Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
- marioti
- Doradca
- Posty: 1815
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Yogi nie jest osamotniony, bo zaraz po zakupie kury sam tak chciałem zrobić, a to dlatego, że mam tak w innym aucie i przyzwyczaiłem się, a nie z oszczędności prądu czy poprawę dbałości o elementy auta.
Rozmawiamy jednak o powodach zmiany, ale przecież, większość modów wynika z subiektywnej potrzeby użytkownika, przykładowo jeden chce kamerę cofania, a inny uważa to za zbędny bajer.
Zostawmy zatem gusta i powody, porozmawiajmy czy da się to jakoś ogarnąć
Rozmawiamy jednak o powodach zmiany, ale przecież, większość modów wynika z subiektywnej potrzeby użytkownika, przykładowo jeden chce kamerę cofania, a inny uważa to za zbędny bajer.
Zostawmy zatem gusta i powody, porozmawiajmy czy da się to jakoś ogarnąć
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Dzięki za konkretną odpowiedź. Inni tylko potrafią napisać "a po co, a na co, nie potrzebne itd"marioti pisze:Yogi nie jest osamotniony, bo zaraz po zakupie kury sam tak chciałem zrobić, a to dlatego, że mam tak w innym aucie i przyzwyczaiłem się, a nie z oszczędności prądu czy poprawę dbałości o elementy auta.
Rozmawiamy jednak o powodach zmiany, ale przecież, większość modów wynika z subiektywnej potrzeby użytkownika, przykładowo jeden chce kamerę cofania, a inny uważa to za zbędny bajer.
Zostawmy zatem gusta i powody, porozmawiajmy czy da się to jakoś ogarnąć
Nie jestem sam bo mam jeszcze kilku znajomych których to też irytuje i z chęcią zrobili by taki mod.
Też miałem taki moduł z poprzednim aucie, ale nie miałem czujnika zmierzchu, więc z podłączeniem nie było problemu.
Proszę o odpowiedź tylko osoby które coś pomogą w instalacji takiego automatu.
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 141KM 317Nm
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Wydaje mi się że wystarczyło by dać przekaźniki na żyłach zasilających lewą i prawą lampę.
Styki przekaźniki na żyły zasilające lampę, a cewkę z regulowaną zwłoką zasilać po zapłonie.
Wtedy byłby czas (np 30s) na uruchomienie silnika.
Minus taki, że nie będzie świateł mijania gdy zapłon jest OFF, ale czy to jest komus potrzebne?
Styki przekaźniki na żyły zasilające lampę, a cewkę z regulowaną zwłoką zasilać po zapłonie.
Wtedy byłby czas (np 30s) na uruchomienie silnika.
Minus taki, że nie będzie świateł mijania gdy zapłon jest OFF, ale czy to jest komus potrzebne?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1815
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Mówisz o opóźnieniu czasowym, a nie uruchomieniu dopiero po odpaleniu silnika. Więc mamy półśrodek.
Poza tym nadal pozostaje problem ze sprawdzaniem układów przez bordnetz, uruchomisz auto, ale nie będzie zasilania na całej lampie, to wywali błąd.
To już chyba lepiej ustawić całkowite wyłączenie świateł gdy przełącznik jest na "0" i po prostu ręcznie przestawiać na "auto" po odpaleniu silnika.
Poza tym nadal pozostaje problem ze sprawdzaniem układów przez bordnetz, uruchomisz auto, ale nie będzie zasilania na całej lampie, to wywali błąd.
To już chyba lepiej ustawić całkowite wyłączenie świateł gdy przełącznik jest na "0" i po prostu ręcznie przestawiać na "auto" po odpaleniu silnika.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Ale to tez półśrodek bo wtedy mija się z celem posiadanie włącznika AUTO i czujnika zmierzchu.marioti pisze:Mówisz o opóźnieniu czasowym, a nie uruchomieniu dopiero po odpaleniu silnika. Więc mamy półśrodek.
Poza tym nadal pozostaje problem ze sprawdzaniem układów przez bordnetz, uruchomisz auto, ale nie będzie zasilania na całej lampie, to wywali błąd.
To już chyba lepiej ustawić całkowite wyłączenie świateł gdy przełącznik jest na "0" i po prostu ręcznie przestawiać na "auto" po odpaleniu silnika.
O to chodzi żeby ustawić na AUTO, nie pstrykać tym włącznikiem, a światła po odpaleniu zapalą sie odpowiednie do pory dnia, dzienne lub mijania.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1815
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
No tak, to też półsrodek, i już o tym pisałem. Ale załatwisz to w 5 min. A kombinowanie z przekaźnikami to długa zabawa.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Posiada ktoś lub gdzie mogę znaleźć schemat instalacji świateł w superb II?
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 18 cze 2018, o 08:10
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 141KM 317Nm
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
To trzeba by dać taki przekaźnik na wyjsciu auto z przełącznika ale to już trzeba by mocniej przeanalizować gdzie jaki sygnał jest wysyłany.marioti pisze:Mówisz o opóźnieniu czasowym, a nie uruchomieniu dopiero po odpaleniu silnika. Więc mamy półśrodek.
Poza tym nadal pozostaje problem ze sprawdzaniem układów przez bordnetz, uruchomisz auto, ale nie będzie zasilania na całej lampie, to wywali błąd.
To już chyba lepiej ustawić całkowite wyłączenie świateł gdy przełącznik jest na "0" i po prostu ręcznie przestawiać na "auto" po odpaleniu silnika.
Kiedyś w Octavii jak potrzebowałem LPG odpalać dopiero po rozruchu to brałem sygnał z lampki alternatora.
schematy do kupienia tu
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do
Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Jeśli można nazwać poprawianie po iluś tam inżynierach czegoś, co wydaje Ci się, że nie powinno mieć miejsca za ułatwianie sobie życia.YOGI3000 pisze:Więc czy to takie dziwne że chcę sobie ułatwić życie chcąc zamontować moduł który sam załączy światła po dopaleniu auta?
Ułatwianiem życia to byłoby walnięcie sobie piwka za oszczędzone pieniądze na tego "moda"
- marioti
- Doradca
- Posty: 1815
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
inżynierowie koncernów, nie tylko motoryzacyjnych, działają pod dyktando księgowych. Bo zysk na końcu miesiąca / roku, ma być jak największy. Więc wiele rozwiązań w autach ma po prostu prowadzić do jak najczęstszych awarii, oczywiście już po okresie gwarancyjnym. System start-stop, kessy, światła full-led, przeglądy co 30-tyś, itd. itd.- to wszystko ma cieszyć pierwszego właściciela, przez max 2-lata,
A że potem musisz włożyć worek pieniędzy, aby auto przywrócić do stanu używalności, no to już nikogo nie obchodzi poza koncernem, który prawdziwe zyski czerpie właśnie ze sprzedaży części, a nie samych aut.
A że potem musisz włożyć worek pieniędzy, aby auto przywrócić do stanu używalności, no to już nikogo nie obchodzi poza koncernem, który prawdziwe zyski czerpie właśnie ze sprzedaży części, a nie samych aut.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
możesz rozwinąć to o światłach full led ?marioti pisze:inżynierowie koncernów, nie tylko motoryzacyjnych, działają pod dyktando księgowych. Bo zysk na końcu miesiąca / roku, ma być jak największy. Więc wiele rozwiązań w autach ma po prostu prowadzić do jak najczęstszych awarii, oczywiście już po okresie gwarancyjnym. System start-stop, kessy, światła full-led, przeglądy co 30-tyś, itd. itd.- to wszystko ma cieszyć pierwszego właściciela, przez max 2-lata,
A że potem musisz włożyć worek pieniędzy, aby auto przywrócić do stanu używalności, no to już nikogo nie obchodzi poza koncernem, który prawdziwe zyski czerpie właśnie ze sprzedaży części, a nie samych aut.
Ostatnie moje dwa auta mają xenony, ledów nie miałem jeszcze ale przy następnym aucie planowałem (są zamiary) aby było w nie wyposażone.
Chętnie dowiem się czegoś więcej.
Oprócz oczywiście artykułów z auto-świat
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
No dobra, ale co wam szkodzi przełączyć światła bo ja tego nie rozumiem?
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
A rozumiesz po co auta wyposażone są np w czujnik zmierzchu, deszczu itp?Accubus pisze:No dobra, ale co wam szkodzi przełączyć światła bo ja tego nie rozumiem?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1815
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
haesbe jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Zwykła lampa ma żarówkę, której wyprodukowanie kosztuje grosze, więc producenci, jak np. Philips zaczęli wymyślać hasła typu Vision Plus, itp. oczywiście sprzedając żarówkę z 500% zyskiem.
Potem przyszedł czas na ksenony. Owszem ładnie świeci, ale jeden palnik kosztuje wielokrotnie więcej niż zwykła żarówka. Przykładowo Osram D1S to ok. 200-300zł, a i tak musisz kupić dwie. Oczywiście czasami można kupić tanie zamienniki, ale jak to z zamiennikami - różnie bywa.
No ale jazda na ksenonach to inna sprawa jak na zwykłej żarówce,
Teraz przyszedł czas na Ledy, które są super/świetne/itd. itp... i dopóki masz auto na gwarancji nie ma się czym martwić.
Lampy są nierozbieralne. Jak pojedziesz do aso to ci każą całą lampę wymienić, w cenie kilku tysięcy.
Na rynku wtórnym, na razie jest tylko garstka osób która się tym bawi, ale zapewne liczba takich warsztatów wzrośnie. Nie mniej jednak, przepalenie choćby jednego modułu - to już koszty naprawy zdecydowanie rosną. Jest też aspekt czasu. Przy żarówkach czy palnikach, wymianę robisz w kilka minut. Ledówki - to szukanie warsztatu, najczęściej wysyłka i kilka dni czekania. W tym czasie auto stoi bo nie ma lampy.
Poza tym, jak pokazuje krótka historia Led-ów na rynku samochodowym, to wcale nie są one tak trwałe jak przewidywano. Żywotność led-a podawana jako 10tyś czy 25tyś godzin, to praca w warunkach idealnych: przy stałym napięciu (bez włączania i wyłączania), temperaturze, wilgotności, bez wstrząsów, itd, itd.
Potem przyszedł czas na ksenony. Owszem ładnie świeci, ale jeden palnik kosztuje wielokrotnie więcej niż zwykła żarówka. Przykładowo Osram D1S to ok. 200-300zł, a i tak musisz kupić dwie. Oczywiście czasami można kupić tanie zamienniki, ale jak to z zamiennikami - różnie bywa.
No ale jazda na ksenonach to inna sprawa jak na zwykłej żarówce,
Teraz przyszedł czas na Ledy, które są super/świetne/itd. itp... i dopóki masz auto na gwarancji nie ma się czym martwić.
Lampy są nierozbieralne. Jak pojedziesz do aso to ci każą całą lampę wymienić, w cenie kilku tysięcy.
Na rynku wtórnym, na razie jest tylko garstka osób która się tym bawi, ale zapewne liczba takich warsztatów wzrośnie. Nie mniej jednak, przepalenie choćby jednego modułu - to już koszty naprawy zdecydowanie rosną. Jest też aspekt czasu. Przy żarówkach czy palnikach, wymianę robisz w kilka minut. Ledówki - to szukanie warsztatu, najczęściej wysyłka i kilka dni czekania. W tym czasie auto stoi bo nie ma lampy.
Poza tym, jak pokazuje krótka historia Led-ów na rynku samochodowym, to wcale nie są one tak trwałe jak przewidywano. Żywotność led-a podawana jako 10tyś czy 25tyś godzin, to praca w warunkach idealnych: przy stałym napięciu (bez włączania i wyłączania), temperaturze, wilgotności, bez wstrząsów, itd, itd.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: Światła dzienne/mijania po uruchomieniu
Jak to, lampy nie otworzysz jak coś się przepali? :/
No w a4b7 miałem chyba d1s to koszt dwóch sztuk oparł się o 600 zł, co już w moim odczuciu jest dużo jak za same żarówki.
Dzięki za wyczerpującą odp.
Dobrze wiedzieć jak to jest z tymi lampami led..
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
No w a4b7 miałem chyba d1s to koszt dwóch sztuk oparł się o 600 zł, co już w moim odczuciu jest dużo jak za same żarówki.
Dzięki za wyczerpującą odp.
Dobrze wiedzieć jak to jest z tymi lampami led..
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka