie coraz częściej niemiło zaskakiwać. Tydzień czy 2 temu brak możliwości otwarcia bagażnika za pomocą klamki -Koledzy mieli rację mikrostyk w klamce klapy bagażnika. Dziś-rozładowany akumulator moll. Auto przejeżdża codziennie 2 x 10 km. Nigdy nie było z tym problemu. Po wymianie klamki (używana, sygnowana Czech Tepublic, i tu o dziwo logo VW) w czwartek, wczoraj normalnie odpaliło. Dziś podszedłem żeby upewnić się że klamka nadal działa ale siłowniki nie miały siły podnieść klapy. Kessy też drzwi nie otworzył. Pilot umożliwił mi wejście a tu niespodzianka komunikat o rozładowanym akumulatorze. Jakoś z trudem odpalił. Zrobiłem szybki kurs po obwodnicy (nie gasząc auta po drodze wysiadłem otworzyłem bagażnik z klamki- siłowniki ok góra dół) zadowolony wróciłem do domu. Myśląc że po 15 km aku się naładował zgasiłem by ponownie odpalić. Zero reakcji. Aku może paść z dnia na dzień? Ktoś pisał jakiś czas temu w wątku ale nie wiem jak to się skończyło. Nic nie zostawiłem włączonego. Wyjąłem aku zawiozłem do mechanika ,mówi że może zrobić test jak będzie naładowany (w chwili oddania do mechanika tester wskazywał kilka %). Ps. Aby nie zostawiać otwartego auta pod blokiem (aku został u mechanika) wsadziłem aku od getz 1.4...
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Ja miałem kiedyś taką sytuację że Aku padł z dnia na dzień bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów.
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
W tej sytuacji (gdyby to jednak akumulator) byłoby chyba dla mnie nskorzystniejsze-brak konieczności szukania złodzieja prądu. Co ciekawe po 24 h na akumulatorze od getza (chyba 45 Ah), skoda dała się otworzyć z kessy więc może nic prądu nie zrzera.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
jak jest mróz, wystarczy kilka stopni, to są wyraźne oznaki kończenia się aku, jak jest względnie ciepło to padają nagle, w wakacje może być tak, że odpalasz auto, jedziesz do sklepu i po 10 minutach nic, aku padnięte
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
15 minut jazdy ma szansę co najwyżej oddać energię, która została zużyta na rozruch auta, nic więcej. To był oryginalny aku czy inny? Jeśli wymieniany, na EFB/AGM?
Wrzuć akumultor na porządny prostownik, naładuj do pełna i dopiero wtedy pojedź na test aku. Samo napięcie nie świadczy o dobrym stanie akumulatora. Sprawny akumulator będzie mieć odpowiednie SOC (state of charge) i (nie wiem czy każdy tester to ma) DOC (depth of charge). Ważne jets również jak mocno spada napięcie pod obciążeniem (rozruch).
Jeśli jeździsz na granicy głębokiego rozładowania, aktualne warunki na pewno nie są sprzyjające - ksenony żrą dużo prądu, ewentualne podgrzewanie foteli, lusterek (może się włączać samo), kierownicy oraz przedniej szyby też swoje pobrać musi.
Wrzuć akumultor na porządny prostownik, naładuj do pełna i dopiero wtedy pojedź na test aku. Samo napięcie nie świadczy o dobrym stanie akumulatora. Sprawny akumulator będzie mieć odpowiednie SOC (state of charge) i (nie wiem czy każdy tester to ma) DOC (depth of charge). Ważne jets również jak mocno spada napięcie pod obciążeniem (rozruch).
Jeśli jeździsz na granicy głębokiego rozładowania, aktualne warunki na pewno nie są sprzyjające - ksenony żrą dużo prądu, ewentualne podgrzewanie foteli, lusterek (może się włączać samo), kierownicy oraz przedniej szyby też swoje pobrać musi.
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Kiedyś podjechałem pod Tesco zrobić zakupy, wszystko było ok, żadnych objawów ze strony akumulatora, jak wróciłem z zakupów nawet nie zakręcił silnikiem, a zakupy trwały max 20 min.
Był to zwykły kwasiak. Tak więc może paść bez żadnych zapowiedzi.
Był to zwykły kwasiak. Tak więc może paść bez żadnych zapowiedzi.
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
A więc: parametry rozładowanego:SOC 00%,NAPIECIE 11,47,SOH 1%.
Naładowany: SOC 65 %,NAPIECIE 12,39, SOH 1%. Akumulator moll 59 Ah 640 A czyli nie do 1.8 TSI. Kupiłem dziś nowy, liczę że problem z rozruchem to była kwestia zużytej i niedopasowanej baterii. Zniszczę coś jak nie pojadę tego nowego kodować ? Tak jak Koledzy pisali w innych postach po zamontowaniu nowego wyskoczyły mi błędy które po kilkudziesięciu metrach jazdy zniknęły.
Naładowany: SOC 65 %,NAPIECIE 12,39, SOH 1%. Akumulator moll 59 Ah 640 A czyli nie do 1.8 TSI. Kupiłem dziś nowy, liczę że problem z rozruchem to była kwestia zużytej i niedopasowanej baterii. Zniszczę coś jak nie pojadę tego nowego kodować ? Tak jak Koledzy pisali w innych postach po zamontowaniu nowego wyskoczyły mi błędy które po kilkudziesięciu metrach jazdy zniknęły.
- ganc
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Paweł
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Czy po wymianie na nowy akumulator AGM trzeba go zakodować w komputerze żeby widział go jako nowy? Jak to zrobić? Jakim urządzeniem można samemu sobie z tym poradzić?
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Obd eleven da radę.
https://youtu.be/hnRkN1q0yzQ
https://youtu.be/hnRkN1q0yzQ
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
W autach wyposazonych w start-stop należy zakodować lub chociaż kupić o takiej samej pojemności.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- ganc
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Paweł
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Mam upatrzone Varta, Centra lub Bosh przedział cenowy od 500 do 680 zł (nie duże różnice) ale chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze zdania na temat tych producentów? Oczywiście wszystkie dobrane według parametrów podanych przez producenta i z systemem AGM czyli do start/stop. Wolałbym jednak żeby wszystko dobrze było ograne (jeżeli trzeba) dlatego chciałem jeszcze podpytać o CarScanner (bo ten OBDeleven dosyć słabe ma opinie i na appstore i na necie jak poszperałem), czy będzie możliwe za jego pomocą zarejestrowanie akumulatora w systemie i czy ewentualnie można za jego pomocą włączyć/wyłączyć start/stop w aucie?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Absolutnie żadnej centry czy varta. Jakiej pojemności szukasz?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
Za najlepsze uchodzą Bannery i ukraińska Amega. U mnie fabryczna Varta po 3,5 roku zdycha sobie powoli.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)
a ja na varty jakie mam w domu złego słowa nie powiem, z drugiego auta fabryczna varta wytrzymała 12 lat, a później jeszcze dwa lata w małym ciągniku jeździła, inne aku varty po 8 lat w ciągnikach chodzą (bardzo dobry wynik), tylko fakt to zwykłe aku, nie agm. z ukraińskich mam Westa Forse, też dobrze się spisuje, ale to też zwykłe aku.