Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: marioti »

przykład pierwszy z brzegu, lampa full-led do audi A6 - link
Jak widać dostęp masz co najwyżej dla wymiany, przetwornicy i "sterownika sygnałów świetlnych", ale led-a nie ma szans abyś wymienił tak jak żarówkę. Zwróć jeszcze uwagę ile ta lama używana kosztuje.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: kamracik »

A opony inżynierowie wymyślili tylko po to, aby koła sie przebijały, załóżcie wiec żelazne obręcze.

Trochę chyba za duzo czytacie teorii spiskowych.
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: haesbe »

kamracik pisze:A opony inżynierowie wymyślili tylko po to, aby koła sie przebijały, załóżcie wiec żelazne obręcze.

Trochę chyba za duzo czytacie teorii spiskowych.
No nie do końca się mogę z Tobą zgodzić.

Przykład zawieszenie wielowahaczowe audi.
W obu a4 które miałem co roku było coś do robienia, nawet jak kupowałem wahacze lemforder, które miały być oh ah.

Tak, oh ah to po portfelu dawały.

A u innych producentów aut takie same wahacze miały wymieniane tylko te czarne sworznie przez co można było zawieszenie zrobić za 200-300 zł.. tyle to ja za 2 wahacze płaciłem.. A było ich 11? Chyba

Można było zrobić sworznie wymieniane? Można Ale po co? Jak można kompletne wahacze wymieniać..

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: Enriquez »

Od bidy można wykorzystać moduł np. ze świateł dziennych Philips. Wyczuwa on kiedy jest silnik włączony a kiedy nie (na podstawie napięcia ładowania akumulatora), oraz kiedy są włączone mijania. Na tej podstawie uruchamia on swoje LEDy lub nie. Odpowiednio go podłączając i stosując elementy dodatkowe, do samochodu można osiągnąć efekt o jaki chodzi autorowi. Nie mam teraz głowy do tego, żeby rozkmniniać, ale wykorzystując tę właściwość, można to zrobić. Prostszym sposobem byłoby zastosowanie Arduino z kawałkiem kodu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: marioti »

kamracik zachęcam do głębszego postudiowania tematu. Podam przykład oficjalny, w 2014r rząd Francji wydał ustawę, wg której można dostać 3-lata i karę do 300tyś euro, jak udowodni się komuś, że jego produkt celowo został zbudowany tak aby psuł się po upływie określonego czasu - link
Gdyby zatem bo były teorie wyssane z palca, to czy ktokolwiek w rządzie zainteresowałby się tym?

W kwestii celowego i planowanego psucia się rzeczy w autach, rozmawiałem wielokrotnie ze znajomym, który jest rzeczoznawcą komunikacyjnym. Mam przykłady także z własnego podwórka, bo z kolei ja rzeczoznawstwem majątkowym zajmuję się od 15 lat. Z prostych naszych obserwacji wynika, że jest coraz gorzej.
Chyba każdy zgodzi się, że jedynym i nadrzędnym celem przedsiębiorcy jest wypracowanie zysku. Nikomu nie zależy aby jakikolwiek sprzęt działał długo, bo co z tego, że ludzie będą chwalili za trwałość i jakość, jak kupiony raz przedmiot wystarcza na wiele lat. Sztuczek producentów jest tutaj więcej. W samochodówce, promuje się, że tylko oryginalne części są najlepsze, ale gdyby chciał złożyć auto z części oryginalnych, to ich koszt byłby kilkukrotnie wyższy niż zakup całego nowego auta. To samo widzę np. w bramach panelowych, a tutaj producent jeszcze opatentowuje wzór panela (a w zasadzie na jego kształt w przekroju) i nigdzie nie kupisz takiego panela jak tylko u producenta bramy.

enriquez idziemy w dobrym kierunku. Sprawę wykorzystania takiego modułu podawałem już wyżej. Ale tu właśnie chodzi o to odpowiednie podpięcie i dodanie co trzeba. Dla świateł dziennych to możemy martwić się co najwyżej aby nie było błędu przepalonej żarówki, ale zastosowanie tego do świateł mijania, to już rodzi możliwość sypaniem większej ilości błędów. Powstaje też pytanie, czy taki moduł od świateł dziennych wytrzymałby obciążenie przy światłach mijania.

Generalnie możemy chyba powiedzieć, że temat zbyt trudny do realizacji, dla garstki zainteresowanych.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: kamracik »

Temat jest względnie prosty, w zależności od tego jak działa przełącznik świateł. Kroki do działania są proste, po pierwsze kodujemy, aby na '0' nie paliły się dzienne. Dalej trzeba powiadomić samochód, że przełącznik świateł ustawiony jest na '0' przed uruchomieniem silnika, a później softwarowo powiadomić samochód, że światła przełączono na 'auto'.

Trudność to rozgryzienie jak działa ten przełącznik świateł, czy powiadamia poprzez prąd na innym pinie, poprzez CAN czy jeszcze jakoś inaczej.

@Marioti, postarzanie sprzętu nie jest teorią spiskową, tylko faktem. Wiem o czym mówisz, ale mówienie, że Kessy dodali tylko dlatego, aby częściej auto się psuło już tak. Do aut dochodzi masa elektroniki ze względu na nas, konsumentów, bo tego wymagamy. To jak działa ta elektronika, to inna sprawa. To samo tyczy się LED, dają one nowe fajniejsze możliwości, ale zawsze kosztem czegoś - jasne, że producent mógłby zastosować wymienne moduły LED, aby nie kupować nowej lampy, tego można się przyczepić, ale nie tego, że stosuje LED by zwiększyć zysk.

To nie jest takie proste zagadnienie, a producenci samo w sobie wolą ciąć koszta produkcji w pierwszej kolejności i często stąd wynika gorsza jakość produktu. Bo to czy plastik będzie dobrze czy gorzej spasowany nie sprawi, że auto bardziej się będzie psuć, a klient częściej zmieni auto, bo jak zmieni z powodu trzasków to na inną markę.

Więc zostawmy już gdybanie na czasy, gdy będziemy dziadkami i będziemy mieli prawo mówić "za naszych czasów" ;)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: Enriquez »

nic grubego nie musisz zmieniać, tylko modyfikujesz sygnał z przełącznika świateł - poszczególne położenia różnią się rezystancją.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: marioti »

Kessy też to się tyczy :) W audi (nie pamiętam roczników) anteny były na blasze od wewnątrz drzwi, a w klamkach tylko przyciski do zamykania. W razie potrzeby wymiana była dość prosta i tania.
Ale w Touaregu od początku produkcji, antena była zalana żywicą razem z przyciskiem w klamce. Wszystko fajnie, tylko już po kilku latach użytkowania, padały kable od anten, robiły się zwarcia w przycisku. Naprawa mikrostyku za kilka zł, lub wymiana anteny nie jest możliwa, bo zalane żywicą. Jedyna opcja to nowa klamka, która kosztuje ok. 2000zł bez wymiany i malowania. Teraz pomnóż to x4, bo klamki padały najczęściej. Zwarcie na przycisku, lub niedziałająca antena, nie jest sygnalizowane przez auto. Zwarcie powodowało, że moduł kessy nie umiał przejść w tryb czuwania, a stąd akumulator 110Ah był rozładowywany do 10V w przeciągu kilku dni. Mało tego, w module kessy padały tranzystory oraz tzw rezystory bezpiecznikowe, o koszcie wymiany takiego modułu, który jest jednocześnie immo, raczej nie muszę mówić. Awarie tego typu dotyczą nawet nowych Touaregów do 2015r (dalej nie wiem bo już nie śledzę tematu). A wiem o czym mówię, jeździłem Turkiem 3-lata i... walczyłem z Kessy
Pytanie retoryczne: dlaczego większość obecnych systemów kessy ma anteny zespolone i nierozbieralne, w klamkach?

Ale może dość już OT, bo widzę, że temat idzie w dobrym kierunku :D
Ostatnio zmieniony 2 paź 2018, o 10:17 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
vulture30
Posty: 116
Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 141KM 317Nm

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: vulture30 »

Jeśli po wyłączeniu silnika philips odetnie sygnał AFL (Auto) ze sterownika to i commining living home nie zadziała.
Trzeba by dodać zwłokę na wyłączanie, chyba że moduł philipsa już to ma wbudowane.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: Enriquez »

Odetnie. Pozostaje zatem zwykły Andurino.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
vulture30
Posty: 116
Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 141KM 317Nm

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: vulture30 »

Chyba żeby założyć że statystyczny kierowca Superba będzie w stanie po ciemku trafić do auta/do domu ;)
Żeby się tam gdzie nie błąkał całą noc...

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: YOGI3000 »

Czy żarówki świateł dziennych świecą na 100% swojej mocy?
Czy i gdzie w VCDS można zupełnie wyłączyć dzienne (żeby nie świeciły na ustawieniu 0 i AUTO)?
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5802
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: pab567 »

Sugeruje poczytać instrukcję i wyłączyć z MaxiDot.
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: YOGI3000 »

A znasz odpowiedź na pierwsze pytanie?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu

Post autor: marioti »

W standardzie, jak podejrzysz w vcds to masz ustawione napięcie 92% czyli redukcja do ok 12,6V w porównaniu do napięcia ładowania. Więc napieciowo można się pobawić "mocą" świecenia zarowki
ODPOWIEDZ