Deaktywacja start stop
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 14 sty 2020, o 13:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Deaktywacja start stop
Witam
Czy ktos z grupowiczow pomoglby (odplatnie oczywiscie) w deaktywacji start stop skoda superb 2012 rok krakow?
Czy ktos z grupowiczow pomoglby (odplatnie oczywiscie) w deaktywacji start stop skoda superb 2012 rok krakow?
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Deaktywacja start stop
Nie odpinaj kostki przy akumulatorze, to jest moduł zarządzający ładowaniem akumulatora, po odpięciu jest niższe ładowanie i sieje błędami w vcsds.
można tak:
VCDS: [19] CAN Gateway
Long Adaptation, Kanał 13.
Fabryczne ustawienie 002000, zmieniamy na C820C8 (trzeba skopiować)
To nie jest wyłączenie start/stop a zmina parametrów jego włączenia które są niemożliwe do spełnienia, dlatego stat/stop nie wyłączy silnika.
Jeszcze można coś takiego zainstalować https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-de ... 9038880058 dla mnie zmiana vcdsem jest szybsza i prostrza.
można tak:
VCDS: [19] CAN Gateway
Long Adaptation, Kanał 13.
Fabryczne ustawienie 002000, zmieniamy na C820C8 (trzeba skopiować)
To nie jest wyłączenie start/stop a zmina parametrów jego włączenia które są niemożliwe do spełnienia, dlatego stat/stop nie wyłączy silnika.
Jeszcze można coś takiego zainstalować https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-de ... 9038880058 dla mnie zmiana vcdsem jest szybsza i prostrza.
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
Odłączać wtyczkę przy aku i nie zawracać sobie głowy start-stop.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Deaktywacja start stop
Warto obejrzeć:
https://www.youtube.com/watch?v=4btDLHlFaJg&t=514s
i dlaczego nie warto odłączać kostki przy akumulatorze https://www.youtube.com/watch?v=LWXwtIB059A
https://www.youtube.com/watch?v=4btDLHlFaJg&t=514s
i dlaczego nie warto odłączać kostki przy akumulatorze https://www.youtube.com/watch?v=LWXwtIB059A
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
tak oglądałem film Krzynola, czy możesz wytłumaczyć co jest nie tak w odpięciu wtyczki?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Deaktywacja start stop
https://www.youtube.com/watch?v=LWXwtIB059A
6:02 Ładowanie akumulatora z podłączoną wtyczką ~14,5V
6:29 z odłączoną wtyczką ~14,1V
7:45 zgadzam się z Krzynolem
0,4 V mniej na akumulatorze i błędy w vcds dla mnie to wystarczy, może coś jeszcze działa źle?
Lepiej palcem wyłączać lub zrobić zmianę vcdesem.
6:02 Ładowanie akumulatora z podłączoną wtyczką ~14,5V
6:29 z odłączoną wtyczką ~14,1V
7:45 zgadzam się z Krzynolem
0,4 V mniej na akumulatorze i błędy w vcds dla mnie to wystarczy, może coś jeszcze działa źle?
Lepiej palcem wyłączać lub zrobić zmianę vcdesem.
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
a czy ktoś z was wie skąd to ładowanie 14,6V i do czego służy?
edit: to może odpowiem. wyższe napięcie służy odrobieniu strat energii pobieranej przez start-stop. deaktywując system start-stop, alternator nie jest zmuszany do ciągłego nadrabiania start energii i napięcie ładowania wynosi 13,8-14,1V czyli standardowe.
edit: to może odpowiem. wyższe napięcie służy odrobieniu strat energii pobieranej przez start-stop. deaktywując system start-stop, alternator nie jest zmuszany do ciągłego nadrabiania start energii i napięcie ładowania wynosi 13,8-14,1V czyli standardowe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Deaktywacja start stop
Polecam o ładowaniu AGM http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm, mieści się w optymalnym ładowaniu akumulatora AGM i jest zależne od jego rozładowania.
Odpinając kostkę rezygnujesz z zrządzania ładowania akumulatora przez komputer, który pilnuje by akumulator był naładowany i nieprzeładowany co jedno i drugie jest niekorzystne dla jego żywotności.
W samochodzie masz dużo urządzeń o sporym poborze, w tdi grzanie świec, elektryczne podgrzewanie nagrzewnicy środka nie wiem czy jest w tsi, przednia szyba, tylna, lusterka grzanie stołków.
Jak z tego korzystasz to komputer wie że dużo zużywasz w danym momencie, więc przy najbliższej okazji odbije sobie braki z alternatora który w naszych samochodach ze względu na star/stop jest dość mocny.
Bardzo możliwe że napięcie i prąd ładowania też jest sterowany w zależności od temperatury zewnętrznej i na pewno rozładowania akumulatora.
Jeśli materiał Krzynola Cię nie przekonał to chyba niema sensu dalej dyskutować
Odpinając kostkę rezygnujesz z zrządzania ładowania akumulatora przez komputer, który pilnuje by akumulator był naładowany i nieprzeładowany co jedno i drugie jest niekorzystne dla jego żywotności.
W samochodzie masz dużo urządzeń o sporym poborze, w tdi grzanie świec, elektryczne podgrzewanie nagrzewnicy środka nie wiem czy jest w tsi, przednia szyba, tylna, lusterka grzanie stołków.
Jak z tego korzystasz to komputer wie że dużo zużywasz w danym momencie, więc przy najbliższej okazji odbije sobie braki z alternatora który w naszych samochodach ze względu na star/stop jest dość mocny.
Bardzo możliwe że napięcie i prąd ładowania też jest sterowany w zależności od temperatury zewnętrznej i na pewno rozładowania akumulatora.
Jeśli materiał Krzynola Cię nie przekonał to chyba niema sensu dalej dyskutować
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
bez obrazy, ale nie masz pojęcia jak działa start-stop. odnosnie drugiego akapitu powątpiewam, czy rozumiesz jak działa alternator.
sterownik podłączony do klemy minusowej informuje system start-stop czy ma wystarczająco dużo energii do pracy i sluży tylko do tego. połączony jest z gatewayem szyną lin. odpięcie kabla deaktywuje system start-stop - nie zostaje spelniony jeden z warunkow.
sterownik podłączony do klemy minusowej informuje system start-stop czy ma wystarczająco dużo energii do pracy i sluży tylko do tego. połączony jest z gatewayem szyną lin. odpięcie kabla deaktywuje system start-stop - nie zostaje spelniony jeden z warunkow.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Deaktywacja start stop
fabek to wyjaśnij takim gamoniom jak ja jak działa alternator O ile dobrze pamiętam na kanale mrakumulator goście twierdzili, że w nowoczesnych samochodach to komputer steruje napięciem ładowania...
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
przecież sterowanie alternatorem wciąż jest podłączone do ecu i do gatewaya (czarno-niebieski kabelek wychodzący z alternatora).
odłączenia kabla z klemy minus deaktywuje moduł J367 (nadzorowanie aku dla start-stop).
odłączenia kabla z klemy minus deaktywuje moduł J367 (nadzorowanie aku dla start-stop).
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Deaktywacja start stop
bo system start-stop zostal odlaczony, a to on wymusza poprzez J367 podwyzszenie napiecia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Deaktywacja start stop
W starszych łupach, gdzie nie było układu S/S też było ładowanie rzędu 14,4-14,6V.