Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
Kupiłem w Maju tego roku Skode Superb II ,kombi, 4*4, 2.0 TDI (170 Km) rok pierwszej rejestracji 2013 Luty, a produkcji 2012 grudzien
przebieg aktualny 240.000 km.
od 2 miesiecy mam problem , nie mogę jechać więcej jak 150 km/h, teoretycznie.
Kiedy przekraczam 3,5 tys. obrotów,( na autostradzie w Niemczech) w ciągu 5 minut wyskakuje komunikat uzupełnij płyn chłodniczy.
Kiedy się zatrzymałem ze zbiorniczka wyrównawczego ,zaworem jeszcze wybijało trochę płyn.
Dolałem ten sam. Jadąc dalej nie przekraczając 2900 tys. obrotów nic się nie dzieje.
wymieniłem ,termostat, pompę wodną, korek od zbiornika wyrównawczego. Nic się nie zmieniło.
Czy ktoś miał z takim czymś doświadczenie ?
przebieg aktualny 240.000 km.
od 2 miesiecy mam problem , nie mogę jechać więcej jak 150 km/h, teoretycznie.
Kiedy przekraczam 3,5 tys. obrotów,( na autostradzie w Niemczech) w ciągu 5 minut wyskakuje komunikat uzupełnij płyn chłodniczy.
Kiedy się zatrzymałem ze zbiorniczka wyrównawczego ,zaworem jeszcze wybijało trochę płyn.
Dolałem ten sam. Jadąc dalej nie przekraczając 2900 tys. obrotów nic się nie dzieje.
wymieniłem ,termostat, pompę wodną, korek od zbiornika wyrównawczego. Nic się nie zmieniło.
Czy ktoś miał z takim czymś doświadczenie ?
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
Pewnie uszczelka pod głowicą...
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
coś mi się o uszy obiło ,że to nagrzewnica może też być....
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
Jeżeli nagrzewnica, to chyba miałbyś mokre dywaniki?
Ewentualnie zrób test z takimi obrotami na postoju, to zobaczysz czy masz plamę pod autem
Ewentualnie zrób test z takimi obrotami na postoju, to zobaczysz czy masz plamę pod autem
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
tak i tu jest sucho.
Ktoś mi dziś wspomniał ,że to może być EGR zrobić baypass przejechać się i wyjdzie zaraz w praniu
Ktoś mi dziś wspomniał ,że to może być EGR zrobić baypass przejechać się i wyjdzie zaraz w praniu
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
A jak olej? Nie ma w oleju żadnych śladów? Nie przybywa? Nie kopci na zimnym na siwo/niebiesko?
Ja miałem w O2 ubytki płynu - koniec końców okazało się, że była pęknięta głowica - ot urok silników BKD(2.0 TDI)
Pod koniec, to już po przejechaniu 5km poziom płynu spadał z max do min i za mną chmura białego dymu...
Płyn oczywiście szedł do komory spalania i do oleju, a na korku pojawiał się tzw kisiel.
Ja miałem w O2 ubytki płynu - koniec końców okazało się, że była pęknięta głowica - ot urok silników BKD(2.0 TDI)
Pod koniec, to już po przejechaniu 5km poziom płynu spadał z max do min i za mną chmura białego dymu...
Płyn oczywiście szedł do komory spalania i do oleju, a na korku pojawiał się tzw kisiel.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
Właśnie od kontroli tego zacząłem na początku, tu nic się nie dzieje.
Teraz jak jeżdżę tez nie ubywa płynu tylko wtedy kiedy przycisnę i trzymam wysokie obroty 3-5 minut wtedy wyskakuje komunikat sprawdź płyn chłodniczy.
Kiedy jadę na autostradzie tak nawet 150 km/h przejezdzam 1000km bez problemu.
Ale kiedy włacze agresywny tryb jazdy nawet na naszych krajówkach w ciągu pół godziny odezwie się komputer.
Wszystko jest cacy jeśli jeżdżę jak emeryt.....
Teraz jak jeżdżę tez nie ubywa płynu tylko wtedy kiedy przycisnę i trzymam wysokie obroty 3-5 minut wtedy wyskakuje komunikat sprawdź płyn chłodniczy.
Kiedy jadę na autostradzie tak nawet 150 km/h przejezdzam 1000km bez problemu.
Ale kiedy włacze agresywny tryb jazdy nawet na naszych krajówkach w ciągu pół godziny odezwie się komputer.
Wszystko jest cacy jeśli jeżdżę jak emeryt.....
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
No to musisz jednoznacznie sprawdzić gdzie idzie płyn - w silnik czy na zewnątrz.
Jak bym zdjął dolną osłonę i trzymał go na obrotach na postoju przez te 5 min lub do czasu pojawienia się komunikatu - jak będzie plama pod pojazdem, to masz odpowiedź i masz jakiś trop.
Jak bym zdjął dolną osłonę i trzymał go na obrotach na postoju przez te 5 min lub do czasu pojawienia się komunikatu - jak będzie plama pod pojazdem, to masz odpowiedź i masz jakiś trop.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
No właśnie nie idzie w silnik, ucieka tylko przez zawór zbiornika wyrównawczego
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 28 wrz 2015, o 12:49
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2021
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 200 KM
- Lokalizacja: Pyskowice
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
Proponuje próbę CO2 przy obrotach powyżej 3500 tak jak pisałem na innym forum.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
tak jakby sie nie mieścił w układzie..a pompa wraz z prędkością kręci cię coraz szybciej/wydajniej
ale teraz zakamienionych układów to się chyba raczej już nie spotyka bo ludzie cały czas na płynach jeżdżą a nie na wodzie..
ale teraz zakamienionych układów to się chyba raczej już nie spotyka bo ludzie cały czas na płynach jeżdżą a nie na wodzie..
-
- Posty: 280
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Krzysiek
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
IMO nie ma co kombinować. Najprostsze wytłumacZenie to uszczelka lub pęknięta głowica niestety.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
no głowica też może być.., choć to dziwne by było bo występuje ten wyciek przez zbiornik..
można sprawdzić co w płynie , teraz chyba każdy mechanik ma tester do tego..
ale nie jest to miarodajne w 100% .
ja miałem w O2 pękniętą głowice , przejeździłem z tym chyba 150tyś km.. ,i faktycznie chyba przy szybszej jeździe szybciej ubywał.., ale u mnie dolewki robiłem co 2tyś km jak spokojnie jeździłem... oczywiście próba CO negatywna.., wszytko szło do chłodnicy oleju czy do turbo , niepamiętany..
naprawa to albo spawanie albo poszukiwanie używki pewnej.. , dla rozgarniętego mechanika prosta naprawa.
można sprawdzić co w płynie , teraz chyba każdy mechanik ma tester do tego..
ale nie jest to miarodajne w 100% .
ja miałem w O2 pękniętą głowice , przejeździłem z tym chyba 150tyś km.. ,i faktycznie chyba przy szybszej jeździe szybciej ubywał.., ale u mnie dolewki robiłem co 2tyś km jak spokojnie jeździłem... oczywiście próba CO negatywna.., wszytko szło do chłodnicy oleju czy do turbo , niepamiętany..
naprawa to albo spawanie albo poszukiwanie używki pewnej.. , dla rozgarniętego mechanika prosta naprawa.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
żeby Ci zrobić uprzejmość zadzwoniłem do mojego speca , jeden z lepszych mechaników jakich znam /i nie tylko ja / , od razu powiedział - uszczelka.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:58
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: R.A.R
Re: Wyciek płynu chłodniczego ze zbiorniczka po przekroczniu 3500 obrotów po 3-5 minutach
więc tak od początku myślę o najgorszym (uszczelka) ale zanim się na to zdecyduje sprawdze wszystkie opcje.
Dobry fachowiec od Skody z Trójmiasta też powiedział mojemu kumplowi ,że sprawdz pompe od EGR i nagrzewnice zrób baypass.
8 pazdziernika wjezdza na warsztat i zobaczymy co wyjdzie.
Dobry fachowiec od Skody z Trójmiasta też powiedział mojemu kumplowi ,że sprawdz pompe od EGR i nagrzewnice zrób baypass.
8 pazdziernika wjezdza na warsztat i zobaczymy co wyjdzie.