S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Dokładnie tak jak w temacie, mam zamiar zmienić zaciski, tarcze, klocki na te z wersji mocniejszej. Najbardziej zależy mi na tyle, który jest wentylowany. Co sądzicie i czy da się to zrobić p&p?
Po rozmowie z panem z allegro, który to handluje takimi zestawami dowiedziałem się że jest to bezproblemowy zabieg. Pytanie Czy brać zestaw wraz z tarczami i klockami, czy kupić coś na własną rękę.
Zmianę planuję dlatego iż mimo 10kkm mam 3 komplet z tyłu i wyraznie nie daje on rady.
Wdzięczny za wszelkie sugestie - ja
Awatar użytkownika
wbi
Posty: 634
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 07:33
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Legnica

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: wbi »

3 komplety na 10 tys km ???
Jak Ty to robisz mistrzu ?
Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Buczenie i wichrowanie tarcz
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

Ja mam taki zabieg za sobą. Od razu Ci mówię:
1. Tarcze i klocki kup nowe bo on ma jakieś poupalane, ale wyczyszczone.
2. Bez wymiany przodu na coś większego nie ma to sensu. Tył nadal będzie Ci się niszczył.
3. Coś większego mam na myśli np. czterotłoczek z 355mm. 340mm z 280 KM to strata pieniędzy.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

Dokładnie jak pisze Marcin, szkoda kasy na 340mm z seryjnym zaciskiem z wersji 280PS, od razu pakować czterotłoka na 340mm tarczy spokojnie starcza do tego 310 na tył i możesz bezstresowo hamować.
Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Czy zestaw na przód da się z jakiegoś vaga zamontować? Czy felga 18 wystarczy pod względem ilości miejsca?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

18 wytarczy, ale nie podpasuje nic. Możesz iść w stoptech na przykład, albo BagCorp coś wyrzeźbi.. Sam czekam na swoje.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

Mi compoty zaaplikowały czterotłoka na felę 18, po dotarciu hamuje to już na tyle przyzwoicie że mogę gnieść dość ostro i nie przejmować się zbytnio drogą hamowania, wciskasz hamulec i samochód hamuje a nie zwalnia, w szoku jestem że w sumie niewielka zmiana wydawało by się dała taki efekt. Same zaciski, sportowe klocki i przewody hamulcowe w stalowym oplocie są na tyle wystarczające do szybkiej autostradowej jazdy że więcej nie trzeba w dupowozie jakim jest superb.
Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Jaki może być orientacyjny koszt takiego większego przodu mocniejszego niż ten w 280KM?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

Ilość tłoczków mnożysz przez minimum 1000 pln
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Widzę że zrobią się wtedy konkretne pieniądze. Czy są jakieś sprawdzone tarcze i klocki na tyl i przód po zestaw z 2.0tsi?
Zostane chyba przy zaciskach fabrycznych tak by nie rzucało się to bardzo w oczy na przeglądach. Czytałem że ate ceramic są niby okey i ze jakieś dba. Ale ja do tej pory nie testowałem nic mocniejszego.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: Enriquez »

Jak jeździsz w miarę nieagresywnie, to ate i ebc yellow dają radę.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

Za czterotłoka z tarczami, klockami, robotą, stalowymi przewodami, płynem i montażem tego musisz liczyć około 5k Warto nad tym pomysleć jak się będą kończyć hamulce z przodu i trzeba będzie i tak kupić nowe tarcze i klocki
Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: jacekgti »

Nie można nazwać stylu mojej jazdy sportową. Jednak sporo kilometrów robię na autostradach. W poprzednim s2fl wystarczyła mi seria. Tutaj jednak czuć że auto jest cięższe.
Jeszcze takie pytanie. Do swapu potrzebuję kompletne zaciski, klocki, tarcze i coś jeszcze?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

Post autor: piramida »

Adaptery
ODPOWIEDZ