zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
chodziło, mi bardziej jak się ma zawieszeni standardowe w Skodzie Superb II a III.
Oczywiście, że Masz rację jeśli chodzi o dynamikę jazdy, wchodzenie w zakręty- ogólnie pojęte "czucie".
Tylko, że moim zdaniem Skoda to nie jest tego typu auto. Dla mnie Skoda Superb to duże auto, względnie duży rozstaw osi (w II nie najlepiej, w III super), potężny bagażnik, twindoor w II, dużo miejsca z tyłu za..... ogólnie nie największe pieniądze.Taka prawda. Gdybym chciał bardzo dobrze prowadzące się auto, układ kierowniczy z "czuciem" to brałbym BMW (mówimy o stockowych). Po co brać Skodę Superb/Octavię, zmieniać zawieszenie, jak dalej będzie limuzyniarska kierownica/układ kierownicy (miękko i zupełnie bez czucia- co lubię).
Ja na tym Forum jestem nowy, kupiłem Skodę, bo "duże auto, za nieduże pieniądze", no i jeszcze żeby było wygodne dla rodziny. Ale , żeby od niego wymagać sportowego charakteru, to trzeba byłoby wymienić wszystko, z wyjątkiem budy.
No ale wracając do pytania, jak się ma fabryczne zawieszenie Skody II do III? Pytam, bo jazdy próbne, to za krótko, a za jakiś czas myślałbym ewentualnie o zmianie. Tyle, że dla mnie liczy się, żeby było "miękko" ))
To tak, żeby pogadać, nie wiem nawet, czy to zgodne z tematem wątku hehe
Oczywiście, że Masz rację jeśli chodzi o dynamikę jazdy, wchodzenie w zakręty- ogólnie pojęte "czucie".
Tylko, że moim zdaniem Skoda to nie jest tego typu auto. Dla mnie Skoda Superb to duże auto, względnie duży rozstaw osi (w II nie najlepiej, w III super), potężny bagażnik, twindoor w II, dużo miejsca z tyłu za..... ogólnie nie największe pieniądze.Taka prawda. Gdybym chciał bardzo dobrze prowadzące się auto, układ kierowniczy z "czuciem" to brałbym BMW (mówimy o stockowych). Po co brać Skodę Superb/Octavię, zmieniać zawieszenie, jak dalej będzie limuzyniarska kierownica/układ kierownicy (miękko i zupełnie bez czucia- co lubię).
Ja na tym Forum jestem nowy, kupiłem Skodę, bo "duże auto, za nieduże pieniądze", no i jeszcze żeby było wygodne dla rodziny. Ale , żeby od niego wymagać sportowego charakteru, to trzeba byłoby wymienić wszystko, z wyjątkiem budy.
No ale wracając do pytania, jak się ma fabryczne zawieszenie Skody II do III? Pytam, bo jazdy próbne, to za krótko, a za jakiś czas myślałbym ewentualnie o zmianie. Tyle, że dla mnie liczy się, żeby było "miękko" ))
To tak, żeby pogadać, nie wiem nawet, czy to zgodne z tematem wątku hehe
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Masz dcc w s3 i nawet tryb normal daje lepiej prowadzace sie auto niż w s2...a są jeszcze inne opcje...
Po co skoda ma się lepiej prowadzić hhhhmm kufa to na kiego ch zadajesz pytanie o różnicę w zawieszeniu między s2 a s3 jak prowadzenie/zawieszenie Cię nie obchodzi hehehe dziwne
Po co skoda ma się lepiej prowadzić hhhhmm kufa to na kiego ch zadajesz pytanie o różnicę w zawieszeniu między s2 a s3 jak prowadzenie/zawieszenie Cię nie obchodzi hehehe dziwne
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Obchodzi.Po co skoda ma się lepiej prowadzić hhhhmm kufa to na kiego ch zadajesz pytanie o różnicę w zawieszeniu między s2 a s3 jak prowadzenie/zawieszenie Cię nie obchodzi hehehe dziwne
Lepiej prowadzące się, ale czy bardzie komfortowe? Lepiej wybiera dziury, nie skacze na poprzecznych progach, nie stukają górne siekacze o dolne? Dziecka nie bierze na wymioty po przejechaniu 30km?
Pytam o porównanie SII vs SIII w kierunku nie lepszego prowadzenia, ale lepszego komfortu. Choć byłoby oczywiście dobrze, żeby poprawione były oba, a jest to możliwe.
W poprzednim poście chodziło mi o to, że jako komfortowa limuzyna/auto rodzinne zawieszenie powinno być przede wszystkim komfortowe. Bo jak powiadam, nie jest to auto sportowe i jak mi się wydaje nie takie ma być. Skoro zatem już w standardzie nie jest należycie (wg, mnie) komfortowo- już nie mówię o felgach 18tkach, to po co je utwardzać? Wówczas na pewno komfort ucierpi jeszcze bardziej, i to na naszych drogach. A i tak nie będzie to auto o "zacięciu"sportowym. Oczywiście rozumiem, i to rozumiem doskonale po co poprawiać zawieszenie w kierunku lepszego prowadzenia (bo jeżdżę już 30 lat- cholera długo jakoś...).
Niemniej jest też spore grono kierowców poszukujących komfortowej jazdy- zwłaszcza po polskich drogach. Też chciałbym aby było BARDZIEJ KOMFORTOWO I LEPIEJ SIĘ PROWADZIŁO.
Podsumowując- czy SIII prowadzi się bardziej komfortowo niż SII? A DCC to juz inna bajka- nie mam jak sprawdzić, bo nie mają.
I powstaje pytanie Normal w DCC- bardziej tłucze niż w SII?- bo jak tak to dziękuję. Dopłacać za DCC, aby mieć na Comforcie jak bez DCC?
Wówczas należałoby przyjąć, iż DCC jest dla tych którzy poszukują "utwardzenia/lepszego prowadzenia".
W takiej na przykład Insignii- Comfort poprawiał znacznie jakość podróżowania ( i nie jeżdżę 80 czu 90km/godz, tylko jak można to 160-180) w stosunku do Insignii bez DCC. A w sporcie utwardzał znowu lepiej niż w standardzie. I to było OK. Dla każdego coś miłego.
Jak jest w skodzie SIII?
Przydługo się zrobiło )
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
nigdy w SIII bez dcc nie jeździłem.
W SII miałem std + 16".
Było cicho, dość komfortowo, pewność prowadzenia też była ok, bo bujało, ale wszystko z odpowiednim zapasem, progresją, więc nie było problemu iść 180 w zakretach na a1 między tarnowskimi górami a gliwicami.
W SIII mam dcc i 19". Założyłem tuleje od A3 S3. Ale i tak Comfort nie nadaje się do normalnej jazdy, bo nie potrafi wytłumić bujania, w które często wpada. Dobry jest tylko na brukowe,polne lub poprzecznie popękane drogi. Normal jest w miarę normalny, a Sport w miarę sztywny, ale stosuję go głównie przy dużym wietrze, albo gdy jadę załadowany... o właśnie, najczęściej jeżdżę sam. To też ma znaczenie. Zawias w SIII pracuje bardzo głośno w porównaniu do SII.
Nowa Insignia na 18" ze std zawiasem jest bajką w porównaniu do mojego superba. Airmatic/CATS z auta z połowy lat 2000 deklasuje superba tak, że już nim staram się nie jeździć, żeby Superba impulsywnie nie sprzedać...
W SII miałem std + 16".
Było cicho, dość komfortowo, pewność prowadzenia też była ok, bo bujało, ale wszystko z odpowiednim zapasem, progresją, więc nie było problemu iść 180 w zakretach na a1 między tarnowskimi górami a gliwicami.
W SIII mam dcc i 19". Założyłem tuleje od A3 S3. Ale i tak Comfort nie nadaje się do normalnej jazdy, bo nie potrafi wytłumić bujania, w które często wpada. Dobry jest tylko na brukowe,polne lub poprzecznie popękane drogi. Normal jest w miarę normalny, a Sport w miarę sztywny, ale stosuję go głównie przy dużym wietrze, albo gdy jadę załadowany... o właśnie, najczęściej jeżdżę sam. To też ma znaczenie. Zawias w SIII pracuje bardzo głośno w porównaniu do SII.
Nowa Insignia na 18" ze std zawiasem jest bajką w porównaniu do mojego superba. Airmatic/CATS z auta z połowy lat 2000 deklasuje superba tak, że już nim staram się nie jeździć, żeby Superba impulsywnie nie sprzedać...
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
albo licznik zjeb albo bezwietrzna pogoda, że s2 na 16 bez stresu jezdziles 180jdef90 pisze:nigdy w SIII bez dcc nie jeździłem.
W SII miałem std + 16".
Było cicho, dość komfortowo, pewność prowadzenia też była ok, bo bujało, ale wszystko z odpowiednim zapasem, progresją, więc nie było problemu iść 180 w zakretach na a1 między tarnowskimi górami a gliwicami.
W SIII mam dcc i 19". Założyłem tuleje od A3 S3. Ale i tak Comfort nie nadaje się do normalnej jazdy, bo nie potrafi wytłumić bujania, w które często wpada. Dobry jest tylko na brukowe,polne lub poprzecznie popękane drogi. Normal jest w miarę normalny, a Sport w miarę sztywny, ale stosuję go głównie przy dużym wietrze, albo gdy jadę załadowany... o właśnie, najczęściej jeżdżę sam. To też ma znaczenie. Zawias w SIII pracuje bardzo głośno w porównaniu do SII.
Nowa Insignia na 18" ze std zawiasem jest bajką w porównaniu do mojego superba. Airmatic/CATS z auta z połowy lat 2000 deklasuje superba tak, że już nim staram się nie jeździć, żeby Superba impulsywnie nie sprzedać...
Ogonczyk dla mnie komfort jest wtedy kiedy bez stresu lece sobie autostrada nie oglądając wcześniej pogody co bym na zefirek nie trafił.....jak komfort w sesie ze d ma być jak w kanapie to w ogóle wybór superba jest bezsensem, najgorsze fotele ze wszystkich aut, można sobie dobrać pozycję, ale po wielu próbach....kup cytryne a skode olej...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- rydel
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sty 2018, o 07:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 347 KM / 475 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: SO
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
To co zrobić żeby nie bujało, dobrze się prowadziło ale nie wypadały plomby z zębów? Nie mam DCC i założyłem sprężyny Eibach'a.
Powered by
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Też się nad tym zastanawiam. Czekam na info od JacekRS jak mu się sprawdzi to KW V2. Od znajomego z Octavii słyszałem, że V2 też jest miękkie...rydel pisze:To co zrobić żeby nie bujało, dobrze się prowadziło ale nie wypadały plomby z zębów? Nie mam DCC i założyłem sprężyny Eibach'a.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
To że czasem bujnie, albo delikatnie postawi bokiem nie jest niczym niezwykłym. Także sztywne auta wcale nie są takie super jeśli chodzi o efektywność prowadzenia. Zawieszenie, jak wszyscy wiemy, to dość skomplikowane zagadnienie.CLO27 pisze: albo licznik zjeb albo bezwietrzna pogoda, że s2 na 16 bez stresu jezdziles 180
Standard w SII był ok, bo przede wszystkim był bardzo przewidywalny, z dużym marginesem bezpieczeństwa (w sensie kierownik zawczasu dostaje do zrozumienia, że jest blisko limitu) i intuicyjnością (podstawowe odruchy plus ESP pozwalają ogarnąć auto).
Do tego pracowało cicho, czyli w 80% sytuacji na drodze było wystarczające i zgodne z oczekiwaniami nabywcy.
DCC przede wszystkim pracuje głośno nawet gdy ogarnie się stuki i skrzypienia, w trybie Comfort nie potrafi wytłumić bujania auta, Normal i Sport są ok, ale patrz pkt pierwszy.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Dla porównania zwykły zawias w Sportline pracuje cichutko - nic nie stuka i nie skrzypi...jdef90 pisze:DCC przede wszystkim pracuje głośno nawet gdy ogarnie się stuki i skrzypienia
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- rydel
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sty 2018, o 07:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 347 KM / 475 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: SO
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Lukii wsadził B8.sane pisze:Też się nad tym zastanawiam. Czekam na info od JacekRS jak mu się sprawdzi to KW V2. Od znajomego z Octavii słyszałem, że V2 też jest miękkie...
Boję się, że będzie jednak za twardo do takiego jeżdżenia po asfaltach śląska. Myślałem o B6 ale nie wiem czy można do obniżonego zawiasu
Powered by
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Optymalne rozwiązanie to kupić dobre zawieszenie gwintowane, wydać raz i mieć spokój, wtedy regulujemy sobie wysokość zawieszenia jak i tłumienie amortyzatorów
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Kurcze, ale fajowa ta Superb II- dla mnie taka - taka limuzyna- pasuje mi.jak komfort w sesie ze d ma być jak w kanapie to w ogóle wybór superba jest bezsensem, najgorsze fotele ze wszystkich aut, można sobie dobrać pozycję, ale po wielu próbach....kup cytryne a skode olej...
W sumie to trochę najeżdżam na te auto, bo tak trochę brakuje, żeby było perfect.
Fotel faktycznie- porażka- mam elektrycznie ustawiany- dobieram ustawienia od 2 miesięcy i nie mogę. a to boli prawe kolano, bo za wąsko!!! a to kubełek itp.
Cytryna nie ma niestety silnika " w benzynie"- jest tam jakieś barachło od BMW "tysiąc pińcet" co się rozlatuje...
Z poprzednich postów wynika, że DCC jest dla mnie w Superb III- na złe drogi Comfort (niech buja, mogę pojechać wolniej) , na normalną jazdę Normal, a sport jak wyjadę z Polski do Chorwacji ...
- JacekRS
- Posty: 1420
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?
Dzis oddalem auto na wsadzenie zawiechy i tulei z rs3, jutro, albo w piatek odbieram gablote z Bielska i zobaczymy co bedzie. Pojezdze 2-3 tygodnie i wtedy zadecyduje czy wejde w 20ki... czy zostane przy 19kach. Ktos ma doswiadczenie z felgami Z-Performance?
Skodilac - viewtopic.php?f=18&t=8398