1.8 TSI 160KM 2014
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1.8 TSI 160KM 2014
Witam wszystkich,
Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Mam pytanie odnośnie auta nad którym się zastanawiam.
Do kupienia mam Superb2 1.8TSI 160KM - 2014 rok, DSG7 w wersji Elegance kombi.
Auto ma obecnie 134k przebiegu, jest bardzo zadbane, serwisowane w ASO w pełnym zakresie, łącznie z wymianą oleju w DSG przy 85k km, regularną wymianą oleju silnikowego co 15k km. Jeździ bez zarzutu, miałem okazje się przejechać- rewelka.
Mam pytanie następujące - jak to jest z silnikami 1.8 TSI z np. 2014 roku ? Silnik ma kod seryjny CDAA.
Niby problem spalania oleju miał zostać rozwiązany - ale np. ASO poinformowało mnie, że wciąż jest to problem i w pełni dopiero w 2015 roku został usunięty.
Właściciel mówi, że auto nie bierze oleju, jest non stop w terminie serwisowane itd.
Czy to ma faktycznie wpływ na ten fakt ?
Skoro jest to wada fabryczna silnika czy tam elementów silnika jak pierścienie tłokowe, czy terminowe serwisowanie ma faktycznie wpływ na zniwelowanie tej wady ?
Czy to po prostu w końcu zacznie spalać olej i remont silnika i tak czy siak jest wymagany ?
Z góry dzięki za odpowiedź bo poprzez wszystkie te strony opisujące tę wadę waham się - kupić czy nie kupić i czy np. od razu po kupnie odkładać budżet na remont
Jest to mój pierwszy post na tym forum.
Mam pytanie odnośnie auta nad którym się zastanawiam.
Do kupienia mam Superb2 1.8TSI 160KM - 2014 rok, DSG7 w wersji Elegance kombi.
Auto ma obecnie 134k przebiegu, jest bardzo zadbane, serwisowane w ASO w pełnym zakresie, łącznie z wymianą oleju w DSG przy 85k km, regularną wymianą oleju silnikowego co 15k km. Jeździ bez zarzutu, miałem okazje się przejechać- rewelka.
Mam pytanie następujące - jak to jest z silnikami 1.8 TSI z np. 2014 roku ? Silnik ma kod seryjny CDAA.
Niby problem spalania oleju miał zostać rozwiązany - ale np. ASO poinformowało mnie, że wciąż jest to problem i w pełni dopiero w 2015 roku został usunięty.
Właściciel mówi, że auto nie bierze oleju, jest non stop w terminie serwisowane itd.
Czy to ma faktycznie wpływ na ten fakt ?
Skoro jest to wada fabryczna silnika czy tam elementów silnika jak pierścienie tłokowe, czy terminowe serwisowanie ma faktycznie wpływ na zniwelowanie tej wady ?
Czy to po prostu w końcu zacznie spalać olej i remont silnika i tak czy siak jest wymagany ?
Z góry dzięki za odpowiedź bo poprzez wszystkie te strony opisujące tę wadę waham się - kupić czy nie kupić i czy np. od razu po kupnie odkładać budżet na remont
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
Wszędzie znajdziesz "znafców" co będą utrzymywać, że wymiany co 15kkm, a jeszcze lepiej co 8kkm leczą silniki. A prawda jest taka, że leczy wymiana pierścieni . A te zmieniono w kwietniu 2012 Ja nie miałem żadnych problemów z poborem oleju CDAB 2012. Obecnie dobija u kolegi do 250kkm nadal bez dolewek między wymianami co rok (ok. 20kkm). Ja zmieniałem wg kompa czyli co ok. 23-29kkm tj co ok. 8 miesięcy. Sprawdzenie poboru oleju w TSI nie jest trudne. Wykręć świecę i zobacz ją. Powinna być sucha. Jak bierze olej, to będzie czarna, mokra. Jak masz endoskop, nawet taki za 60zł, to możesz włożyć do cylindra zobaczyć jak wygląda denko tłoka. Też powinno być czyste, ew. lekki brązowy nalot.
A olej może zacząć brać - u mnie łyknął np. Shell 0W30. Jedyne >1l dolewek było na nim. Na Millersy nie ma apetytu do dzisiaj Jak wlejesz cudmiód olej za 80zł/5l, to różne cuda mogą się dziać.
A olej może zacząć brać - u mnie łyknął np. Shell 0W30. Jedyne >1l dolewek było na nim. Na Millersy nie ma apetytu do dzisiaj Jak wlejesz cudmiód olej za 80zł/5l, to różne cuda mogą się dziać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
daj znać czy kupiłeś. Bardzo mile wspominam TSI - duża elastyczność, bardzo szeroki użyteczny zakres obrotów 2-6tys.umiarkowany apetyt na paliwo i wysoka kultura pracy. Nie da się porównać do diesla, chociaż Mazda czy Honda to też nie jest. Japońskie mają wyższą.
- MILeq
- Posty: 283
- Rejestracja: 2 wrz 2013, o 12:42
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
Kupił, kupił - jakoś wiem z pierwszej ręki
Szerokości i samej bezawaryjności!
Szerokości i samej bezawaryjności!
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
Hej. Zmieniono tzn. że od 2012 trzeba szukać czy po prostu od tego czasu było wiadomo jak to naprawić? Pytam bo znalazłem fajną ofertę:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... DiNXD.html - tylko właśnie 2011 rocznik
Z ogłoszenia: TMBRB73TXC9038951 - CDAA z chyba EA888 GEN.2 - tam chyba był problem z olejem choć sprzedawca mówi że nie ma problemów.
UPDATE : Zainteresowanie tą ofertą wygasło, jak napisałem że się boje i rezygnuje to sprzedający się na mnie obraził i powiedział że nie umiem korzystać z Forum bo problem zniknął od 2011 roku no tyle że zniknął ale w 3 generacji która z tego co się orientuje została produkowana w 2011 ale w tym samym roku były jeszcze z GEN. 2 - aczkolwiek podkreśliłem w rozmowie że nie sugeruje iż Pan ma problemy tylko że się boję i tyle.
Dodatkowo, rejestrując się na Forum zauważyłem przy wyborze silnika dwa typy TSI CDAA / BZB - BZB to są starsze, czyli wszystkie nowsze CDAA będą mieć problemy?
Info z rozmów z powyższego ogłoszenia jak pytałem o stan itp:
"Witam Panie Pawle samochod jest w stanie idealnym mechanicznie i wizualnie - olej ma miesiac temu, klocki maja ok 4 tys wkladu nie ma zadnego w ciagu 12 miesiecy. - zapraszam do ogledzin nie jestem handlarzem to prywatny samochod. prosto z salonu na specjalne zamowienie jestem pierwszym wlascicielem."
"oleju nie bierze nic, w samochodzie wymieniane tylko części eksploatacyjne, mechanicznie nic sie nie dzialo. pamietam ze na gwarancji zostaly wymienione chromowane listwy boczne bo pojawily sie wykwity podobno wadliwa partia pozatym wszytko dziala, mozna smialo sprawdzac auto po numerze vin w kadej bazie. tak jak w ogloszeniu to 2 auto w domu przebieg mowi swoje. pozdrawiam"
"Nic nie bierze oleju i nigdy nie brala. (zdazaly sie trasy do gdyni) numer silnika podesle jutro. dobranoc. zapraszam i pozdrawiam"
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
Zmieniono pierścienie. Ale wciąż zdarzały się wpisy osób, które miały problem - tyle że znacznie rzadziej. Polecam forum OCP - Octavii więcej sprzedano. Dotyczyło to zarówno BZB, jak i CDAA. Jak pisałem - ja miałem CDAB (152KM benzyna RON91) i wg słów obecnego właściciela nadal nie ma apetytu na olej, a ma prawie 250kkm przebiegu. Przestał dyskutować z mechanikiem, u którego robi przeglądy, bo wg niego wszystkie TSI biorą olej. Może to też kwestia 1/ docierania silnika po zakupie - sumiennie docieram każdy samochód, 2/ Oleju - Shella jednak wciągnął, a Millersa nie chciał i nie chce.Pawel1235 pisze: ↑8 wrz 2020, o 10:37 Hej. Zmieniono tzn. że od 2012 trzeba szukać czy po prostu od tego czasu było wiadomo jak to naprawić? Pytam bo znalazłem fajną ofertę:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... DiNXD.html - tylko właśnie 2011 rocznik
Sposoby naprawy są dwa: 1/ po taniości - przetoczenie rowków pod szersze pierścienie (chyba JK Racing) - sposób naprawy znany od ok. 2009 2/ Tłoki Mahle z właściwymi pierścieniami - pojawiły się ok. 2013-14.
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
Rozumiem aczkolwiek generalnie osoba sprzedająca w okolicach 2010 - 2013 powinna mieć pojęcie o problemie. Tutaj Pan twierdził że nie bierze oleju a na drugi dzień był bardzo dobrze zaznajomiony kiedy problem zniknął i wspomniał 2011 także dziwna logika i podejrzana raczej
A czy to dotyczyło tylko 1.8 TSI czy wszystkich?
A czy to dotyczyło tylko 1.8 TSI czy wszystkich?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
dotyczyło zarówno 1.8, jak i 2.0. Mniejsze 1.4 to miały jeszcze kilka innych przypadłości i wg mnie należy je omijać szerokim łukiem.Pawel1235 pisze: ↑8 wrz 2020, o 18:01 Rozumiem aczkolwiek generalnie osoba sprzedająca w okolicach 2010 - 2013 powinna mieć pojęcie o problemie. Tutaj Pan twierdził że nie bierze oleju a na drugi dzień był bardzo dobrze zaznajomiony kiedy problem zniknął i wspomniał 2011 także dziwna logika i podejrzana raczej
A czy to dotyczyło tylko 1.8 TSI czy wszystkich?
Różni ludzie jeżdżą samochodami. Są tacy, że nie wiedzą co to olej, a co dopiero o konieczności jego uzupełniania. Niektórzy leczą silniki wymianami oleju co 8kkm albo uważają, że ten typ tak ma i trzeba lać.
Mnie zaskoczył ubytek na Shell'u, bo po 160kkm już nawet nie sprawdzałem poziomu oleju, a tu po kilku kkm od wymiany zonk komunikat o konieczności dolania oleju, a ja spieszę się na spotkanie za 300km i oczywiście bez grama oleju w bagażniku, bo po co. Myślałem, że i mnie klątwa dopadła, ale po zmianie z powrotem na Millersa - ponownie spokój.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 96#p405996
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
A powiedz mi jak to możliwe że auto z 2014 rokurezon pisze: ↑8 wrz 2020, o 19:23dotyczyło zarówno 1.8, jak i 2.0. Mniejsze 1.4 to miały jeszcze kilka innych przypadłości i wg mnie należy je omijać szerokim łukiem.Pawel1235 pisze: ↑8 wrz 2020, o 18:01 Rozumiem aczkolwiek generalnie osoba sprzedająca w okolicach 2010 - 2013 powinna mieć pojęcie o problemie. Tutaj Pan twierdził że nie bierze oleju a na drugi dzień był bardzo dobrze zaznajomiony kiedy problem zniknął i wspomniał 2011 także dziwna logika i podejrzana raczej
A czy to dotyczyło tylko 1.8 TSI czy wszystkich?
Różni ludzie jeżdżą samochodami. Są tacy, że nie wiedzą co to olej, a co dopiero o konieczności jego uzupełniania. Niektórzy leczą silniki wymianami oleju co 8kkm albo uważają, że ten typ tak ma i trzeba lać.
Mnie zaskoczył ubytek na Shell'u, bo po 160kkm już nawet nie sprawdzałem poziomu oleju, a tu po kilku kkm od wymiany zonk komunikat o konieczności dolania oleju, a ja spieszę się na spotkanie za 300km i oczywiście bez grama oleju w bagażniku, bo po co. Myślałem, że i mnie klątwa dopadła, ale po zmianie z powrotem na Millersa - ponownie spokój.
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... 96#p405996
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... CRv9i.html
ma silnik który był do 2011 ->
wysłał mi zdjęcie gostek.
Mówi, że nie ma problemu i liczy na to że nie będzie mieć... Czytałem że silnik II gen. był do 2011 a potem wyglądał tak:
No i przy okazji jak oceniacie ofertę? Osoba prywatna, sprzedaje bo się nie mieszczą 3 foteliki z tyłu.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
CDAA to chyba pakowali do końca produkcji S2, więc to możliwe. Dopiero S3 miały silniki nowej generacji. Tylko tłoki i pierścienie były już zmienione.Pawel1235 pisze: ↑8 wrz 2020, o 22:12 A powiedz mi jak to możliwe że auto z 2014 roku
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... CRv9i.html
ma silnik który był do 2011 ->
wysłał mi zdjęcie gostek.
Re: 1.8 TSI 160KM 2014
w temacie tej https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... CRv9i.html pisałem w innym wątku. Mi zainteresowanie tym autem minęło po sprawdzeniu go w cepiku. W kwietniu tego roku miał przejechane 130 tyś km, a ten pan wystawia auto z przebiegiem 105 tyś km (tak napisał w aukcji)