Czujnik klocków

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Czujnik klocków

Post autor: Avari »

Ktoś mi powie jak wygląda temat klocków w naszych superbach? Zapala mi się kontrolka od klocków . Zrobiłem na nich 30-40 tyś km. Przy zmianie opon zaglądałem do nich i od zewnętrznej strony jest jeszcze ok 0.5cm klocka, i od wewnątrz jakieś 0.3cm. Samochód dobrze hamuje, nie ma dziwnych odgłosów. Czy już zmieniać?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Czujnik klocków

Post autor: piotraskbw »

Fabryka przewiduje grubości:

Przód
Nowy 14mm; Minimum 2 mm - Bez płytki nośnej
Nowy 20,3; Minimum 8,3 mm – Z płytką nośną

Tył
Nowy 11,4; Minimum 2 mm - Bez płytki nośnej
Nowy 17,3; Minimum 8,3 mm – Z płytką nośną

Pamiętaj tylko że dotyczy to klocków z ASO.

Jak się zapala to znaczy że osiągnięto znacznik zużycia i trzeba wymienić.
Nierówne zużycie sugeruje niepoprawnie pracujący zacisk.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Czujnik klocków

Post autor: Avari »

Dzięki za podpowiedź :)
Slimak_X
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2018, o 08:24
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Czujnik klocków

Post autor: Slimak_X »

Mi się wyświetla komunikat o klockach, ale tylko przy maksymalnym skręcie kół. Klocki wymienione a komunikat dalej się wyświetla. Wspaniali mechanicy mówią że to pewnie kabel od czujnika się przetarł i zwiera
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Czujnik klocków

Post autor: piotraskbw »

To akurat łatwo sprawdzić;

1. Na początek trzeba sprawdzić czy licznik zapala kontrolkę na zwarcie czy na przerwę (nie pamiętam na które)
2. Rolę testera spełnia stara wtyczka od klocka w której w zależności od pkt 1. zwieramy lub doprowadzamy do przerwy.
3. "Merdamy" kablem dochodzącym do czujnika szukając przerwy aż wystąpi błąd.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
tomekk1980
Posty: 137
Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomek
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Czujnik klocków

Post autor: tomekk1980 »

Podepnę się to tematu żeby nowego nie zakładać.
ODPOWIEDZ