Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 maja 2017, o 16:39
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Witam
Już odpowiadam .
Drgania występowały przy przyspieszaniu I były minimalnie odczuwalne.
Miernikiem tarcze i piasty zostały badane i było 0.03 .
Do rzeczy
Trafiłem do mechanika który lubi wyzwania i nie odpuszcza.
Zrobiliśmy cała listę wykonanych prac które jak twierdzi przyniosły jakiś efekt ale niestety niezadowalający w 100%.
Sprawdził dosłownie wszystko od maglownicy po końcówki drążków .Wszystko Top.Brak luzów i wycieków.
Następnym etapem który zrobił to zabrał ode mnie stare tarcze które miały przejechane max 15 tys i je sam osobiście przetoczy . Wiem zaraz się posypią miłe słowa ale poczekajcie do końca. Tarcze przetoczone sprawdzone prosto jak z fabryki.
Następnym etapem były klocki.
Mam 3.6 i jak wiece tarcze jak i klocki są inne jak w superbie np diesel 170 KM.
Co ciekawego zauważył mechanik
Jeden klocek z dwóch które są na kole miał delikatne wyżłobienie i tym samym tłoczek nie dolegał w całości do klocka.
Mechanik zamienił porostu klocki ten z wyżłobieniem poszedł od strony koła a ten bez tz dziury poszedł od strony tłoczka.
Następnym etapem było wyważanie kół . Koło za kołem .
Koła zostały zamienione z tylu na przód .
Felgi również sprawdzone .
Przechodząc do sedna sprawy
Po wizycie u mechanika wibracje ustały. Teraz jeżdżę jak emery i docieram tarcze i klocki.
Ustały również drania przy jeździe od 120km/h wzwyż .
Muszę teraz jeszcze przez około 200 km używać delikatnie hamulca i mam nadzieje ze będzie Ok.
Superb ma bardzo czuły układ jezdny/ kierowniczy nawet 5g niedowagi koła będzie robiło robote.
Mechanik stwierdził ze tak czy inaczej koła najlepiej zrobić na Hunter w trakcie jazdy dla pewności.
Temat zamknięty ale przejadę 200 km i dam wam znać czy problem wrócił czy tez nie.
Już odpowiadam .
Drgania występowały przy przyspieszaniu I były minimalnie odczuwalne.
Miernikiem tarcze i piasty zostały badane i było 0.03 .
Do rzeczy
Trafiłem do mechanika który lubi wyzwania i nie odpuszcza.
Zrobiliśmy cała listę wykonanych prac które jak twierdzi przyniosły jakiś efekt ale niestety niezadowalający w 100%.
Sprawdził dosłownie wszystko od maglownicy po końcówki drążków .Wszystko Top.Brak luzów i wycieków.
Następnym etapem który zrobił to zabrał ode mnie stare tarcze które miały przejechane max 15 tys i je sam osobiście przetoczy . Wiem zaraz się posypią miłe słowa ale poczekajcie do końca. Tarcze przetoczone sprawdzone prosto jak z fabryki.
Następnym etapem były klocki.
Mam 3.6 i jak wiece tarcze jak i klocki są inne jak w superbie np diesel 170 KM.
Co ciekawego zauważył mechanik
Jeden klocek z dwóch które są na kole miał delikatne wyżłobienie i tym samym tłoczek nie dolegał w całości do klocka.
Mechanik zamienił porostu klocki ten z wyżłobieniem poszedł od strony koła a ten bez tz dziury poszedł od strony tłoczka.
Następnym etapem było wyważanie kół . Koło za kołem .
Koła zostały zamienione z tylu na przód .
Felgi również sprawdzone .
Przechodząc do sedna sprawy
Po wizycie u mechanika wibracje ustały. Teraz jeżdżę jak emery i docieram tarcze i klocki.
Ustały również drania przy jeździe od 120km/h wzwyż .
Muszę teraz jeszcze przez około 200 km używać delikatnie hamulca i mam nadzieje ze będzie Ok.
Superb ma bardzo czuły układ jezdny/ kierowniczy nawet 5g niedowagi koła będzie robiło robote.
Mechanik stwierdził ze tak czy inaczej koła najlepiej zrobić na Hunter w trakcie jazdy dla pewności.
Temat zamknięty ale przejadę 200 km i dam wam znać czy problem wrócił czy tez nie.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 305KM/385NM
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Jak drgania zaczną wracać to na 100% do wymiany piasty kół Z autopsji
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Podobnie Insignia jest bardzo wrażliwa na braki w wyważeniu. Tez jeździłem na Huntera, polecają robić test drogowy. Maszyny Huntera maja taka możliwość.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
bicia przy przyśpieszaniu to źle wyważone koła (nowe opony mogą być jajowate - sprawdzone).
bicie przy hamowaniu to 90% tarcze/klocki.
nie ma żadnej filozofii, to nie prom kosmiczny, brak jest tylko mechaników z doświadczeniem zamiast wymieniaczy za gruby hajs.
bicie przy hamowaniu to 90% tarcze/klocki.
nie ma żadnej filozofii, to nie prom kosmiczny, brak jest tylko mechaników z doświadczeniem zamiast wymieniaczy za gruby hajs.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Miałem kiedyś takie bicie w Leonie 1P w identycznym zakresie prędkości. Na szczęście jakoś szybko wpadłem na pomysł DOWAŻENIA KÓŁ NA SAMOCHODZIE. Żadne wyważenie zdjętego koła nie rozwiązywało sprawy.
Po doważeniu każdego koła na samochodzie był spokój, aż do sprzedaży auta. Zresztą już podczas tego zabiegu widziałem, że coś było nie tak - Po rozpędzeniu każdego koła do 100km/h buda wpadała w wibracje. Po doważeniu był spokój.
Robiłem tutaj: http://www.autobalans.pl/
Po doważeniu każdego koła na samochodzie był spokój, aż do sprzedaży auta. Zresztą już podczas tego zabiegu widziałem, że coś było nie tak - Po rozpędzeniu każdego koła do 100km/h buda wpadała w wibracje. Po doważeniu był spokój.
Robiłem tutaj: http://www.autobalans.pl/
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Jezu
Reasumując jak rozumie
1. Bicie kół rozwiązało wyważenie porządne - jak pisałem wiele razy to podstawa tematu
2. Bicie przy hamowaniu...źle założone klocki...
Ps. Jesteś kolejnym dowodem że wymianę belki na Alu to na półkę z bajkami można wsadzić. Zbędny wydatek.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Reasumując jak rozumie
1. Bicie kół rozwiązało wyważenie porządne - jak pisałem wiele razy to podstawa tematu
2. Bicie przy hamowaniu...źle założone klocki...
Ps. Jesteś kolejnym dowodem że wymianę belki na Alu to na półkę z bajkami można wsadzić. Zbędny wydatek.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 7 gru 2017, o 17:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Imię: Paweł
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Ja borykam sie z podobnym problemem. Drgania samochodu przy 80 km/h oraz kierownicy ponad 130. W zeszłym roku po założeniu zimówek pojechałem na dynamiczne wyważenie kół i pomogło ( wspomnę tylko ze tarcze, klocki i przeguby wewnętrzne wymieniłem. Teraz po zalożeniu kół letnich znowu drgania wróciły, pewnie skończy sie na wizycie na ul. Puławskiej i dynamicznym wyważeniu kół.
I tak na chłopski rozum z własnego doświadczenia oraz tego co tu piszecie, to problem jest w zawieszeniu, bo jesli problem znika przy wyważeniu kół za samochodzie, to wyważane jest i cała reszta na czym koło jest zamocowane. No chyba że mój tok rozumowania jest błędny, to mnie poprawcie.
I tak na chłopski rozum z własnego doświadczenia oraz tego co tu piszecie, to problem jest w zawieszeniu, bo jesli problem znika przy wyważeniu kół za samochodzie, to wyważane jest i cała reszta na czym koło jest zamocowane. No chyba że mój tok rozumowania jest błędny, to mnie poprawcie.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Już było o tym w innym wątku...
Problem w konstrukcji auta... projekcie.
Niestety łatwo elementy wpadają w rezonans / widocznie są na granicy.
Co kolwiek dolożysz do układu łatwo go wytrącić z równowagi.
Nic nie poradzisz... tylko precyzyjne wyważanie.
To że ktoś zmienił belkę... według mnie fuks. Rozebrał pół auta, złożył, po drodze pewnie jeszcze zmienił tuelej... słowem zmienił stan układu na chwilę.
Ale to wróci wraz z ponowym ich zużywaniem.
Taki urok...autka.
Problem w konstrukcji auta... projekcie.
Niestety łatwo elementy wpadają w rezonans / widocznie są na granicy.
Co kolwiek dolożysz do układu łatwo go wytrącić z równowagi.
Nic nie poradzisz... tylko precyzyjne wyważanie.
To że ktoś zmienił belkę... według mnie fuks. Rozebrał pół auta, złożył, po drodze pewnie jeszcze zmienił tuelej... słowem zmienił stan układu na chwilę.
Ale to wróci wraz z ponowym ich zużywaniem.
Taki urok...autka.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania przy hamowaniu!Belka wymieniona tarcze nowe klocki nowe.Jezdzić czy spalić?
Byłem specjalnie się przejechać właśnie...
U mnie REWELACJA po Hunterze.
No coś tam delikatnie czuć gdzieś tam przy 160km/h ale umowmy się:
1. Asfalt
2. Koła 245 i 200KM - to musi robić obciążenie
Najważniejsze w okolicach 140 jest super - i o to chodziło!
Ja polecam warsztat w Karkowie!
U mnie REWELACJA po Hunterze.
No coś tam delikatnie czuć gdzieś tam przy 160km/h ale umowmy się:
1. Asfalt
2. Koła 245 i 200KM - to musi robić obciążenie
Najważniejsze w okolicach 140 jest super - i o to chodziło!
Ja polecam warsztat w Karkowie!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.