Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: Sepek »

Szukam pomocy od was bo już mnie do szału doprowadza ten samochód :x

Mój superbik z silnikiem 2.8 V6 czysta benzyna po dłuższym postoju ( 1h i w górę) długo kręci (5-6 sekund). Filtr paliwa zmieniony na nowy, świece i kable NGK mają przejechane z 2-3 tysiące km. Podłączyłem obd po bt i patrzyłem na temperaturę zasysanego powietrza jak i temperaturę płynu i pokazuje wartości prawidłowe. Nie wiem co jeszcze może być odpowiedzialne że ciężko pali po dłuższym postoju. Po odpaleniu zapala drugi raz już normalnie. Rozrusznik kręci normalnie ,akumulator dobry normalnie mi już ręce opadają. Tego całego modułu cewek czy jak to nazwać nie wymieniałem ale moim zdaniem jak by padła któraś cewka to by silnik nie chodził na wszystkie cylindry ,a chodzi normalnie.
Może miał ktoś podobnie i udało mu się znaleźć przyczynę.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

A nie śmierdzi wtedy benzyną ?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: Sepek »

Czuć trochę zapach benzyny w spalinach. Jak możesz to podziel się co może być przyczyną.
Dziś jest jakby poprawa z odpalaniem,wczoraj samochód zatankowałem i wpiąłem plastikowy wężyk z prawej strony od przodu bo był luźny ale poczekam kilka dni i będę obserwował. Jak nie będzie poprawy to będę próbował innych sposobów.

PS.trzeba kręcić z 5 sekund aby odpalił więc większej różnicy nie ma
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

W takim razie z jakiegoś powodu ECU "zalewa" silnik. Trzeba sprawdzić wszystkie parametry - najlepiej VCDS lub ODiS.
Jaki wężyk?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: Sepek »

piotraskbw pisze: 18 lip 2020, o 22:05 W takim razie z jakiegoś powodu ECU "zalewa" silnik. Trzeba sprawdzić wszystkie parametry - najlepiej VCDS lub ODiS.
Jaki wężyk?
Ten co jest zaznaczony na zdjęciu
Obrazek
Obrazek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

To jest wąż od pompy powietrza wtórnego, musi być podłączony i to dość solidnie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: Sepek »

Odłączyłem przepływkę po kilku h stania i odpalił normalnie, z kontrolek zapaliła się tylko kontrolka esp 🤨 po podłączeniu przepływki na odpalonym silniku 0 różnicy w pracy,a kontrolka esp zgasła. Czy po podłączeniu przepływki powinna być jakaś różnica w pracy silnika czy bez różnicy? Dopytuję bo delikatnie mi falują obroty.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

Bez chociaż VCDSa ciężko cokolwiek powiedzieć, trzeba wszystko przejrzeć pod względem poprawności podawanych wartości.
Moja rada jedź do jakiegoś sensownego tunera w swojej okolicy, niech zrobi diagnostykę. W przeciwieństwie do większości "mechaników" będzie miał pojęcie co, po co i dlaczego jest w osprzęcie silnika.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: Sepek »

Niestety w mojej okolicy znaleźć kogoś kto ogarnia i w ogóle będzie miał chęć patrzeć na wszystkie parametry graniczy z cudem ,a zwłaszcza kogoś kto ma vcds.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

Przyczyn może być wiele a bez porządnej diagnozy "na żywo" to tylko wróżenie z fusów.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
michok
Posty: 107
Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 140/320
Imię: Michał

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: michok »

przecież kabel to w tym momencie jakieś 50 zł a program jest darmowy
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: piotraskbw »

michok pisze: 20 lip 2020, o 12:24 przecież kabel to w tym momencie jakieś 50 zł a program jest darmowy
Kabel jest licencją, chiński klon=piracki program.

Opcje:
KKL + Lewy VAGCOM 311N z chomika - działa ale większości etykiet (a bardzo się przydaję) - koszt do 50 zł
HEXCAN + Lewy VCDS od sprzedawcy kabla - jeśli porządny klon to działa jak ori (tyle że ma limit "nowości wersji")- koszt ok 200 zł
Ori HEX V2 to minimum 1400 zł

A teraz najważniejsze - odczytujący parametry MUSI MIEĆ WIEDZĘ "co, po co i dlaczego", bez tego to są tylko nic nie znaczące cyferki.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
alles2
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2020, o 17:08
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Imię: Adam

Re: Po nocnym/dłuższym postoju ciężko odpala 2.8V6

Post autor: alles2 »

Miałem taki problem z odpalaniem w 3.0 Omega MV6. Paliwo cofało się do baku. Jakiś zawór zwrotny. Nie pamiętam dokładnie, bo to było lata świetlne temu.
ODPOWIEDZ