S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

marasmus007
Posty: 946
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: marasmus007 »

Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
Rzuć okiem na ich facebookowy profil ogłaszali się tam z jakąś promocją na modyfikacje tylnej osi skręcana tarcza 335x22 z adapterem i klockami.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: gachul »

Wojtekk pisze:
Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
Zależy od wybranych tarcz. U mnie wpadły nacinane EBC, żeby wyglądem do przodu pasowały. Tarcze + adaptery + klocki, 1.5-2k. Nie pamiętam ile dokładnie u mnie, gdzieś z tego przedziału. I tak jak piramida pisze, trzeba lekko podfrezować tarcze, bo phaeton ma mniejszy otwór.
Nie narzekasz na hałas przy hamowaniu???

ja mam zestaw przygotowany przez BagCorp z tarcza EBC nacinaną... przy wyższych predkosciach wkurzający jest hałas
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

Ja będę wymieniał te tarczę dziurkowane na pełne. Zastanawiam się tylko czy dać klocki jakieś hiper duper, czy zwykłe brembo. Obecnie mam zwyklutkie brembo za 150 złotych i jest malina, oprócz tego hałasowania tarczy dziurkowanej. Pomimo mocnego ich traktowania klocki wygladają nadal jak nowe.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Tom-Tdi »

Na bogato jedziesz z heblami z WRK - będzie rzeźnik :twisted:


Enriquez, te najzwyklejsze klocki są na ogół najlepsze, bo nie zarżną tak szybko tarczy i nie piszczą jak hamujący pociąg.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

Namówiłeś mnie. Tym bardziej że Superb to teraz autko miejskie i nigdzie dalej niż wkoło komina nie jeździ.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

No na miasto przy wielotłoku nie trzeba nic lepszego jak zwykły klocek który i tak już zrobi robotę, co innego gonienie 200+
Awatar użytkownika
Wojtekk
Posty: 34
Rejestracja: 1 lip 2017, o 14:00
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 449/572 stage3
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Wojtekk »

Ja się zdecydowałem na coś trochę mocniejszego bo maszynownie też ciutkę poprawiłem. Dzisiaj odbieram z CS w Łodzi skodzinke więc zobaczymy jak to teraz jedzie... Narazie ostrożnie bo hamulce przód jeszcze seria, zaciski na przód się właśnie strugają :D

Ad. hałasowania tarcz nacinanych - na tą chwilę nacinane mam tylko z tyłu, nie zauważyłem zmiany w dźwięku hamowania. Klocki z tyłu mam chyba jakieś zwykłe ATE więc może dlatego.
johnson
Posty: 40
Rejestracja: 1 sie 2018, o 11:02
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: johnson »

Ja juz nie kupie nigdy wiecej wierconych.
Zona miala xtraila z tarcza 320mm na przodzie.
Zalozylem wiercone zimmermany i klocek z aso na przod i tyl bo byla lipa z hamulcem. Swoja droga chyba ta sama tarcza i klocek jest w infiniti q50 350km :)
Po 30 tys km przed wyl jak ladujacy mysliwiec.
Zmiana klockow i po 2 tys km to samo.
Wrocilem do tarcz z aso i zwyklych klockow i jest cisza.
Za to na tyle dalej te same klocki i tarcze i cisza.
Wyglada jakby tylko ten przod wyl.
Awatar użytkownika
Wojtekk
Posty: 34
Rejestracja: 1 lip 2017, o 14:00
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 449/572 stage3
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Wojtekk »

Może dlatego ze to były zimmermany :) obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.

Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
johnson
Posty: 40
Rejestracja: 1 sie 2018, o 11:02
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: johnson »

Wojtekk pisze:Może dlatego ze to były zimmermany :) obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.

Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
Nie wiem czy to kwestia producenta.
Kiedys mialem pickupa L200 i zalozylem DBA. Wtedy sporo ponad 1kpln za 1szt tarczy i klocki ebc tez za okolice 800pln.
Po 10 tys km wylo strasznie po zagrzaniu.
Takze wiercone nie dla mnie.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

Zawracanie dupy z tymi nawiercanymi czy nacinanymi tarczami
superjachu
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2020, o 22:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: superjachu »

Panowie
Jakie są dostępne opcje poprawy hamulców P&P czyli takie wymagające zmiany zacisków, przewodów hamulcowych klocków tarcz oraz tarcz kotwicznych -tzn tych osłon?
Jak rozumiem mamy
1. przeszczep z mocniejszej wersji 280km przód 340mm + tył wentylowany(mam 2.o tdi 190km czyli tył jak pamiętam niewentylowany) - jaki jest orientacyjny koszt samych czesci??
2. przeszczep przedu 4łotłok od macana, tyl można 280km (z tegoc o patrzyłem to sam przód to 5-6tys)

czy są jeszcze jakieś inne opcje typu zwykły zacisk od audi a6 albo coś?

tarcze i klocki w mojej skodzie powoli się kończą i to jest dobry moment żeby coś pozmieniać, auto (z żoną) jeździ głownie po autostradach, z raczej przepisowymi prędkościami wiec standard w zasadzie mi wystarcza, ale jeśli można coś poprawić to zawsze warto,
pozdrawiam jan
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: kefirek »

było chyba pisane już x-razy ale poświecę się raz jeszcze. W Twoim przypadku masz obecnie heble:
przód tarcza wentylowana 312mm na zwykłym zacisku
tył lita tarcza 300mm na zwykłym zacisku, ale z elektrycznym ręcznym

na przód masz kilka opcji:
Zacisk z kury 280KM - pasuje plug&play - wymieniasz tylko oslony (albo odginasz, ściągasz stare). Oczywiście nowa tarcza 340mm i klocki - ale taki setup jest bez sensu.
Zacisk z Macana/Q5 + tarcza 340mm. Nie potrzebujesz adapetrów, zacisk pasuje plug&play ale trzeba wymienić przewód hamulcowy + osłony. Do tego najprawdopodobniej trzeba dać dystanse, zależy jakie masz felgi. Tarcza i klocki nowe. Zestaw niby ok, ale za niewiele większe pieniądze dostajesz "męskie heble" ;)

"męskie heble"
Zacisk Brembo z panamery/cayenne/tuarega + adapter + przewód hamulcowy + osłona. I wtedy pakujesz sobie tarcze 375mm :) Na pewno dystanse trzeba bedzie wsadzić.
Zacisk Akebono z A6 - droga podobna jak wyżej - ale trzeba uważać jest od groma tych zacisków i trzeba kupić odpowiedni.
Zacisk akebono z RS3/Cupry Formentor (tej 5 cylindrowej) - zacisk pasuje plug&play, wymieniasz tylko przewód i osłony. Wpadają wtedy też tarcze ~370mm i pewnie bez dystansu się nie obejdzie. Ostatnio na rynku pojawiło się trochę ofert na nówki 6 tłokowe zaciski z Formentora w sensownych pieniądzach. Także defacto chyba obecnie najprostsza droga aby w MQB założyć męskie heble, a sam zacisk był dedykowany do MQB. Wszystko inne to jakby nie patrzyć różnego rodzaju kombinacje, mniej bądź bardziej udane. A adaptery produkowane lokalnie na pewno nie mają żadnej homologacji/TUVa itp :) choć od groma ludzi tak jeździ (w tym ja ;)

tył:
zacisk z kury 280km - pasuje plug&play. nie trzeba nawet osłon wymieniać. Dostajesz wtedy wentylowaną tarczę 310mmm
odsuwanie zacisku z kury 280km na adapterze i zakładanie tarczy ~335/350mm - ale z tego co kojarzę taką tarczę trzeba zamawiać u Adama Wareluka.

To tak po krotce. Inną sprawę jest czy taki zestaw chcesz sam składać - na pewno wyjdzie Cie to taniej, ale będzie dużo bardziej czasochłonne, ale spokojnie do zrobienia czy kupujesz gotowca od WRK, Dawida Zająca, Lowride czy innych. Na FB jest grupa o BBK także warto zajrzeć.
Art e on
Posty: 164
Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
Lokalizacja: Pl

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Art e on »

Załóż "menski hebel" z adapterem i jak kosmoadapter z panceramelinium postanowi dać dupy przy dobrej (dużej) prędkości to przejdzie Tobie ochota na "menski hebel" 🤣😂🤣🤣😂🤣😂 za to będziesz miał ochotę na zmianę majtow na suche 😀
Abstrahując od miłej pogawędki na przeglądzie z bardziej dokładnym diagnosta.
I od kolejnej rozmowy z dociekliwym panem z ubezpieczalni jak trafi się szkoda i przyjedzie na oględziny.
Także ten tego zastanów się dobrze, może czasem lepiej jest mieć "damski hebel" i spokojny sen 😉
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali 😈
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: orlik »

Spoko, odpukać 4 lata jakoś hebel WRK 6T 380mm z kosmoadapterem się nie poddaje. A różnica w porównaniu do macana jest dalej kolosalna, bo nawet miałem okazję ostatnio jeździć na macanie u kolegi.

Co nie zmienia faktu, że dla świętego spokoju, i ceny/jakość zaciski brembo z macan jest bezkonkurencyjny.
ODPOWIEDZ