Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk »

Witam.

Pacjent:

Skoda Superb 2009r CBBB 170 KM

Objawy:

Turbina późno wstaje od ok 3000 obrotów, po pewnym czasie ją odłącza i miga spirala. Po zgaszeniu przez chwile jest ok ale wstaje nadal od 3000 obrotów.

Przewody podciśnienia sprawdzone i wyglądają ok.
Turbina po regeneracji wsadzona 6 miesięcy temu.

Oto lagi:

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_57U45DV.html

http://vaglogi.pl/log-008_010_011_Y0eFPhp.html

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: marioti »

Ewidentnie przeładowuje, masz ponad 1,8bar przy 4100 obr. Turbo z zapieczonymi łopatkami, ale mówisz że turbo wymieniane, a sterownik? Może coś z egr. Sprawdzales czy są jakieś błędy
tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk »

Zapomniałem dodać przepraszam.

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-022-CBA.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 022 QH HW: 03L 906 022 GA
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 4740
Kodowanie: 0200072
Kod serwisu: WSC 00446 442 174468
VCID: 7BF4CF703AE56199BC-802E
3 - iloœæ znalezionych b³êdów. Oto one:

000665 - Regulacja ciœnienia do³adowania
P0299 - 000 - Przekroczona granica regulacji - MIL zapalona
Ramka zamro¿ona:
Stan b³êdu: 11100000
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 1
Wew.licznik b³êdów: 255
Przebieg: 232906 km
WskaŸnik czasu: 0
Data: 2050.14.31
Czas: 16:44:09

Ramka zamro¿ona:
Obroty silnika: 2714 /min
Prêdkoœæ: 92.0 km/h
Obci¹¿enie: 100.0 %
Ciœnienie rzecz.: 2529.6 mbar
Ciœnienie rzecz.: 1948.2 mbar
Lambda: 85.2 %
Lambda: 44.2 %
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: jarkow »

Stawiałbym na gruszkę turbiny. Ona nie tyle przeładowuje, co bardzo późno wstaje. VCDS wyrzuca błąd niedoładowania. Pewność dadzą logi kanału 11 i 120. W kanale 11 jest ciśnienie doładowania wg specyfikacji i rzeczywiste, oraz wysterowanie zaworu N75, w kanale 120 rzeczywiste położenie siłownika (gruszki) turbiny.
tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk »

W kanale 120 wartości które otrzymałem:

- zapłon (bez podciśnienia): 3.572 V
- odpalony na biegu jałowym (z podciśnieniem): 3.040 V

Patrząc z góry na gruche jestem w stanie ujrzeć sztangę (tą długą śrubę)
Odpiąłem wężyk od gruchy i zapiąłem swój. Przy strzykawce 60 sztanga nawet nie drgnie. Gdy własnymi ustami wyciągam powietrze sztanga delikatnie (+-1 mm) unosi się do góry i wraca na pozycje.

Na zapiętym wężyku od n75 nic się nie rusza.

Czy to co zaobserwowałem wskazuje na to że do wymiany grucha?

Pozdrawiam
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: jarkow »

Tak. Gruszka stoi nieruchomo. Na jałowym z podciśnieniem (max doładowanie) powinno być ok. 0,76V.
tomik167gk
Posty: 11
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 15:31
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: tomik167gk »

Dzięki za pomoc.

Diagnoza to uszkodzona gruszka tak jak sugerował jarkow.

Cena gruszki (nie oryginał) 230 zł.
Koszt wymiany 0 zł bo zrobiłem to samemu.

Dzieki za pomoc.

Temat do zamknięcia
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: into »

Po jakim przebiegu sie to u Ciebie pojawilo?
I'm the man on the silver mountain
kayaker
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2018, o 06:50
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: kayaker »

Witam,
a jak było u Ciebie z adaptacją po wymianie? Już drugi warsztat u mnie nie jest w stanie ustawić tego po wymianie gruszki. Auto nie wchodzi na obroty, jak wejdzie to turbo załącza się przy 2500 obr, wywala z powrotem błąd i tak w kółko...Może zna ktoś kogoś z województwa dolnośląskiego, kto byłby w stanie to ogarnąć?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: fabek »

Nigdy się adaptacja nie zakończy sukcesem jeżeli sztanga będzie źle wyregulowana.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
kayaker
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2018, o 06:50
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: kayaker »

Sztanga była ponoć ustawiona dobrze ale nie mam jak tego zweryfikować. Dzisiaj została podjęta decyzja o wyjęciu turbiny i sprawdzeniu jej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
kayaker
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2018, o 06:50
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Logi - turbina późno wstaje, po pewnym czasie ją odcina

Post autor: kayaker »

Przyczyną braku możliwości adaptacji gruszki była turbina - po wyjęciu okazało się, że łopatki zmiennej geometrii były oblepione nagarem. Po wyczyszczeniu i zmontowaniu, wszystko chodzi jak powinno. Może komuś ta informacja kiedyś się przyda.
ODPOWIEDZ