walka AFS
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
walka AFS
witajcie,
kupiłem jakiś czas temu SKODE SUPERB rozbitą, musiałem wymienić lampę (autko troszkę stało na dworze) zamoczył się moduł i cały byś zaśniedziały, kupiłem drugi wymieniłem lampa działa, światła się ustawiają, lewo prawo i poziom, tylko problem jest z AFS kontrolka która informuje o przepalonej żarówce ciągle mryga i na konsoli wyświetla się błąd od AFS. Byłem u elektryka powiedział mi że nie może lamp zakodować, kazał jechać na serwis, więc pojechałem do serwisu skody elektryk powalczył niestety się nie udało, powiedział mi że może być zepsuta jakaś wiązka bądź sterownik od AFS, poczytałem na forum tylko nie jestem pewien czy to o to chodzi i pytanie tutaj jedno do Was czy ten sterownik od AFS znajduję się za schowkiem? Drugie pytanie to takie, że serwis nie potrafi zakodować używanego modułu który kupiłem, czy ktoś z Was ma wiedzę jak tym sobie poradzić? (serwis może sobie z tym nie poradzić, miałem kiedyś taka sama sytuacje w oplu serwis nie dał rady i musiałem kupić nowy moduł)
pozdrawiam
kupiłem jakiś czas temu SKODE SUPERB rozbitą, musiałem wymienić lampę (autko troszkę stało na dworze) zamoczył się moduł i cały byś zaśniedziały, kupiłem drugi wymieniłem lampa działa, światła się ustawiają, lewo prawo i poziom, tylko problem jest z AFS kontrolka która informuje o przepalonej żarówce ciągle mryga i na konsoli wyświetla się błąd od AFS. Byłem u elektryka powiedział mi że nie może lamp zakodować, kazał jechać na serwis, więc pojechałem do serwisu skody elektryk powalczył niestety się nie udało, powiedział mi że może być zepsuta jakaś wiązka bądź sterownik od AFS, poczytałem na forum tylko nie jestem pewien czy to o to chodzi i pytanie tutaj jedno do Was czy ten sterownik od AFS znajduję się za schowkiem? Drugie pytanie to takie, że serwis nie potrafi zakodować używanego modułu który kupiłem, czy ktoś z Was ma wiedzę jak tym sobie poradzić? (serwis może sobie z tym nie poradzić, miałem kiedyś taka sama sytuacje w oplu serwis nie dał rady i musiałem kupić nowy moduł)
pozdrawiam
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:02
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: walka AFS
Jaki jest odczytany błąd w module AFS. Moduł ten znajduje się za panelem klimatronika. Sprawdz czy w złączu lampy nie masz czasami zielonych, zasniedziałych pinów. Po opisie sądząc być może auto nie może rozpoznać który moduł jest lewy, a który prawy wiec problem albo z definicją, albo komunikacją miedzy modułem lampy, a modułem AFS (tym bardziej, piszesz, że dyrygent działa i nie idzie zakodowac lamp).
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Dokładnie brak komunikacji między lampami, znajomy elektryk wskazał mi, że na 100% w module lampy który wymieniłem jest wpisany inny numer VIN i dlatego jest problem, lecz on niestety nie poradził z tym sobie, podobnie jak serwis
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:02
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: walka AFS
Nie nie ma racji. Na pewno nie wpisuje sie nr vin w tym module. Kodowanie tych modulow robi sie przez slowo adresowe 55 czyli modul lamp i jest to kodowanie krotkie. Sprawdz prosze to co napisalem powyzej. Moduly sa zamienne stronami i miedzy autami byle by kodowanie bylo prawidlowe i takie same w jednej jak i drugiej lampie.
Mam nadzieje ze modul ktory kupiles jest o tych samych numerach jak ten uszkodzony ( a raczej powinien byc bo jak wspomniales "dyrygent" dziala)
Mam nadzieje ze modul ktory kupiles jest o tych samych numerach jak ten uszkodzony ( a raczej powinien byc bo jak wspomniales "dyrygent" dziala)
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Moduł jest na pewno tako sam, dopiero we wtorek będę miał możliwość podać Ci dokładny błąd, nie pytałem na serwisie o to jak się nazywa. Wiem tyle że lampy się że sobą nie komunikują i dlatego nie można ich zakodowac, Tak Pan z serwisu skody powiedział, a przez zaistniałą sytuacje w kraju nie mogę do nich wrócić
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Wczoraj zaobserwowałem coś takiego, zauważ że jednak problem z ustawieniem jest.
https://youtu.be/TU9yJ_5jx4I
https://youtu.be/TU9yJ_5jx4I
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13608
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: walka AFS
Moim zdaniem, komunikują się - inaczej by nie opadły. Szkoda, że nie masz podstawowego narzędzia w postaci jakiegoś komputera, aby posprawdzać co jest nie tak.
W sumie, cały ten układ jest bardzo prosty w budowie. Same lampy sa połączone z modułem dwoma kabelkami, równolegle. Moduł, w zalezności od wpisanego w niego kodowania koduje te lampy. Do modułu dochodzą dodatkowo dwa czujniki poziomowania. I to w zasadzie cała budowa tego systemu. Połączenie do lamp realizowane jest magistralą o ile pamiętam LIN (ręki sobie nie dam uciąć). To, od czego należałoby zacząć, to błędy w komputerze. Następnie sprawdzić poprawność kodowania - takie jak ma być w Superbie z tego okresu. Jak się nie da zakodować, to znaczy, że moduł ma nieodpowiednią wersję hardware lub software. I nic się z tym nie da zrobić, poza wymianą na właściwy do tego rocznika i modelu samochodu. Wszystkie numerki na module muszą się zgadzać ze starym modułem, nie tylko numer części ale też HW i SW, bo inaczej nie da się zakodować modułu. Kolejna rzecz - sprawdzenie przejść przewodów między moduem, lampami, czyjnikami. Obecność zasilania tam gdzie ma być zgodnie ze schematem. Jeżeli wszystko OK, spróbować zamienić lampy z innym samochodem. Nie ma prostego przepisu na naprawę, trzeba metodycznie eliminować przypuszczalne nieprawidłowości.
Układ ten jest o tyle kapryśny, że miałem kiedyś klienta z lampami, które nie chciały się podnieść do góry. Sprawdzone wszystko. Okazało się że winna była wadliwa żarówka ksenonowa. Świeciła normalnie. Po jej wymianie na nową jak ręką odjął. Po włożeniu starej - problem powrócił. Zatem nie zazdroszczę i zyczę powodzenia. Jak masz blisko do Gdańska - zgłoś się do Krzynola, który bawi się w takie rzeczy.
W sumie, cały ten układ jest bardzo prosty w budowie. Same lampy sa połączone z modułem dwoma kabelkami, równolegle. Moduł, w zalezności od wpisanego w niego kodowania koduje te lampy. Do modułu dochodzą dodatkowo dwa czujniki poziomowania. I to w zasadzie cała budowa tego systemu. Połączenie do lamp realizowane jest magistralą o ile pamiętam LIN (ręki sobie nie dam uciąć). To, od czego należałoby zacząć, to błędy w komputerze. Następnie sprawdzić poprawność kodowania - takie jak ma być w Superbie z tego okresu. Jak się nie da zakodować, to znaczy, że moduł ma nieodpowiednią wersję hardware lub software. I nic się z tym nie da zrobić, poza wymianą na właściwy do tego rocznika i modelu samochodu. Wszystkie numerki na module muszą się zgadzać ze starym modułem, nie tylko numer części ale też HW i SW, bo inaczej nie da się zakodować modułu. Kolejna rzecz - sprawdzenie przejść przewodów między moduem, lampami, czyjnikami. Obecność zasilania tam gdzie ma być zgodnie ze schematem. Jeżeli wszystko OK, spróbować zamienić lampy z innym samochodem. Nie ma prostego przepisu na naprawę, trzeba metodycznie eliminować przypuszczalne nieprawidłowości.
Układ ten jest o tyle kapryśny, że miałem kiedyś klienta z lampami, które nie chciały się podnieść do góry. Sprawdzone wszystko. Okazało się że winna była wadliwa żarówka ksenonowa. Świeciła normalnie. Po jej wymianie na nową jak ręką odjął. Po włożeniu starej - problem powrócił. Zatem nie zazdroszczę i zyczę powodzenia. Jak masz blisko do Gdańska - zgłoś się do Krzynola, który bawi się w takie rzeczy.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Wiem Też, że oprogramowanie modułu sie różni na jednym mam nr 1 A na drugim nr 3, więc pewnie wchodzi w grę kupno złego modułu. Numery na pewno się zgadzają, litery niekoniecznie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
podpowiedziałeś mi i chyba znalazłem problem, zerknij prosze na te moduły
nr1 - ten ktory był od poczatku, uszkodzony
nr 2 - aktualnie w lampie, na nim mam problem ktory opisuje
nr 3 - aukcja z allegro i pytanie czy ten bedzie odpowiedni jak numer 1 taki sam mam w drugiej lampie
nr1 - ten ktory był od poczatku, uszkodzony
nr 2 - aktualnie w lampie, na nim mam problem ktory opisuje
nr 3 - aukcja z allegro i pytanie czy ten bedzie odpowiedni jak numer 1 taki sam mam w drugiej lampie
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13608
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: walka AFS
Trochę sie pogubiłem, auto masz z 13 roku (to polift, czy przedlift?)
Zdjęcia 1 i 3 to te same moduły. Zdjęcie 2 to moduł z 2011 roku, z wersją softu 0001. Ale piszesz, że oba mają problemy...
W moim S2 2011 jaki miałem było tak, więc wnioskuję że masz polifta.,..
Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0148
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 1376839
Shop #: WSC 33361 790 00101
VCID: 3449D3DB575BF0BE595-8061
Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul l 0004
Coding: 00000021
Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
Coding: 00000021
No fault code found.
Zdjęcia 1 i 3 to te same moduły. Zdjęcie 2 to moduł z 2011 roku, z wersją softu 0001. Ale piszesz, że oba mają problemy...
W moim S2 2011 jaki miałem było tak, więc wnioskuję że masz polifta.,..
Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0148
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 1376839
Shop #: WSC 33361 790 00101
VCID: 3449D3DB575BF0BE595-8061
Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul l 0004
Coding: 00000021
Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B
Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
Coding: 00000021
No fault code found.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:02
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: walka AFS
To sa moduly z polifta (swiatla do jazdy dziennej w lampe zrobione na LED). Rocznik modulu 11 moze wynikac z tego ze te moduly polifta szly jeszcze w Tiguanie jesli sie nie myle (w kazdym badz razie w jednym z VW) no i w Skodzie, ale tak czy tak sa zamienne i beda chodzic.
Komunikacja miedzy modulem AFS a lampa zapiernicza po CAN (LIN ma do komunikacji tylko jeden przewod).
Komunikacja miedzy modulem AFS a lampa zapiernicza po CAN (LIN ma do komunikacji tylko jeden przewod).
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Auto polift, modul pierwszy jest zalany i nie działa wymieniłem go na ten ze zdjecia drugiego ktory ma problemy takie ktore widziales na filmie i swieci sie blad od AFS, a trzeci wlasnie dzisiaj zamowilem na allegro
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
Elektryk mi powiedział, że nie da sie zakodować lamp ponieważ mają inne oprogramowanie i on tego nie potrafi zrobić, teraz jak kolega zwrocił mi na to uwage to doczytałem na module, że jest tak jak on mówił i kilka oznaczeń jest innych w tych modułach z pierwszego i drugiego zdjecia
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 maja 2018, o 18:55
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 205
Re: walka AFS
Przy okazji problemów z ładowaniem, chciałbym spróbować ponownie rozwikłać zagadkę nie działających ASF kod błędu jaki pokazał vcds:
5276209 power output module for right headlamp
C1082 31[137] no sygnal
Auto jest z 2014
Od czego powinienem zacząć? Mam na myśli kody(nr czesci) na module Asf nie jestem pewien jakie powinny być wlaściwe, stronami mają sie różnić itd
5276209 power output module for right headlamp
C1082 31[137] no sygnal
Auto jest z 2014
Od czego powinienem zacząć? Mam na myśli kody(nr czesci) na module Asf nie jestem pewien jakie powinny być wlaściwe, stronami mają sie różnić itd
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 mar 2020, o 10:18
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Marcin
Re: walka AFS
witam Panowie ponownie,
tak jak kolega wcześniej sugerował powodem usterki w mojej skodzie był zły moduł, wymieniłem moduł, lecz w serwisie skody wykasowali mi kodowanie w całej ścieżce są same 0 i nigdzie tego nie moge znaleźć, skoda chce mnie skasować normalnie za ta usługe, podczas pobytu auta w serwisie nie wpadli na to że moduł może być inny niż powinien,
Moje pytanie brzmi, czy gdzieś da się tą ścieżkę kodowania do mojego auta znaleźć? elektryk mi powiedział że internetowo serwis to pobiera, lecz ja im za coś co zepsuli a ja dzieki wam naprawiłem, to placic nie chce
tak jak kolega wcześniej sugerował powodem usterki w mojej skodzie był zły moduł, wymieniłem moduł, lecz w serwisie skody wykasowali mi kodowanie w całej ścieżce są same 0 i nigdzie tego nie moge znaleźć, skoda chce mnie skasować normalnie za ta usługe, podczas pobytu auta w serwisie nie wpadli na to że moduł może być inny niż powinien,
Moje pytanie brzmi, czy gdzieś da się tą ścieżkę kodowania do mojego auta znaleźć? elektryk mi powiedział że internetowo serwis to pobiera, lecz ja im za coś co zepsuli a ja dzieki wam naprawiłem, to placic nie chce