Ciężko odpala na zimnym silniku.

Goudi
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2018, o 21:39
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: Goudi »

Tak jak w tytule mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. 1.8 T B+G. Z tego co czytałem może być problem z np. wtryskami od gazu lub częstym problemem jest czujnik temperatury. Wiadomo lepiej się zapytać niż pchać w niepotrzebne koszty.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: piotraskbw »

VCDS lub ELM327 i sprawdzasz jakie masz wartości korekt LTFT i STFT.
Możliwe że zły skład mieszanki paliwowej powoduje zmianę korekt na zbyt duże co skutkuje problemami z odpalaniem.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Ramzes1274+
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 10:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: Ramzes1274+ »

Witam jestem nowy,posiadam od dwoch miesiecy superb 2.8v6 AMX i pojawil sie problem,mianowicie pokazuje mi ze czujnik temperatury cieczy jest uszkodzony,i moje pytanie brzmi.gdzie on sie znajduje bo albo slabo szukalem albo juz nie dowidzę,prosze was o pomoc.dodam ze autko ciezko odpala na zimnym silniku
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: OuTchOrN »

Sprawdz to:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ghL-oPgFHWE[/youtube]
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: piotraskbw »

OuTchOrN pisze:Sprawdz to:
I chłop by 3 lata tego czujnika szukał w tym miejscu :evil:

Aby być pewnym czy czujnik działa prawidłowo należy zebrać logi z jego pracy podczas rozgrzewania silnika i sprawdzić jak się zachowuje.
Jednak jeśli komp drze japę, że czujnik padnięty to jest dość duża szansa że to właśnie się stało.
Poniżej schemat

Obrazek

Punkt nr 7

Kod: Zaznacz cały

1 -  Króciec przyłączeniowy termostatu 
2 -  O-ring 
  q    wymiana 
3 -  Termostat 
  q    sprawdzić: termostat podgrzać w wodzie 
  q    początek otwarcia ok. 86 ℃ 
  q    koniec otwarcia ok. 102 ℃ 
  q    skok talerzyka co najmniej 7 mm 
4 -  Odpowietrznik – 15 Nm 
  q    wymienić uszczelkę 
5 -  22 Nm 
6 -  Klamra mocująca 
  q    sprawdzić prawidłowość osadzenia 
7 -  Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62- 
  q    do sterownika silnika 
  q    przed wyjęciem w razie potrzeby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia 
8 -  Tylna rura płynu chłodzącego 
9 -  Ucho do zawieszania 
10 -  10 Nm 
11 -  Rura płynu chłodzącego 
12 -  Przednia rura układu chłodzenia 
13 -  Korek 
  q    przy ciśnieniu 0,14…0,16 MPa (1,4…1,6 bar) zawór ciśnieniowy musi się otworzyć 
14 -  Pierścień uszczelniający 
  q    w razie uszkodzenia wymienić 
15 -  Zbiornik wyrównawczy 
16 -  Górny wąż płynu chłodzącego 
  q    zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie 
  q    przy chłodnicy zabezpieczony klamrami 
17 -  Rura płynu chłodzącego 
18 -  Tylna osłona paska zębatego 
19 -  Uszczelka 
  q    wymiana 
20 -  Pompa płynu chłodzącego 
  q    sprawdzić, czy się lekko obraca 
  q    w razie uszkodzenia lub nieszczelności wymienić kompletną 
21 -  Dolna rura płynu chłodzącego 
22 -  Chłodnica oleju silnikowego 
23 -  Koło pasowe 
  q    sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy 
24 -  Wentylator 
25 -  Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy 
  q    zwrócić uwagę na lewy gwint 
  q    moment dokręcania obowiązuje tylko w powiązaniu z kluczem płaskim OK32 -3312- 
  q    dokręcić momentem 40 Nm 
26 -  Uchwyt 
  q    sprzęgła wiskotycznego wentylatora chłodnicy 
27 -  Od dołu chłodnicy 
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Ramzes1274+
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 10:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: Ramzes1274+ »

witam.miałem ten sam probrem,z odpaleniem auta na zimnym silniku,po podpięciu wag,wyszlo ze uszkodzony czujnik temp cieczy.po postoju przez całą noc w tem ok 12-14 st na dworze,rano czujnik pokazywał przed uruchomieniem 143st.w moim przypadku wymiana samego czujnika za 30zł pomogła
Ramzes1274+
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2019, o 10:50
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Ciężko odpala na zimnym silniku.

Post autor: Ramzes1274+ »

miałem ten sam problem,ze odpalal na zimnym bardzo ciezko.po pod pieciu pod najzwyklejszy komputerek,pokazywal mi na zimnym silniku 90st,po wymianie czujnika temperatury za 20zl wszystko sie uspokoilo
ODPOWIEDZ