DSG7 vs. 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rezon »

Zuber pisze:TSI też mają wytłumienie maski.
Mój nie miał. musiałem dokupić - może z uwagi na Family.
__atomek__ pisze:4x4 jest istotne tylko podczas przyspieszania, w pozostałych przypadkach nie jest wogóle potrzebne. Może ktoś sie wypowie, kto mając ośkę nie dał rady gdzieś wyjechać ..... Za to widzę dziesiątki wariatów SUVami, którzy myślą że napęd na 4 koła to wszystko i po ubitym, zamarzniętym śniegu zapieprzają ile wlezie. Oczywiście Oska bez problemów mógłbym tak jechać,
Mimo, że z uwagi na profil jazdy opisany przez Zubrzyka obstawiam DSG jako lepszy wybór, to jednak trudno się nie wypowiedzieć na kolejne urban legends dot. czterołapa.
1. 4x4 tak jak koledzy piszą istotne jest przede wszystkim do stabilizacji - samochód jedzie znacznie stabilniej w warunkach zmniejszonej przyczepności - czyli wystarczy mokra jezdnia. W moim przypadku chyba najmniej jest mi potrzebne do przyspieszania, natomiast cenię sobie stabilność czterołapa. Nawet w samochodzie służącym wyłącznie do jazd miejsko-podmiejskich też mamy 4x4 z uwagi na podmiejskie. Jest to SX4 1.6 4x4.
2. Nie mógłbyś ośką tak jechać. W sytuacji kiedy ośka zaczyna chodzić na boki czterołap ma jeszcze duży zapas stabilności. Oczywiście hamują tak samo, o czym pisałem wcześniej, ale sterowność czterołapa jest znacznie większa.
3. przykłady wyższości czterołapa Podjeżdżając kiedyś w Kluszkowcach pod wyciąg na oblodzonej jezdni nieco pod górkę (przy końcu wsi) ośki ślizgały się na prawo i lewo, bez wspomagania ręcznego się nie obchodziły - ja zapiąłem na wszelki wypadek 4WD Lock i poszło bez najmniejszego oporu. Na jeździe testowej Yeti pod górę nachylenie 10% na zaśnieżonej drodze Ford Scorpio zaczął przede mną zsuwać się do tyłu, Yeti poszła bez żadnego uślizgu. Znajomy przed moim domem nie mógł wjechać na oblodzony krawężnik, ja wjeżdżałem Outkiem bez najmniejszego problemu.
Na przestrzeni ponad miliona km jeździlem i tylnonapędowymi, i przednio i obecnie czterołapem. FWD nie da się żadną miarą porównać do AWD, jedynie dodatkowe koszty zakupu i eksploatacji w połączeniu z wykluczeniem DSG mogłyby mnie zniechęcić do tego. Gdyby czterołap nie wykluczał w małej benzynie DSG wziąłbym i jedno, i drugie. Ponieważ bezpieczeństwo stawiam wyżej niż wygodę wygrało 4x4.
W końcu też ktoś przyznał, że TSI jest cichsze od TDI :). Umówmy się, że generalnie S2 to cichy samochód i rozmawiamy o różnicy może 2dB.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: AdamK »

szms pisze:Aaaaaaa... czyli hipokryta, odradza, a sam ma dwa :D :lol: :mrgreen: :shock: :roll:
Absolutnie. Wcześniej po prostu nie jeździłem TSI. Tyle.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 746
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rowerek »

W temacie 4x4 i osób, które się zastanawiają nad zasadnością stosowania bo niby daje przewagę tylko przy ruszaniu to chyba utknęły w technicznym średniowieczu. Stare Haldex'y tak miały, że aby dołączył się tył musiał być najpierw poślizg przodu, czyli niejako napęd zawsze był spóźniony. NOWY Haldex czyli 4 gen. montowany m.in. w Superbie to zupełnie inna bajka. Teraz mamy tutaj więcej elektroniki i przekazywanie napędu odbywa się także w zależności od położenia pedału gazu. W dużym skrócie nie jest to ośka z awaryjnym dołączaniem tyłu tylko ma stały napęd na 4 koła. Co prawda w trybie normalnym jest to 95:5 ale wystarczy mocniej ruszać (nawet na suchym) a proporcje te automatycznie się zmieniają jeszcze przed wystąpieniem poślizgu. Podobnie przejście 'ogniem' przez zakręt albo dociśnięcie na wyjściu to duża przewaga ze spiętych czterech łap.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zaj007 »

Rowerek, wyręczyłeś mnie w pisaniu, bo dokładnie to samo chciałem w swoim poście zamieścić ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
epu
Posty: 36
Rejestracja: 22 lut 2011, o 06:18
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: epu »

A sprowadza się wszystko do ponownego wyboru za 2 lata 4x4 - bo bez tego już jakoś auto jeździ gdzie chce a nie tam gdzie ja chcę, oraz DSG bo chyba trzeba zacząć jeździć spokojniej - coraz trudniej na naszych drogach bezstresowo ale też normalnie polatać,
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: DSG7 vs. 4x4

Post autor: dato »

AdamK pisze:
szms pisze:Aaaaaaa... czyli hipokryta, odradza, a sam ma dwa :D :lol: :mrgreen: :shock: :roll:
Absolutnie. Wcześniej po prostu nie jeździłem TSI. Tyle.
Poza epizodem z testów dizlem nowej generacji również nie jeździłeś... Według tego, co piszesz.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, o 15:23 przez dato, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Jedynie sprostuje, że rozkład momentu w haldexie to 90:10.

Btw. może to mały offtop ale ktoś orientuje się jak wygląda rozkład napędu w cayenne? Wydaje mi się, że większość idzie na tył.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rezon »

dato pisze:Poza epizodem z testów dizlem nowej generacji również nie jeździłeś... Według tego, co piszesz.
jeśli to do mnie, to zrobiłem CR'ami w sumie tylko ok. 500km - Fiat znacznie wcześniej wszedł w CR - to ich wynalazek, a trochę miałem okazję testować ich wyrobów. Tylko VW do ostatnich chwil chronił swoje PD.
Cayenne to technicznie Touareg - może do niego znajdziesz.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Odp: DSG7 vs. 4x4

Post autor: dato »

rezon pisze:
dato pisze:Poza epizodem z testów dizlem nowej generacji również nie jeździłeś... Według tego, co piszesz.
jeśli to do mnie, to zrobiłem CR'ami w sumie tylko ok. 500km - Fiat znacznie wcześniej wszedł w CR - to ich wynalazek, a trochę miałem okazję testować ich wyrobów. Tylko VW do ostatnich chwil chronił swoje PD.
Cayenne to technicznie Touareg - może do niego znajdziesz.
Nope, do Adama, tylko z fona pisałem. Już wstawiłem cytowanie.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 746
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: rowerek »

Zuber pisze:Btw. może to mały offtop ale ktoś orientuje się jak wygląda rozkład napędu w cayenne? Wydaje mi się, że większość idzie na tył.
rezon pisze:Cayenne to technicznie Touareg - może do niego znajdziesz.
Były różnice w proporcji przekazywania napędu. Nie wiem jak najnowsze Cayenne ale to poprzednie miało standardowo 32:68 z możliwością przekazania 100% na jedno koło. W Touaregu nowym jest 40:60 w chwili obecnej a Audi z 50:50 przeszło na 40:60 i chyba tak jest teraz we wszystkich modelach Vaga. Oczywiście w autach z Torsenem a nie Haldexem.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: sjak »

Ale żeście się rozpisali :)
Pół dnia absencji od forum i 1876 stron do czytania :D
Ale w takim wątku i tak muszę co poniektóre wypowiedzi skomentować:
AdamK pisze: 4. Choćbyście nie wiem jak chipowali traktory, to do setki zawirusowanego TSI nie wyprzedzicie, bo benzyna osiągnie ją na 2 biegu, a traktor na 3.
A co to ma do rzeczy? Powiem więcej, na zmianie biegów można nie tylko nie stracić prędkości, ale nawet zyskać. No, chyba że zmieniasz biegi w takim tempie, że do pomiaru czasu wystarczyłby kalendarz :mrgreen:
W każdym razie - dla pomiaru przyspieszenia przy wprawnym kierowcy i dobrze działającym mechanizmie zmiany biegów - nie ma znaczenia, na którym przełożeniu osiągasz daną prędkość.
rezon pisze:3. jak dużo jeździsz - zmieniłbyś zdanie. Też nie doceniałem :) A teraz przy zmianie był to warunek tak samo konieczny jak klima.
Rezon, powinieneś napisać - jak dużo byś jeździł. Wówczas nie byłoby również mojego poprzedniego komentarza ;)
Ale z Twoim tekstem - oczywiście 100% zgody :)
rezon pisze: Ale warto pamiętać, że niestety 4x4 hamuje dokładnie tak samo ja ośka ;)
Rezon, cholera, znów muszę się z Tobą zgodzić ;)
Powiem więcej - jest to trochę zdradzieckie, bo ośka (na śliskiej ofc) lepiej hamuje niż przyspiesza, a czterołap na odwrót. Trzeba zdawać sobie z tego sprawę i wprowadzić odpowiednią korektę do oceny nawierzchni w czasie rozpędzania :)
__atomek__ pisze:4x4 jest istotne tylko podczas przyspieszania, w pozostałych przypadkach nie jest wogóle potrzebne.
@ atomek, nie obraź się, ale takiej herezji na tym forum to jeszcze chyba nie było.
Zgodzę się tylko z tym, że nie ma co udowadniać wyższości dsg nad 4x4 i odwrotnie, bo to jak dyskutować co jest lepsze - jabłko czy szybowiec. Niestety część Twojej wypowiedzi odnośnie 4x4 i oceny techniki kierowania świadczy jednoznacznie , że nie masz o tym temacie bladego pojęcia :)
__atomek__
Posty: 741
Rejestracja: 5 mar 2012, o 07:19
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Śląsk

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: __atomek__ »

sjak, jak zwykle masz racje i niezwykle trafnie potrafisz określić, kto co wie, jak jeździ itp. Takiej skarbnicy wiedzy nam potrzeba....
Pozdrawiam:
Tomek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: sjak »

W tematach o których wiem niewiele specjalnie się nie udzielam. Ale akurat technika jazdy i sprawy techniczne z nią związane (np. zawias, heble) są w jakimś stopniu ze mną od ponad 20 lat, tzn od czasu moich startów w WSMP i górskich.
I myślę, że dobrze by było, aby merytorycznie wypowiadać się w sprawach, o których ma się pojęcie, a nie wchodzić w niepotrzebne polemiki i walić babole. Bo i śmieszno i straszno ;)
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, o 21:05 przez sjak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: dato »

Atomek, nie naburmuszaj się bo jest kilka tematów, w tym ten, w których sjak ma niestety 100% racji. Strzeliłeś kulą w płot i tyle, nie ma co się obrażać.
O, wstrzelił mi się...
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG7 vs. 4x4

Post autor: Zaj007 »

Akurat w tym wypadku sjak ma jednak rację. Bardzo dobrze też o tym hamowaniu skomentował.
Obrazek
ODPOWIEDZ