golob pisze:piotraskbw pisze:
Wobec powyższego, w życiu bym nie założył haka "krajowej rzemieślniczej produkcji" właśnie z powodu braku tego sterownika.
Ale co ma hak "krajowej rzemieślniczej produkcji" do modułu haka? Możesz przecież założyć i ten rzemieślniczy hak i oraz wiązkę z tym dedykowanym modułem Westfalii który pokazałeś. Hak a "wiązka haka/moduł" to 2 różne rzeczy.
Dodatkowo jako że mam fabryczny hak w swoim SII to wiązka oryginalna wiązka jest "kulawa" tzn. nie ma pinów 11/12/13 w ogóle w gnieździe 13PIN, ale to może interesować tylko tych którzy ciągają przyczepę kempingową, w innym wypadku nie ma to znaczenia.
No dobra trochę się zagalopowałem
co do samej konstrukcji haka "rzemieślniczego" to trudno go źle wyprodukować, bo ma mieć tylko odpowiednie wymiary i nośność.
Natomiast zdecydowana większość produktów jest sprzedawana z czymś dumnie nazwanym wiązką (gdzie trzeba ciąć instalację i zazwyczaj dają przestarzałą 7 pinową wtyczkę).
Jak ktoś ma w ofercie haki do np S1 to powinien chociaż przygotować wiązkę, którą się wpina jak fabryczne (4 wtyczki to koszt ok 10 zł w detalu) z gniazdem 7 pin - jak już idziemy na partyzanta.
Albo z odpowiednim sterownikiem - koszt gotowej wiązki (nie różniącej się działaniem) powinien oscylować w okolicach 180 zł.
Z tego co pamiętam to pin 12 jest zazwyczaj pusty
Pin 13 musisz mieć jak masz pin 9
Najczęściej fabryczna wiązka 13 pin nie ma pinów 10/11 (plus po stacyjce i jego masa) i 12 (wolny) co jest dla mnie niezrozumiałe gdyż koszt dodatkowych 2 przewodów, 4 pinów i 1 bezpiecznika jest praktycznie żaden.