czyli po tysiaku tez sobie wymieniłes....bartezzxx pisze:Jak mam taki olej to będzie dobry do Superba III 2.0 TSI 280KM ? Sprawdziłem poziom i trochę brakuje więc ten mam na stanie tylko nie wiem czy mogę śmiało dolać. Zrobione mam już ok 40 tys km i olej był wymieniamy już 2 razy, najpierw chyba po ok 1000 km a później zgodnie ze wskazaniem chyba ok 30 tys km.
https://ibb.co/M1xbRrf
[S3] oryginalny olej
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: [S3] oryginalny olej
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 2 lip 2013, o 07:39
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Białystok
Re: [S3] oryginalny olej
Tak po około 1000 km wymieniłem olej i chyba filtr oleju.de_te pisze:czyli po tysiaku tez sobie wymieniłes....bartezzxx pisze:Jak mam taki olej to będzie dobry do Superba III 2.0 TSI 280KM ? Sprawdziłem poziom i trochę brakuje więc ten mam na stanie tylko nie wiem czy mogę śmiało dolać. Zrobione mam już ok 40 tys km i olej był wymieniamy już 2 razy, najpierw chyba po ok 1000 km a później zgodnie ze wskazaniem chyba ok 30 tys km.
https://ibb.co/M1xbRrf
Re: [S3] oryginalny olej
Mam wrażenie, że wątek jest tzw. biciem piany. Kolega Sebastian_M26 pokazuje film jak wygląda nowy silnik przy zmianie oleju wg serwisówki, a kolega bartezzxx tak właśnie wymienia i jeszcze koledze de_te zachwala. Obłęd jakiś. A kolega rezon zwraca uwagę, że watek olejowy już jest. No bałagan się robi, niestety.
Re: [S3] oryginalny olej
Janku... a chodziło jedynie o butelkę oleju, Hahah.JanB pisze:Mam wrażenie, że wątek jest tzw. biciem piany. Kolega Sebastian_M26 pokazuje film jak wygląda nowy silnik przy zmianie oleju wg serwisówki, a kolega bartezzxx tak właśnie wymienia i jeszcze koledze de_te zachwala. Obłęd jakiś. A kolega rezon zwraca uwagę, że watek olejowy już jest. No bałagan się robi, niestety.
Kupiłem ten litr.... olej że złotem 90 pln za litr.
I jestem spokojny.
Co do wymiany oleju po tysiąc czy trzech tysiącach czy może jednak tak jak zalecają przed 30 000- szczerze??? Mam dylemat bo to tylko kilka stówek, ale czy jest sens? Czy nie jest to bicie piany???
Zgłupiałem...
Pozdro
Re: [S3] oryginalny olej
Twoje auto ma już prawdopodobnie GPF, więc powinieneś do niego lać olej 0W20 z normą 508/509. Jak autem chcesz długo jeździć to zmieniaj olej max co 10 tys km (tak a propos to w USA zmienia się olej co 5 tys mil). Jak nie masz GPF to możesz lać olej z normą 504/507. Najtańszy na rynku jest chyba polski Specol. Sam zalewałem go, ale do diesla.
Wybór 0W20 masz tu: https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50900.pdf
Wybór 0W20 masz tu: https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50900.pdf
Re: [S3] oryginalny olej
A co myślisz o pierwszej wymianie po 1000/3000 km?JanB pisze:Twoje auto ma już prawdopodobnie GPF, więc powinieneś do niego lać olej 0W20 z normą 508/509. Jak autem chcesz długo jeździć to zmieniaj olej max co 10 tys km (tak a propos to w USA zmienia się olej co 5 tys mil). Jak nie masz GPF to możesz lać olej z normą 504/507. Najtańszy na rynku jest chyba polski Specol. Sam zalewałem go, ale do diesla.
Wybór 0W20 masz tu: https://erwin.volkswagen.de/erwin/downl ... _50900.pdf
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] oryginalny olej
Ja wymieniłem po 8 tysiącach, bo wcześniej nie miałem czasu.
Silnik GPF może mieć i normę 504/507 przynajmniej tak jest u mnie.
Najlepiej zadzwoń do serwisu i niech Ci mailowo po VINie sprawdzą i potwierdzą mailem albo smsem.
Silnik GPF może mieć i normę 504/507 przynajmniej tak jest u mnie.
Najlepiej zadzwoń do serwisu i niech Ci mailowo po VINie sprawdzą i potwierdzą mailem albo smsem.
Re: [S3] oryginalny olej
rozumiem, ze za ta wczesniejsza wymiane musiałeś zapłacićorlik pisze:Ja wymieniłem po 8 tysiącach, bo wcześniej nie miałem czasu.
Silnik GPF może mieć i normę 504/507 przynajmniej tak jest u mnie.
Najlepiej zadzwoń do serwisu i niech Ci mailowo po VINie sprawdzą i potwierdzą mailem albo smsem.
- czy płaciłes za całość, czy olej kupiłeś swój (przebitke na samym oleju maja chyba 100%)
- jak z kolejnymi wymianami, czy one sa darmowe w pakiecie serwisowym (tym który jest gratis) czy nie?
pozdr
Re: [S3] oryginalny olej
Jestem zwolennikiem (wynika to z mojego doświadczenia i nabytej wiedzy od mechaników) zmiany oleju w nowym silniku po max 5000 km, czy po całkowitym dotarciu się elementów. Potem co 10 tys km. Dzisiaj koszt wymiany oleju z filtrem to ok. 200-300zł, więc nie ma co oszczędzać. Zakładam oczywiście, że chcesz tym autem jeździć kilka lat, bo jak masz np. w leesingu na 3 lata a potem bierzesz nowe, to sobie tym głowy nie zawracaj.de_te pisze:A co myślisz o pierwszej wymianie po 1000/3000 km?
Interwał zmiany oleju zależy też od przebiegów i sposobu użytkowania. Małe przebiegi, jazda miejska to warunki trudne, wtedy skraca się okres zmiany oleju. Jak auto śmiga po autostradach świata to można wydłużać interwał.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] oryginalny olej
Jasne, że swój + filtr swój. Pisałem już wcześniej, że w ASO sama wymiana mnie wyniosła 160zł brutto.de_te pisze: rozumiem, ze za ta wczesniejsza wymiane musiałeś zapłacić
- czy płaciłes za całość, czy olej kupiłeś swój (przebitke na samym oleju maja chyba 100%)
- jak z kolejnymi wymianami, czy one sa darmowe w pakiecie serwisowym (tym który jest gratis) czy nie?
Wcześniej poprosiłem ASO o potwierdzenie z jaką normą mi olej mogą wymienić, aby spełniał standardy, bo co jak co do nowych silników z gpf były cyrki z ustaleniem normy.
Dlatego trochę się sfrajerzyłeś kupując litr oleju za 90zł, jak można było kupić za ok. 200zł lepszy olej, który wystarczyłby na wymianę + zostałoby na ewentualną dolewkę.
Tak są darmowe. Ale leją ichniejszy olej, więc jak będziesz chciał znowu ze swoim przyjechać to też Ci go wleją, ale będziesz musiał sobie go kupić.
Re: [S3] oryginalny olej
dzieki za odpowiedz.orlik pisze:Jasne, że swój + filtr swój. Pisałem już wcześniej, że w ASO sama wymiana mnie wyniosła 160zł brutto.de_te pisze: rozumiem, ze za ta wczesniejsza wymiane musiałeś zapłacić
- czy płaciłes za całość, czy olej kupiłeś swój (przebitke na samym oleju maja chyba 100%)
- jak z kolejnymi wymianami, czy one sa darmowe w pakiecie serwisowym (tym który jest gratis) czy nie?
Wcześniej poprosiłem ASO o potwierdzenie z jaką normą mi olej mogą wymienić, aby spełniał standardy, bo co jak co do nowych silników z gpf były cyrki z ustaleniem normy.
Dlatego trochę się sfrajerzyłeś kupując litr oleju za 90zł, jak można było kupić za ok. 200zł lepszy olej, który wystarczyłby na wymianę + zostałoby na ewentualną dolewkę.
Tak są darmowe. Ale leją ichniejszy olej, więc jak będziesz chciał znowu ze swoim przyjechać to też Ci go wleją, ale będziesz musiał sobie go kupić.
wiesz, sfrajerzyłem nie sfrajerzyłem - na mojego maila odnosnie podanie normy oleju czekałem 3 dni, za kolejne 3 wyjezdzam, a chciałem miec od "W" na dolewke - olac ich.
po powrocie (kilka tys km < 5k) robie wymiane tak jak mi sugerujecie z własnym olejem i wlasnym filterem
poźniej przechodze na wymiany co 10k,
Pomijam fakt samego oleju i filtra, czy mój za kase czy ich - ale zastanawia mnie sama usługa serwisowa - przeciez zaplacono za nia w pakiecie.
W ciągu 4 lat bądz 60k km - tych usług jest 3 (po 30k km lub 2 latach i potem 2x co rok). i faktycznie powinniśmy być zwolnieni z jakichkolwiek opłat za trzy usługi olejowe.
pozdr
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] oryginalny olej
Będziesz zwolniony, tak jak napisałeś ale dopiero jak pojedziesz po 30 tysiącach albo 2 latach.
Czyli dokładnie tak jak jest napisane i do nich przyjedziesz to zrobią Ci ,,darmową wymianę" (piszę w cudzysłowie, bo wiadomo, że było za to płacone).
Zrób interwały co 15 tysięcy, już nie baw się w 10 tysięcy, bo to też przerost formy nad treścią w niedokoksowanym aucie.
Ja, jako, że robie ok. 30tys rocznie będę jeżdził po pół roku za swoje, a za kolejne pół roku za już opłacone, ale ze swoim olejem.
Czyli dokładnie tak jak jest napisane i do nich przyjedziesz to zrobią Ci ,,darmową wymianę" (piszę w cudzysłowie, bo wiadomo, że było za to płacone).
Zrób interwały co 15 tysięcy, już nie baw się w 10 tysięcy, bo to też przerost formy nad treścią w niedokoksowanym aucie.
Ja, jako, że robie ok. 30tys rocznie będę jeżdził po pół roku za swoje, a za kolejne pół roku za już opłacone, ale ze swoim olejem.
Re: [S3] oryginalny olej
dziękuje bardzo za pomocorlik pisze:Będziesz zwolniony, tak jak napisałeś ale dopiero jak pojedziesz po 30 tysiącach albo 2 latach.
Czyli dokładnie tak jak jest napisane i do nich przyjedziesz to zrobią Ci ,,darmową wymianę" (piszę w cudzysłowie, bo wiadomo, że było za to płacone).
Zrób interwały co 15 tysięcy, już nie baw się w 10 tysięcy, bo to też przerost formy nad treścią w niedokoksowanym aucie.
Ja, jako, że robie ok. 30tys rocznie będę jeżdził po pół roku za swoje, a za kolejne pół roku za już opłacone, ale ze swoim olejem.
dostałem olej
Klasa lepkości: 0W20
Normy: 508 00/509 00
Nr katalogowy: G 052 577 M2
jak kupie olej tej klasy lepkości i normy innego producenta (np castrol) jade po 5000 i wymieniam, nastepny przegląd chyba również ze swoim olejem (chociaż niby ten zachwalaja)
pozdr