Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
czyli, kupuje się Superba, potem trzeba tylko zamontować zawieszenie z Golfa i gra gitara
Ja jeszcze bym fotel przedni wymienił, na przykład ... z Fabii (takie mięciutkie pod łopatkami) .. i byłby git!
cyt.:..."poza tym wszystko doskonale"...
Ja jeszcze bym fotel przedni wymienił, na przykład ... z Fabii (takie mięciutkie pod łopatkami) .. i byłby git!
cyt.:..."poza tym wszystko doskonale"...
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
O to pierwsze słyszę że pochylenie kata ustawia się sankami
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 sty 2019, o 17:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Jeśli chodzi o wady fabryczne to dotyczy to niestety w dzisiejszych czasach wszystkich producentów.Ogonczyk pisze:czyli, kupuje się Superba, potem trzeba tylko zamontować zawieszenie z Golfa i gra gitara
Ja jeszcze bym fotel przedni wymienił, na przykład ... z Fabii (takie mięciutkie pod łopatkami) .. i byłby git!
cyt.:..."poza tym wszystko doskonale"...
Każdy chce jak najszybciej wypuścić nowy model i zamiast testować w fazie konstruowania to testują na klijentach.
Są tacy co to akceptują i z tym żyją, tacy co mają auto jeszcze na gwarancji i walczą ze sprzedawcą do upadłego, tacy jak ja którzy próbują poprawić fabrykę możliwie niskim kosztem na własną rękę i tacy którzy tylko marudzą i nie robią nic.
A jak się człowiek trochę bliżej tematem Diesla w Niemczech zainteresuje to się całkiem jak Zabłodzki czuje ( wy...... bez mydła)
A jeśli chodzi o kąt pochylenia koła to nie ma bezpośredniej regulacji.
Natomiast wszystkie otwory mocujące Sanki do karoseri są o wiele większe niż śruby które je mocują.
Dzięki temu można wypośrokować oba koła (do sanek przykręcone są wahacze).
Tolerancja jest od -1,10’ do -0,10’.
A u mnie jest na chwilę obecną z prawej -2.06’ a z prawej +0,25’ i Mechanior mówi że nie da się z tym nic zrobić.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
A ja mam takie pytanie poniewaz u mnie test wystepuja mocne drgania na kierownicy w przedziale 120-160. Kola wywazane na hunterze i nie pomoglo. Czy jezdzac w tym przedziale predkosci i majac takie drgania moze to powodowac uszkodzenie/szybsze zuzycie jakichs czesci w aucie?
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Tak.into pisze:A ja mam takie pytanie poniewaz u mnie test wystepuja mocne drgania na kierownicy w przedziale 120-160. Kola wywazane na hunterze i nie pomoglo. Czy jezdzac w tym przedziale predkosci i majac takie drgania moze to powodowac uszkodzenie/szybsze zuzycie jakichs czesci w aucie?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
na pewno szybciej Zużyjesz się TyA ja mam takie pytanie poniewaz u mnie test wystepuja mocne drgania na kierownicy w przedziale 120-160. Kola wywazane na hunterze i nie pomoglo. Czy jezdzac w tym przedziale predkosci i majac takie drgania moze to powodowac uszkodzenie/szybsze zuzycie jakichs czesci w aucie?
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
czy ktoś wie, ile kosztuje wymiana takiej "belki podsilnikowej" cena total - oryginalna część i wymiana?
Oczywiście tak " w granicach".
Oczywiście tak " w granicach".
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Kolega wyzej odpisal ze TAK. O co Ci chodzi? Masz cos sensownego do napisania to lecisz, na jakiego ta zaczepka?Ogonczyk pisze:na pewno szybciej Zużyjesz się TyA ja mam takie pytanie poniewaz u mnie test wystepuja mocne drgania na kierownicy w przedziale 120-160. Kola wywazane na hunterze i nie pomoglo. Czy jezdzac w tym przedziale predkosci i majac takie drgania moze to powodowac uszkodzenie/szybsze zuzycie jakichs czesci w aucie?
I'm the man on the silver mountain
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ostatnio przez przypadek natrafiłem na blog LeszkOnAir i gość tam między innymi porusza problem drgań w nowiutkim superbie II, TDI 2.0 z salonu.
Męczył, męczył serwis... i nic. Przyznali mu się, że prawdopodobnie problem wynika z belki od silnikiem, która teraz jest stalowa, a nie ALU jak wcześniej.
Jemu pomagała tylko jedna rzecz: dynamiczne wyważanie kół na aucie.
Finalnie dogadał się z serwisem, że będą pokrywać dwa razy w roku koszty takiego wyważania, bo nic lepszego po wielu wizytach nie wymyślili...
Męczył, męczył serwis... i nic. Przyznali mu się, że prawdopodobnie problem wynika z belki od silnikiem, która teraz jest stalowa, a nie ALU jak wcześniej.
Jemu pomagała tylko jedna rzecz: dynamiczne wyważanie kół na aucie.
Finalnie dogadał się z serwisem, że będą pokrywać dwa razy w roku koszty takiego wyważania, bo nic lepszego po wielu wizytach nie wymyślili...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ten leszek to straszny kretyn...to co on pierd nie znając się wogóle na motoryzacji to porażka...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
edit
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, o 16:13 przez JanB, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
To chyba ostre słowa.CLO27 pisze:Ten leszek to straszny kretyn...to co on pierd nie znając się wogóle na motoryzacji to porażka...
Nie musi się znać na motoryzacji i budowie silnika, aby mieć fajne auto.
Jednak finalne rozwiązanie / chociaż połowiczne podał. ASO... wymiękło.
Dodatkowo zgodzę się z tym co wspomniał o opinii inżyniera z firmy HUNTER: współczesne auta wykonuje się z dokładnością do mikronów / niestety symulacje zapewne robi się dla takich samych założeń. Zatem wprowadzenie do układu niewielkiego zakłócenia... rujnuje cały mozolny plan sztabu inżynierów.
Potem lekko uderzona felga, wyważarka u Kasia, zużywanie się elementów gumowych itp... składa się do kupy i generuje zagadkowe problemy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Nie no do kiedy to był kanał o tym jaka go to tragedia nie spotkała bo mu kiera drga to spoko rozumiem, ale potem on zaczął tam tłumaczyć działanie systemów, porownywał auta i wydawał opinie na ich temat nie groźne ale czasem plecie straszne bzdury...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Jak my wszyscy czasami
Niestety trzeba filtrować mądrości internetu. Nie twierdzę, że wszystko co mówi... ma sens
Nie mnie jednak gdyby mnie dopadł problem bicia to:
1. Sprawdzenie wyważenia kół + test na hunterze - w porządnym warsztacie
2. Sprawdzenie wyważenia dynamicznego na aucie
3. Jeżeli pomoże pkt2:
a) dwa razy w roku ... pewnie z 300 na wyważanie :-/
b) próba z podmianą belki
W końcu jeżeli koleś miał to na funkiel nowym aucie! To raczej nie ma co szukać dziury w całym - wada konstrukcyjna niestety...
Niestety trzeba filtrować mądrości internetu. Nie twierdzę, że wszystko co mówi... ma sens
Nie mnie jednak gdyby mnie dopadł problem bicia to:
1. Sprawdzenie wyważenia kół + test na hunterze - w porządnym warsztacie
2. Sprawdzenie wyważenia dynamicznego na aucie
3. Jeżeli pomoże pkt2:
a) dwa razy w roku ... pewnie z 300 na wyważanie :-/
b) próba z podmianą belki
W końcu jeżeli koleś miał to na funkiel nowym aucie! To raczej nie ma co szukać dziury w całym - wada konstrukcyjna niestety...
Ostatnio zmieniony 10 lut 2019, o 21:16 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Wiele aut wyjezdza z salonu z jakimis bublami. Po prostu nie wszyscy na to zwracaja uwage i jezdza a inni walcza z salonem
I'm the man on the silver mountain