Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Podobno korektor siły hamowania, jakim jest ABS w S3 daje więcej ciśnienia na tył, stąd po prostu po kilku mocnych dohamowaniach wszsytko się gotuje i zaczyna przypiekać miejscowo tarczę. Stąd buczenie. Sytuację pogarsza jeszcze auto hold.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Rogal o tym pisał swego czasu na fejsie, pewnie trzeba by było przeprogramować prace pompy aby zmniejszyć nacisk na tylną oś. U mnie klocki z tylu zrobią max 25kkm mimo czterotłoka na przodzie, właśnie patrzyłem i powoli się kończą. Przed założeniem wydajniejszego zacisku na przód, klocki z tylu starczały na 15kkm
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
z którym serwisem bedziesz walczył??? Bednarek czy Zimny?piicia pisze:@smrek
Nie daj sie. Dzis bylem w serwisie we Wloclawku. Tu serwis wie ze skoda ma problem z hamulcami. Wymienili mi klocki w ramach gwarancji. Nie mozna im tego odpuścić. Została wydana opinia dla Skody ze jakas duza partia klockow jest wadliwa i zuzywa sie nadmiernie szybko. Serwisy maja wymieniac na zamienniki a juz jest podobno w produkcji jest nowa partia klockow.
Jezeli klocki sa wadliwe i niszcza tarcze to powinny byc wymienione na gwarancji. Ja sprawę oddalem do prawnika. I nawet gdybym mial oddac prawnikowi te pieniadze za komplet tarcz to i tak chce.
Uwazam ze sprawa nadaje sie dla dziennikarzy moto.
Skoda wali w ch... Jedne serwisy chcialy za wymiane klockow 700pln a inny bez naciskow wymienia w ramach gwarancji.
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Mam informacje od swojego dealera, ze skoda będzie wymieniać klocki i Tarcze do przebiegu 30.000km!! W ramach gwarancji z wiązku z problemami tylnych hamulców.
Jak macie z tym problemem pytajcie u siebie o to niech wam wymieniają. Wcześniej to obowiązywało tylko na klocki bez tarcz.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Jak macie z tym problemem pytajcie u siebie o to niech wam wymieniają. Wcześniej to obowiązywało tylko na klocki bez tarcz.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Też mi różnica, jak to nie hamuje w ogóle.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Dla niektórych to mogą być 2 wymiany hamulców jestem ciekaw jak to będzie u mnie jak jeżdżę cały czas na ACC i z AutoHoldem.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 17 paź 2011, o 21:58
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
I u mnie zaczęło buczeć przy hamowaniu, przebieg 18 000. Zaczęło się po niezbyt szybkiej trasie podczas deszczu na autostradzie...
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 08:14
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
To ja przebije wszystkich:
Przebieg 2300 km, tarcze i klocki przod jak z salonu, tarcze i klocki tyl poprzeczne rysy na calej powierzchni, cos jak odcisniete klocki hamulcowe w kilku miejscach. Hamulce na zimnym z tylu stukaja przy lekkim docisnieciu pedalu. Jezdzilem z auto hold.
Serwis w styczniu...
Przebieg 2300 km, tarcze i klocki przod jak z salonu, tarcze i klocki tyl poprzeczne rysy na calej powierzchni, cos jak odcisniete klocki hamulcowe w kilku miejscach. Hamulce na zimnym z tylu stukaja przy lekkim docisnieciu pedalu. Jezdzilem z auto hold.
Serwis w styczniu...
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Ło panie domagaj sie wymiany tsrcz i klockow. Az spojrze u siebie bo 2.3k pyklo wlasnie a tez AutoHold i ACC prawie csly czas
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Czy u Was też tylne hamulce skrzypią w ostatniej fazie hamowania tuż przed zatrzymaniem? Jak samochód postoi i tarcze pokryją się nalotem to po paru hamowaniach widać, że tylko połowa tarczy, ta najbardziej zewnętrzna się oczyszcza, jakby ta część klocka była mocniej dociskana do powierzchni tarczy. Nie wydaje mi się, że tak powinno być. Co o tym sądzicie?
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Jeżeli tylko jeden klocek zostaje uszkodzony w układzie w którym znajdują się 4 klocki to problem jest po stronie zacisku a konkretnie prowadnic zacisku (dwa to może być dopiero tłoczek lub ręczny po jednej stronie). W momencie naciśnięcia hamulca tłoczek dopycha klocek do tarczy i cały zacisk idzie do wewnątrz pojazdu. Jeżeli puścimy hamulec to tłoczek się cofnie a razem z nim wewnętrzny klocek. Przy zapieczonej prowadnicy klocek zewnętrzny będzie cały czas dociskał do tarczy. Z tego powodu radzyku miał zjechany klocek zewnętrzny ponieważ miał uszkodzone prowadnice zacisku po stronie lewej. Absolutnie nie ma na to wpływu eksploatacja. Natomiast może mieć na to wpływ wadliwa prowadnica zacisku i tutaj są dwie możliwości albo problem powstał w fabryce albo w momencie zmiany klocków w serwisie. Nie robiłem osobiście jeszcze ani razu hamulców tył w Superbie III więc się nie wypowiem ale jeżeli jest tam na jednej prowadnicy gumowy oring to może on być powodem nie cofania się zacisku. Jeżeli klocki zmienia ktoś kto nie ma o tym pojęcia i nie oczyści lub użyje złego smaru do prowadnicy to mamy problem gwarantowany.
Natomiast jeżeli następuje zużycie wszystkich klocków równo to problemem może być osuszanie hamulców które działa za każdym razem kiedy używamy wycieraczek. Jadąc na autostradzie w deszczu przez 100km wystarczy żeby spalić hamulce jeżeli jedziemy 140km/h. Natomiast to czy istnieją klocki które są do tego typu systemu przygotowane trudno mi powiedzieć.
Jeżeli chodzi o nadmierną korozję tarcz oznacza to słabej jakości część. Dla przykładu podam wam tarcze Bosch które są w całości zabezpieczone lub ATE (ta sama technologia zabezpieczenia), tarcze nawet w samochodzie który stoi przez tydzień nie łapią nadmiernego nalotu, natomiast tarcze innych firm to już różnie bywa. Widziałem TRW które potrafiły pokryć się patyną po 2 dniach nie używania a pozostała część tarczy która nie pracuje, po 2 miesiącach była skorodowana. Ostatnio ściągałem koła w Peugeot 206 w którym zakładałem tarcze ATE 2 lata temu i dalej nie ma na nich korozji (samochód robi lekko ponad 10k km rocznie i nie jest garażowany).
Natomiast jeżeli następuje zużycie wszystkich klocków równo to problemem może być osuszanie hamulców które działa za każdym razem kiedy używamy wycieraczek. Jadąc na autostradzie w deszczu przez 100km wystarczy żeby spalić hamulce jeżeli jedziemy 140km/h. Natomiast to czy istnieją klocki które są do tego typu systemu przygotowane trudno mi powiedzieć.
Jeżeli chodzi o nadmierną korozję tarcz oznacza to słabej jakości część. Dla przykładu podam wam tarcze Bosch które są w całości zabezpieczone lub ATE (ta sama technologia zabezpieczenia), tarcze nawet w samochodzie który stoi przez tydzień nie łapią nadmiernego nalotu, natomiast tarcze innych firm to już różnie bywa. Widziałem TRW które potrafiły pokryć się patyną po 2 dniach nie używania a pozostała część tarczy która nie pracuje, po 2 miesiącach była skorodowana. Ostatnio ściągałem koła w Peugeot 206 w którym zakładałem tarcze ATE 2 lata temu i dalej nie ma na nich korozji (samochód robi lekko ponad 10k km rocznie i nie jest garażowany).
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 08:14
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
No to zaczyna to miec sens bo ja wrocilem z bardzo deszczowej/snieznej trasy a lecialem miedzy 120 a 160. Tyle ze nikt nie uprzedzal przy sprzedazy auta ze nie wolno nim szybko jezdzic w deszczu
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 19:03
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: standard stockowy
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Jeździć widać można, nie można używać wycieraczek.JamesEnfield pisze:No to zaczyna to miec sens bo ja wrocilem z bardzo deszczowej/snieznej trasy a lecialem miedzy 120 a 160. Tyle ze nikt nie uprzedzal przy sprzedazy auta ze nie wolno nim szybko jezdzic w deszczu
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
a osuszanie nie powinno działać tylko przez jakiś czas od ruszenia? w końcu po przejechaniu jakiegoś dystansu poza miastem od samej siły odśrodkowej tarcze i tak by wyschły, a i same tarcze trochę się nagrzeją, nawet bez wielu hamowań
jest jeszcze jedna kwestia - jakości, ja przejechałem 18kkm i nic niepokojącego nie widać, i jak pisze Piotr tarcze też nie są pordzewiałe jakoś specjalnie, mimo że auto stało z pół roku u dilera (auto z placu, kupione w listopadzie 2017 a produkcja początek kwietnia wg dekodera vin)
a co do zapieczenia prowadnicy klocka, jak najbardziej może się zdarzyć i to nie tylko z winy zacisku ale też klocka - niedokładne wykonanie elementu co wchodzie w prowadnicę w zacisku, jak prowadnica w zacisku będzie minimalnie za mała a dodatkowo ta w klocku za duża, to zapieczenie klocka jest pewne
jest jeszcze jedna kwestia - jakości, ja przejechałem 18kkm i nic niepokojącego nie widać, i jak pisze Piotr tarcze też nie są pordzewiałe jakoś specjalnie, mimo że auto stało z pół roku u dilera (auto z placu, kupione w listopadzie 2017 a produkcja początek kwietnia wg dekodera vin)
a co do zapieczenia prowadnicy klocka, jak najbardziej może się zdarzyć i to nie tylko z winy zacisku ale też klocka - niedokładne wykonanie elementu co wchodzie w prowadnicę w zacisku, jak prowadnica w zacisku będzie minimalnie za mała a dodatkowo ta w klocku za duża, to zapieczenie klocka jest pewne
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc
Przy 18kkm to juz masz klocki do wymianyQba30 pisze:I u mnie zaczęło buczeć przy hamowaniu, przebieg 18 000. Zaczęło się po niezbyt szybkiej trasie podczas deszczu na autostradzie...