2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
lisek508
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2018, o 11:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: lisek508 »

Mógłbym poznać opinie o tym silniku? bo jakoś w testy w których ktoś jeździł autem z takim silnikiem przez 1000km do mnie nie przemawiają...
Jak więc to jest? 2.0 TSI 220KM spalanie? awaryjność? przy przebiegach rzędu 100-150km?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: into »

Kolega ma ten silnik w Passasie b8, przebieg obecnie cos nieco ponad 50tys km, takze o awaryjnosci nie ma mowy poki co. Osiagi sa ok, w polaczeniu z dsg jezdzi sie przyjemnie. Co do spalania to pamietam ze do Chorwacji spalil mu ok 6.5l/100km.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: Enriquez »

Bezproblemowy.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
lisek508
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2018, o 11:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: lisek508 »

into pisze:Kolega ma ten silnik w Passasie b8, przebieg obecnie cos nieco ponad 50tys km, takze o awaryjnosci nie ma mowy poki co. Osiagi sa ok, w polaczeniu z dsg jezdzi sie przyjemnie. Co do spalania to pamietam ze do Chorwacji spalil mu ok 6.5l/100km.
Właśnie dokładnie o passata B8 mi chodzi również ze skrzynią DSG z tym że ten który oglądałem jest z salonu VW po leasingu i ma trochę najechane już, naczytałem się właśnie o silnikach TSI że są awaryjne. Bo waham się między passatem B8 2.0 TSI a skodą superb 3 2.0 TDI 150KM manual z przebiegiem 10.000km.
Obecnie posiadam właśnie skodę superb 2.0 TDI 170km a drugie auto miało by służyć głównie do jazdy po mieście jakieś 10km do pracy...
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: into »

Szukaj TSI z mniejszym przebiegiem. W zimie tego TDI dobrze nie zagrzejesz chyba, ze bedziesz jezdzil dluzsza trasa :)
I'm the man on the silver mountain
lisek508
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2018, o 11:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: lisek508 »

Dokładnie ten passat którego oglądałem ma 95k km przejechane.
Chyba że TDI i obwodnicą będę do roboty jeździł :D
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: yaro_1 »

mam sIII z tym silnikiem i manualem, do roboty z 17 km i w zimę nie było problemów z rozgrzaniem wg wskaźnika temperatury (nie sprawdzałem temperatury oliwy), z tym silnikiem na chłodnicy jest żaluzja, która ma pomagać w rozgrzaniu silnika
Grzesiek13
Posty: 1
Rejestracja: 6 sie 2021, o 11:29
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: Grzesiek13 »

Ja właśnie na bieżąco z tym tematem - VW passat b8 2016 r równo 100 tys przebiegu i silnik na śmietnik (panewka sie upier...)
Wcześniej miałem Superba też 2 litry benzyna i tam dojeżdżałem do 180 tys - sprzedałem i niestety nowy nabywca po pół roku zgłosił że robił generalny silnika - więc ja już wychodze z tej grupy VW/Audi/Skoda bo to wyjątkowe dziadostwo
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: sane »

Grzesiek13 pisze: 6 sie 2021, o 11:33 Ja właśnie na bieżąco z tym tematem - VW passat b8 2016 r równo 100 tys przebiegu i silnik na śmietnik (panewka sie upier...)
Wcześniej miałem Superba też 2 litry benzyna i tam dojeżdżałem do 180 tys - sprzedałem i niestety nowy nabywca po pół roku zgłosił że robił generalny silnika - więc ja już wychodze z tej grupy VW/Audi/Skoda bo to wyjątkowe dziadostwo
I zarejestrowałeś się specjanie, żeby o tym napisać? :P

Zatarta panewka, owszem, może się zdarzyć zawsze, ale to raczej wyjątek niż reguła. Tu na grupie mamy osoby, które z silnikami 1.8-2.0TSI w SIII mają przejechane grubo ponad 200kkm i nic się z nimi nie dzieje.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: Enriquez »

Ciekawe, jak często zmieniany olej?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
padero
Posty: 181
Rejestracja: 14 mar 2021, o 05:49
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: padero »

Enriquez pisze: 9 sie 2021, o 09:40 Ciekawe, jak często zmieniany olej?
Pewnie podręcznikowo😉
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: rezon »

nadal wierzycie w cudowną moc krótkich interwałów wymian olejów? :lol: :lol: :lol: W moim byłym nadal jest wymieniany podręcznikowo i jakimś cudem jeździ :lol: :lol: :lol: Skończe może z czarami olejowymi leczącymi silniki. Cudowne oleje to tylko w sanktuariach, a nie silnikach :lol: :lol: :lol:
Grzesiek13 pisze: 6 sie 2021, o 11:33 Ja właśnie na bieżąco z tym tematem - VW passat b8 2016 r równo 100 tys przebiegu i silnik na śmietnik (panewka sie upier...)
Wcześniej miałem Superba też 2 litry benzyna i tam dojeżdżałem do 180 tys - sprzedałem i niestety nowy nabywca po pół roku zgłosił że robił generalny silnika - więc ja już wychodze z tej grupy VW/Audi/Skoda bo to wyjątkowe dziadostwo
a moje byłe 1.8TSI ma >250kkm, zalewane 5W30 (wg niektórych samozło), olej zmieniany wg kompa (jeszcze gorzej) i ... nawet dolewek między wymianami nie wymaga. Jedyna usterka to czujnik zmiennych faz rozrządu. Jeden z ciekawszych silników, jakie miałem okazję eksploatować - dość wysoka kultura pracy, stosunkowo niskie zużycie paliwa, moment max dostępny od 1.5tys. obr., praktycznie bezawaryjny - co tu się czepiać. Jazda łącznie czterema Skodami (>450kkm) wyraźnie przeczy tezie, że to wyjątkowe dziadostwo. Gdyby nie znacznie wygodniejsze fotele to zamiast łosiem nadal jeździłbym kurą.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: Kuster »

rezon pisze: 10 sie 2021, o 08:29 nadal wierzycie w cudowną moc krótkich interwałów wymian olejów? :lol: :lol: :lol: W moim byłym nadal jest wymieniany podręcznikowo i jakimś cudem jeździ :lol: :lol: :lol: Skończe może z czarami olejowymi leczącymi silniki. Cudowne oleje to tylko w sanktuariach, a nie silnikach :lol: :lol: :lol:
Grzesiek13 pisze: 6 sie 2021, o 11:33 Ja właśnie na bieżąco z tym tematem - VW passat b8 2016 r równo 100 tys przebiegu i silnik na śmietnik (panewka sie upier...)
Wcześniej miałem Superba też 2 litry benzyna i tam dojeżdżałem do 180 tys - sprzedałem i niestety nowy nabywca po pół roku zgłosił że robił generalny silnika - więc ja już wychodze z tej grupy VW/Audi/Skoda bo to wyjątkowe dziadostwo
a moje byłe 1.8TSI ma >250kkm, zalewane 5W30 (wg niektórych samozło), olej zmieniany wg kompa (jeszcze gorzej) i ... nawet dolewek między wymianami nie wymaga. Jedyna usterka to czujnik zmiennych faz rozrządu. Jeden z ciekawszych silników, jakie miałem okazję eksploatować - dość wysoka kultura pracy, stosunkowo niskie zużycie paliwa, moment max dostępny od 1.5tys. obr., praktycznie bezawaryjny - co tu się czepiać. Jazda łącznie czterema Skodami (>450kkm) wyraźnie przeczy tezie, że to wyjątkowe dziadostwo. Gdyby nie znacznie wygodniejsze fotele to zamiast łosiem nadal jeździłbym kurą.
pieprzysz jak potrzaskany...
nie wiem może VAG ma inne silniki...
Honda Accord VII 2.4 (K24A3) VTEC + VTC kręcone pod 7800rpm z LPG na pokładzie
przebieg przy sprzedaży 280tys km
olej wymieniany co 10-15tys km LiquiMoly 5W40 z MoS2 + płukanki za każdym razem
https://imgur.com/RbgUiSq
https://imgur.com/Dc8Bh5Z
silnik czyściutki, sitka z zaworu VTEC czyste, rozrząd nie szeleścił
olej w skrzyni wymieniany dwukrotnie na MTF Honda (przejechałem nim 70tys km)

taki sam samochód tylko K20 od "znajomego" przebieg 240tys km autostradowy - rozrząd do wymiany bo przeciągnięty, sitka VTEC zasyfione, góra silnika czarna
olej wymieniany co roku w zależności jak się jeździło to przebieg roczny rzędu 20-25 tys km (Katowice- Nowy Sącz- gdzieś na niemcy itp)
ten sam "znajomy" Civic N22 (diesel) przekręcona panewka, przebiegi podobne i tak samo góra silnika zasyfiona
W każdym z aut jeździł ten sam olej - Oplowski GM 5W30 z beczki
W tych autach nawet olej skrzyni biegów nie był wymieniany no bo przecież po co...

Civic UFO 1.8 VTEC przebieg ponad 200tys km od wujka mojej żony - wymiana oleju tak samo co roku a przebiegi niższe i również silnik czyściutki i równo chodzi...

I tak! Jestem zwolennikiem częstszej wymiany oleju... Zapłacę max 250zł rocznie więcej a przynajmniej głowa spokojniejsza.
Niektórzy więcej kasy wydają rocznie na fajki, alkohol i używki...
Jak dbasz tak masz
rado151
Posty: 16
Rejestracja: 14 lis 2022, o 16:43
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Lokalizacja: Kolno

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: rado151 »

Witam ja odgrzewam kotleta bo zamiaruje się do kupna SS III 2.0TSI 220 DSG oska nalot 130kkm 2016 rok. Jak z poborem oleju w tym silniku bo są sprzeczne info a fajnie poznać opinie ludzi którzy maja/mieli a nie słyszeli... Tak samo ten DSG jedni chwała inni tępią. U mnie jazda z rodziną normalna ale dynamiczna bez warjowania...

Poradzi ktoś coś?

Znam procedury wymiany oleju w silniku i DSG.
Poprostu czy to raczej szrot nie warty niczego czy dobry silnik. ..
yogibabu
Posty: 328
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 2.0 TSI 220KM Opinie o silniku

Post autor: yogibabu »

Ja ma taki zestawik.. Dla.mnie bardzo ok. Oleju nie bierze. DSG też działa poprawnie. Ponad 190 tys nalotu, z tym że pełna historia serwisowa.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ