tarcze hamulcowe

Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: into »

Mowisz, ze to dobry i sprawdzony zestaw? Nie chcialbym piszczec na miescie ;)
I'm the man on the silver mountain
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: rezon »

Dobrze hamują, nie piszczą, mało pylą.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: tomek evo »

Ja będę w najbliższym czasie zakładał komplet Textara. Kilku znajomych już się na Zimmermanie "przejechało" pomimo, że wielu sobie chwali. Znajomy miał w A6 Textar, ATE, Zimmermann i wrócił do Textara, z którym jako jedynym nie było żadnych problemów. TRW z tego co wiem miały wadliwe partie (z fabryki w Częstochowie) i sam tego doświadczyłem w poprzednim aucie. Komplet Textara z klockami to wydatek ok. 430,00 zł na przód i jakieś 320,00 zł na tył więc cenowo nie jest źle.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: rezon »

Przejechali się na Zimmermanie na tarczach czy klockach? O klockach nic nie pisałem, bo nigdy w życiu na nich nie jeździłem - nawet nie wiem czy Zimmermann w ogóle produkuje klocki czy tylko metkuje. Na tarczach w S2 ponad 30kkm zrobiłem - nie miałem zastrzeżeń, a mają bdb zabezpieczenie antykorozyjne, także rantu tarczy. ori po 174kkm i 5 latach zaczęły się sypać na krawędziach i dlatego weszły Zimmermanny. ori na grubości jeszcze były OK. Klocki od kilkunastu lat jeśli zmieniam ori to tylko na EBC Greenstuff. wg mnie są znacznie lepsze niż std klocki TRW, Textar, ATE czy również std EBC. Nawet moja żona zauważyła różnicę jak zmieniłem w jej autku komplet klocków. Teraz w łosiu mam założone fabrycznie chyba TRW - szału nie ma. Jak je zjadę to wrócę do EBC Green.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: marioti »

ciekawie piszesz.
Z tego wynika, że lepiej brać ori. Zestaw z klockami tył ok. 650zł, przód ok. 1000zł. Ale zestaw przejechał u ciebie 174 tyś.
Raczej nie zrobisz tego na żadnym Zimmermanie. Poza tym. Tarcze przód zwykłe ok 300zł, tył ok 250zł, do tego EBC green stuff, przód 390zł, tył 250zł - około.
Suma 1190zł, a ori 1650zł.

Ja jeżdżę na ori jeszcze po poprzednim właścicielu, auto obecnie 128tyś. jak byłem na przeglądzie, to gość w pewnym momencie stwierdził, że mam super mocne hamulce :)
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: into »

Na allegro sa komplety p + t ate za 850, textar za 750 i brembo za 700. Znajomy mechanik poleca textar :)
I'm the man on the silver mountain
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: Sebastian_M26 »

Ferodo premier się szkli, green line po prostu pęka i się sypie, a textar się mocno ściera ale działa, nie szkli się i nie pęka.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: marioti »

ATE spadło mocno na jakości ale cena pozostała bez zmian. Niestety przekonałem się o tym u siebie, gdy w innym aucie 2x wymieniałem tarcze przód bo po 20k km krzywiły się. Pierwszy raz, ok. jakaś felerna partia, drugi raz też kupiłem ATE, i niestety to samo. Po nich poszły Tekstary na przód. Na razie zrobione symboliczne 8 tyś, więc nie wypowiem się. Ale z tyłu mam TRW z przebiegiem 27tyś. niestety nadają się tylko do wymiany i żeby nie było, to w tym samym czasie co tarcze tył, wymieniane były całe zaciski (ori).

Brembo, mają słabą jakość. Ja ich nie miałem, ale mój wieloletni przyjaciel, pracował w fabryce Brembo w Dąbrowie-Górniczej, jako metalurg i.... jak sam stwierdził, nigdy by tego do auta nie założył.

I jeszcze Bosch - to tylko "gorszy sort" z tych samych fabryk co ATE :) i niestety robi się to samo co z ATE. Też miałem to na przodzie w innym aucie.

Z mojego doświadczenia, dodam jeszcze firmę Master Sport. Kiedyś, bardziej dla hecy, założyłem to na tył. Gorszego syfu nie widziałem. Tarcze wytrzymały ok 7tyś. i nie dość że się pokrzywiły to nierówno ścierały, pojechałem z tym na stację diagnostyczną i wyszło że siła hamowania to 30% wymaganego poziomu.... czy jakoś tak. No ale szczerze powiem, bardzo niska cena, to i jakość adekwatna :D
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: lwlw »

W ogóle teraz często słychać zdania mechaników, że te tarcze ze sklepu to wszystkie się nadają...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: Enriquez »

Moje doświasczenie z Superbem 2 jest takie, że tarcze i klocki z aso sprawdzały się bardzo dobrze. W przeciwieństwie do S3 ...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: into »

A jaki jest system hamulcowy w superbie 2? Lucas/Trw czy ate? I jakie klocki oraz tarcze na pierwszy montaz?
Jezdze raczej spokojnie, nie hamuje zbyt czesto. Wiec chce dobrac zestaw pod moje potrzeby. Glownie zalezy mi ns tym aby tarcze sie szybko nie pokrzywily. Klocki moga zuzywac sie szybko.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: marioti »

powyżej podałem ceny orientacyjne z allegro.
Ale szczerze powiem, że jak będzie kłopot u mnie w temacie tarcz czy klocków, to chyba pójdę w ori.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

A kto robi system hamulcowy na fabykę? ATE? - sam jeszcze nie patrzyłem.
Generalnie brałbym oryginał, albo to co jest sygnowane na zaciskach ALBO coś już ze sportu/dedykowanego.

Dlaczego?
Bo przykra prawda jest taka, że Ferodo, Bremgo, TRW, ATE pewnie też i inne firmy.... wymieniają się produktami.
Kupują wzajemnie od siebie produkty i niestety człowiek nie wie co kupił... chyba, że ta firma robi też do fabryki, to można brać śmiało.

Dlaczego?
Bo jaka fabryka byłaby w stanie produkować to wszystkich aut na rynku... tyle wersji, katalog ... 300 stron albo więcej! Brakło by 24h / 7dni!

Dlatego ja zawsze idę takim kluczem:
- patrzę co jest na fabrykę
- kupuję albo tę firmę / albo oryginał - chociaż w praktyce...ceny są podobne...co nie dziwne
- ewentualnie coś niszowego/typowy sport - firma, która nie robi wszystkiego od Uno do... Superba :-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: Sebastian_M26 »

U mnie z przodu w org były/są zaciski ate (ale to wszędzie) tarcze zimmer, klocki jurid, z tyłu zaciski trw (wszędzie oprócz gownianych wersji 1.9 czy 1.4 bo tam jest to dziadostwo bosz), tarcze trw, klocki trw które nie pracują na 2mm tarczy bo jakiś konstruktorek dobrał tarcze 286 do klocków 282, albo to było celowo i wziął w łapę bo tylko trw robi te tarcze.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: into »

Czy mozliwe jest, ze mam z tylu tarcze 272 mm ? Silnik 2.0 tdi cffb 140km, rok produkcji 2010.
I'm the man on the silver mountain
ODPOWIEDZ