Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja

Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?

Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 TSI
Przebieg: 56 tyś
Olej: dolewam 1 litr na 10 tyś
Rozrząd: jak na razie ok.
Foton

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Foton »

mcdave2 pisze:Poczytałem trochę wątków na tym i innych forach nt. 1.8 160km.
I nie znalazłem generalnie jednoznacznej odp.
Czy warto zainteresować się S2, 1.8tsi 160km, manual, 4x4, rok produkcji 2013-14 z przebiegiem 100-120tys.
W tych rocznikach są również problem z braniem oleju i rozrządem?
Niby modernizacja w 2011/12 roku dużo dała, ale nie chciałbym wpaść na minę.
Są to już fajne silniczki czy nadal dolewka 1l oleju co 5-8tys km?
Fajne
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: whity »

marcin wroclaw pisze:Teraz zaczął brać ok 100ml oleju na 1000km. Mnie to drażni.
chyba problemów w życiu nie masz :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Ralph3x
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Ralph
Lokalizacja: Roscommon,IE

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Ralph3x »

Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
Awatar użytkownika
Markus-47
Posty: 293
Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 160 KM
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Markus-47 »

Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
BUAHAHHAHAHAHHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: whity »

Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

100 na dobę to norma powiedz jej.. :D
inni biorą więcej..
sam wiem po sobie.. :lol:
Foton

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Foton »

whity pisze:
Ralph3x pisze:Żona zwróciła mi wczoraj uwage że ostatnio biorę ponad 100ml na dobę - to jest dopiero bracie problem.
dobrze ze nie popuszczasz takiej ilości w nocy :)
Albo w dzien:)
kroll
Posty: 2
Rejestracja: 8 wrz 2018, o 20:09
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Adam

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: kroll »

Witajcie,
Kilka lat i 9 stron tematu i tylko tyle problemów?

W takim razie krótko o moim CDAA rocznik 2009:
-od ok. 40kkm zużycie oleju ok. 3-4 litry między wymianami,
-przy 120kkm zużycie oleju rośnie do ok. 6 l
-przy 140kkm szarpanie silnika przy zmianie obciążenia - napinacz ma wyłamane ząbki - wymiana na zmodernizowany, niestety okazuje się ,że nowy napinacz to tylko wierzchołek góry. Pasek jest naciągnięty - nowy napinacz wysunięty na ok. 80- 90% zakresu.
-wymiana łańcucha rozrządu!
po wymianie łańcucha silnik pracuje jak należy, niestety zużycie oleju rośnie do ok. 1,2 l/1000km (o dziwo silnik nie dymi),
-przy 150kkm zapada decyzja o naprawie silnika (oczywiście poza aso)
po rozbiórce silnika okazuje się, że głowica jest zaklejona nagarem grubości ok. 3 mm, nagarem obkleiło też wirnik ciepłej strony turbiny (nierówno - bicie spowodowało zużycie wałka turbiny) oraz co równie ciekawe - po demontażu tłoków okazało się, że pierścieni już prawie nie ma!!!
Naprawa:
tłoki przetoczone pod nieoryginalne pierścienie(polskie), blok wyhonowany, głowica po kompletnej obróbce, wszystkie uszczelnienia nowe, turbo po regeneracji, dwumas + sprzęgło z racji delikatnego luzu wymienione.
Całość ok. 8 tysi z kieszonki wyjęło.
Dziś kura ma na liczniku 199kkm, oleju nie trzeba dolewać, ale z przyzwyczajenia litr oleju w bagażniku jeździ.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: leszekmw »

poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Sebastian_M26 »

No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
kroll
Posty: 2
Rejestracja: 8 wrz 2018, o 20:09
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Adam

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: kroll »

leszekmw pisze:poczekaj z radością tak jeszcze z 15-20tyś ..różnie to bywa po remontach 1,8tsi.. ;)
różnie bywa po remontach nie tylko 1,8tsi, podjąłem ryzyko i sam jestem ciekaw ile to pożyje...
Sebastian_M26 pisze:No i przy tej kasie aż prosiło się wymiany zużytych panewek korbowodowych za dodatkową setkę.
panewki jak i parę innych pierdół było zrobione poza wymienionymi wcześniej... długo bym mógł pisać,
chociaż ku mojemu zdziwieniu panewki wyglądały jakby silnik przejechał 30-40kkm
Jary
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2018, o 17:08
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: Jary »

Panowie (i Panie),
zdaję sobie sprawę, że silniki TSI nie słyną z wysokiej kultury pracy, ale proszę o podpowiedź, czy coś jest z nim nie tak, czy ten typ tak ma.
Nagrałem filmik z pracy rozgrzanego silnika (wskaźnik temp 90 stopni, po kilku krótkich odcinkach w mieście - ok. 5 km), może ze słuchu dacie radę coś podpowiedzieć zanim wybiorę się do mechanika.

Żadna z kontrolek się nie świeci. Z innych niepokojących rzeczy, to na wolnych obrotach (np. na światłach) czuć drgania całej budy.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FYh8rHJcRnk[/youtube]
YouTube
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: marcin wroclaw »

Na nagraniu telefonem faktycznie ten silnik brzmi dziwnie... jak traktor. Podpinam dźwięk mojego silnika 1.8tsi 2013r. Przebieg 148000km. Na żywo brzmi jak każdy inny tsi

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ

https://youtu.be/n6gI2I9jaPQ
Marcin
Obrazek
haesbe
Posty: 125
Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Gdańsk (Południe)

Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj

Post autor: haesbe »

Nagranie nagraniu nie równe:)
Drugie nagranie bardzo metaliczny dźwięk.



Te trzęsienie buda, to takie jak by pojedyncze stuki czy non stop telepie wibruje

Bo pierwsze to może byc wtrysk i wypadajacy zapłon?

A drugie to dwumas?

Dobrze obstawiam?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ