Niebieski dym
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2019, o 10:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Paweł
Niebieski dym
Witam, mam pytanie co do niebieskiego dymu z rury wydechowej.
(2,0 TDI 2010 rok. 170km)
Samochód generalnie nie kopci, bynajmniej nie kopcił.
Dziś przy ruszaniu spod znaku stop zauważyłem kłąb niebieskiego dymu, trwało to przez jakieś 30-50 metrów po czym ustało.
Zaobserwowałem to już raz jakieś 3-4 tygodnie temu, samochód był na rezerwie więc pomyślałem że po prostu jakiś syf z dna baku się wypala ale dziś mam pół baku a problem znów wystąpił.
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna, udawać się do serwisu?
Pozdrawiam.
(2,0 TDI 2010 rok. 170km)
Samochód generalnie nie kopci, bynajmniej nie kopcił.
Dziś przy ruszaniu spod znaku stop zauważyłem kłąb niebieskiego dymu, trwało to przez jakieś 30-50 metrów po czym ustało.
Zaobserwowałem to już raz jakieś 3-4 tygodnie temu, samochód był na rezerwie więc pomyślałem że po prostu jakiś syf z dna baku się wypala ale dziś mam pół baku a problem znów wystąpił.
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna, udawać się do serwisu?
Pozdrawiam.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 08:40
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 210km/440nm
Re: Niebieski dym
w sumie to wystarczy googla zapytać:
https://www.motofakty.pl/artykul/dym-z- ... kolor.html
(...)
Z kolei niebieskie lub błękitne spaliny świadczą o zużyciu silnika. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z jednostką diesla, czy benzynową, taki kolor gazów wydechowych sugeruje, iż poza paliwem i powietrzem, jednostka spala także olej. Im bardziej intensywny jest kolor niebieski, tym większa ilość tej cieczy przedostaje się do komory spalania. W takiej sytuacji, obowiązkiem kierowcy jest sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami daje niemal 100% pewność, iż mamy do czynienia z uszkodzeniem silnika.
Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.
https://www.motofakty.pl/artykul/dym-z- ... kolor.html
(...)
Z kolei niebieskie lub błękitne spaliny świadczą o zużyciu silnika. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z jednostką diesla, czy benzynową, taki kolor gazów wydechowych sugeruje, iż poza paliwem i powietrzem, jednostka spala także olej. Im bardziej intensywny jest kolor niebieski, tym większa ilość tej cieczy przedostaje się do komory spalania. W takiej sytuacji, obowiązkiem kierowcy jest sprawdzenie poziomu oleju w silniku. Jego ubytek, w połączeniu z niebieskimi spalinami daje niemal 100% pewność, iż mamy do czynienia z uszkodzeniem silnika.
Należy jednak zwrócić również uwagę, kiedy gazy wydechowe są zabarwione na niebiesko. Jeśli takie spaliny pojawiają się na biegu jałowym, a także przy pracy pod obciążeniem, wówczas wymiany wymagają pierścienie tłokowe, zaś cylindry tzw. honowania. Jeśli spaliny są koloru niebieskiego tylko podczas zmniejszania obrotów jednostki napędowej, świadczy to o konieczności wymiany uszczelniaczy zaworowych. Nie można zapominać także o turbosprężarce. Nieszczelności tego podzespołu (o ile silnik jest w nią wyposażony), także może przyczyniać się do zabarwienia spalin na niebiesko.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: Niebieski dym
jak turbo puszcza to zdaje się niema niebieskiego.. , raczej szary lub czarny..
niebieski to typowy z silnika.
niebieski to typowy z silnika.
-
- Posty: 495
- Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: O-ka
Re: Niebieski dym
Jeżeli występuje to co jakiś czas, może to być dym który powstaje w czasie wypalania DPF, jeżeli taki jeszcze masz Miałem takie objawy w swojej s2 też 170km tdi. Ale przyczyn może być wiele.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2019, o 10:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Paweł
Re: Niebieski dym
Dziś znów taka sama sytuacja drugi dzień z rzędu, olej zero ubytku od ostatniej wymiany.
Pytanie czy mogą to być objawy wtrysku?
Pytanie czy mogą to być objawy wtrysku?
Re: Niebieski dym
Wtrysku nie. Niebieski dym to spalony olej. A nie ubywa Ci go, bo może to być niezauważalna ilość albo raczej paliwa Ci dolewa przy wypalaniu DPF, przez co pozornie stan jest OK.
-
- Posty: 495
- Rejestracja: 16 wrz 2015, o 14:21
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: O-ka
Re: Niebieski dym
W wolnej chwili, wyskocz na trasie, najlepiej dwupasmówkę, utrzymuj powyżej 2,5 tys obrotów i przejedź tak z 30min. Niech proces wypalania się dokończy. Średnio procesy wypalania DPF włączają się 300-500km w zależności od zapchania filtra. Lub podjechać do dobrego serwisu i wymusić proces wypalania.