ss3 - dpf i adblue

kruszyn
Posty: 1
Rejestracja: 4 lis 2018, o 09:15
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)

ss3 - dpf i adblue

Post autor: kruszyn »

Witajcie
ktos jest zorientowany jak to w praktyce dziala w nowym superb tdi?
kupuje nowego i zastanawiam sie jak z eksploatacja tego bedzie wygladac...
wiem ze dpf sie wypala co jakis czas (wiadomo co ile km mniej wiecej?) adblue sie zuzywa caly czas czy tylko podczas wypalania? zapala sie jakas kontrolka lub informacja ze wypalanie w trakcie zeby nie gasic auta, lub go przegonic?

dzieki za odpowiedzi :)
jal79
Posty: 59
Rejestracja: 23 lut 2015, o 12:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Szczecin

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: jal79 »

Wg moich obserwacji wypala sie co około 400-500km.
Nie ma zadnej kontrolki informujacej o wypalaniu DPFa. Rozpoznac mozna po zwiekszonych obrotach na postoju i załaczonych wentylatorach. Komputer deaktywuje rowniez system start/stop.
Poczytaj troche w necie o wypalaniu aktywnym i pasywnym.
Adblue nie sluzy do wypalania DPFa tylko do redukcji NOx zatem dawkowany jest caly czas.
Churchill
Posty: 18
Rejestracja: 7 paź 2018, o 09:56
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Bartek

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: Churchill »

Teraz jest zima i zauważyłem że przez kilka pierwszych kilometrów, kiedy stoję na światłach, mam nieco ponad 1000-1100 obrotów. Silnik chce się rozgrzać, czy rozpaczliwie próbuje wypalić DPF? Większość trasy robię w mieście.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
slavi
Posty: 16
Rejestracja: 27 maja 2013, o 20:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: slavi »

Włączone szybkie dogrzewanie - opcja w nawiewach
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: drookash »

Zwiększone obroty to zbyt duży pobór prądu.
Wypalanie DPFa nie zawsze zwiększa obroty na postoju. Ja wręcz nie spotkałem się z taką sytuacją.
Czuć specyficzny zapach, gorące powietrze wydmuchiwane przez wentylatory.
Dawkowanie adBlue słychać - takie delikatne cykanie pod autem. Uaktywnia się jak ciśniesz i dużo po mieście jeździsz.

Dla mnie to jakieś chore... po huka cząsteczki sadzy zbierać w DPF by je potem spalić i wygenerować zanieczyszczenie ?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: yaro_1 »

z sadzy po dopaleniu ma powstać CO2, a cząsteczki sadzy to składniki smogu, jak by ich nie dopalić to by kiedyś wylądowały w płucach
TyMo
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2023, o 16:27
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: ss3 - dpf i adblue

Post autor: TyMo »

Gdzie znajduje się zbiornik adblue w s3?
ODPOWIEDZ