Wtryski 2.0 TDI
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 21:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Jakub
Wtryski 2.0 TDI
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z moim autem. Objawia się to rzucaniem silnika, problemem z porannym rozruchem oraz dymieniem na biało w trakcie postoju.
Z komputera wartości poszczególnych wtrysków:
cylinder 1 - (2.99)
cylinder 2 - (-0.87)
cylinder 3 - (-1,46)
cylinder 4 - (-0,68)
Pomiar przy rozgrzanym silniku do 90°C.
Z tego wynika, że wartość na cylindrze 1 znacznie odbiega od reszty. Dodatkowo jakiś czas temu miałem błąd (misfire cylinder 1).
Czy można na podstawie tego uznać, że wtrysk 1 kwalifikuje się do wymiany.
Ewentualnie czy można to zrobić we własnym zakresie czy trzeba udać się do specjalisty w celu programowania tego wtrysku??
Dziękuję za odpowiedź
Od pewnego czasu mam problem z moim autem. Objawia się to rzucaniem silnika, problemem z porannym rozruchem oraz dymieniem na biało w trakcie postoju.
Z komputera wartości poszczególnych wtrysków:
cylinder 1 - (2.99)
cylinder 2 - (-0.87)
cylinder 3 - (-1,46)
cylinder 4 - (-0,68)
Pomiar przy rozgrzanym silniku do 90°C.
Z tego wynika, że wartość na cylindrze 1 znacznie odbiega od reszty. Dodatkowo jakiś czas temu miałem błąd (misfire cylinder 1).
Czy można na podstawie tego uznać, że wtrysk 1 kwalifikuje się do wymiany.
Ewentualnie czy można to zrobić we własnym zakresie czy trzeba udać się do specjalisty w celu programowania tego wtrysku??
Dziękuję za odpowiedź
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 paź 2017, o 09:08
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 205HP/380NM
- Imię: Michał
Re: Wtryski 2.0 TDI
Ogólnie na moje oko masz duża rozbiezność wartości.
Ja mam w moim
1: ~1.10
2: ~1.30
3: ~1.10
4: ~1.10
Znajomy mechanik powiedział mi:
Lepiej jak jeden wtrysk ma nadmiar niż niedomiar. Oznacza to wtedy, że cylinder w tym przypadku 2-gi musi dostarczac więcej paliwa zeby wyrównać do do pracy reszty cylindrów.
Jeśli jedna wartość cylindra daleko odbiega od reszty w tendencji spadkowej. Wtedy oznacza to, że wtrysk niedomaga i czas na nowy.
U ciebie widze że dość rozlatane te wartosci wtrysków. Dziwne....
Samemu wymiana? jak masz sprzęt. Czemu nie ! Ale nie łatwe jest wyjęcie wtrysku z gniazda. Często gęsto potrzebne jest specjalne urządzenie albo jakiś dobry patent własny. Pamietaj o wymianie uszczelek i oringów oraz wyczyszczeniu gniazd wtrysków.
Ja mam w moim
1: ~1.10
2: ~1.30
3: ~1.10
4: ~1.10
Znajomy mechanik powiedział mi:
Lepiej jak jeden wtrysk ma nadmiar niż niedomiar. Oznacza to wtedy, że cylinder w tym przypadku 2-gi musi dostarczac więcej paliwa zeby wyrównać do do pracy reszty cylindrów.
Jeśli jedna wartość cylindra daleko odbiega od reszty w tendencji spadkowej. Wtedy oznacza to, że wtrysk niedomaga i czas na nowy.
U ciebie widze że dość rozlatane te wartosci wtrysków. Dziwne....
Samemu wymiana? jak masz sprzęt. Czemu nie ! Ale nie łatwe jest wyjęcie wtrysku z gniazda. Często gęsto potrzebne jest specjalne urządzenie albo jakiś dobry patent własny. Pamietaj o wymianie uszczelek i oringów oraz wyczyszczeniu gniazd wtrysków.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
Odświeżę temat.Prosze o poradę.Czy warto lać środek czyszczący.Czy od razu wymiana?berna pisze:Ogólnie na moje oko masz duża rozbiezność wartości.
Ja mam w moim
1: ~1.10
2: ~1.30
3: ~1.10
4: ~1.10
Znajomy mechanik powiedział mi:
Lepiej jak jeden wtrysk ma nadmiar niż niedomiar. Oznacza to wtedy, że cylinder w tym przypadku 2-gi musi dostarczac więcej paliwa zeby wyrównać do do pracy reszty cylindrów.
Jeśli jedna wartość cylindra daleko odbiega od reszty w tendencji spadkowej. Wtedy oznacza to, że wtrysk niedomaga i czas na nowy.
U ciebie widze że dość rozlatane te wartosci wtrysków. Dziwne....
Samemu wymiana? jak masz sprzęt. Czemu nie ! Ale nie łatwe jest wyjęcie wtrysku z gniazda. Często gęsto potrzebne jest specjalne urządzenie albo jakiś dobry patent własny. Pamietaj o wymianie uszczelek i oringów oraz wyczyszczeniu gniazd wtrysków.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Wtryski 2.0 TDI
Zawsze warto spróbować czyszczenia chemicznego zanim się zdecydujesz na oddanie wtrysków do regeneracji bo raczej nie skończy się na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie będzie. Tylko jak już stosować chemie to z górnej półki (najlepszy środek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyną do wtrysków (ok. 200 zł).
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
A co sądzisz o Liqui Moly Diesel?tomek evo pisze:Zawsze warto spróbować czyszczenia chemicznego zanim się zdecydujesz na oddanie wtrysków do regeneracji bo raczej nie skończy się na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie będzie. Tylko jak już stosować chemie to z górnej półki (najlepszy środek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyną do wtrysków (ok. 200 zł).
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Wtryski 2.0 TDI
LM Diesel Spulung osobiście nie polecam a właściwie polecam ale z zastrzeżeniem, że należy w trakcie jego dawkowania dać coś na smarowanie wtrysków bo preparat dobrze działa czyszcząco ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu były problemy. Ar6400D-max działa bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale działa bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewać. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem doświadczenia.gabi300 pisze:A co sądzisz o Liqui Moly Diesel?tomek evo pisze:Zawsze warto spróbować czyszczenia chemicznego zanim się zdecydujesz na oddanie wtrysków do regeneracji bo raczej nie skończy się na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie będzie. Tylko jak już stosować chemie to z górnej półki (najlepszy środek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyną do wtrysków (ok. 200 zł).
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
Zamówiłem Ar6400D. Dziękuję za pomoc!tomek evo pisze:LM Diesel Spulung osobiście nie polecam a właściwie polecam ale z zastrzeżeniem, że należy w trakcie jego dawkowania dać coś na smarowanie wtrysków bo preparat dobrze działa czyszcząco ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu były problemy. Ar6400D-max działa bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale działa bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewać. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem doświadczenia.gabi300 pisze:A co sądzisz o Liqui Moly Diesel?tomek evo pisze:Zawsze warto spróbować czyszczenia chemicznego zanim się zdecydujesz na oddanie wtrysków do regeneracji bo raczej nie skończy się na 1 wtrysku tylko komplecie i tania ta operacja nie będzie. Tylko jak już stosować chemie to z górnej półki (najlepszy środek jaki znam to Archoil AR6400D-max - drogi ale warto) albo czyszczenie maszyną do wtrysków (ok. 200 zł).
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Misiek80
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 kwie 2017, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 182 KM/425 Nm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Wtryski 2.0 TDI
LM Diesel Spulung osobiście nie polecam a właściwie polecam ale z zastrzeżeniem, że należy w trakcie jego dawkowania dać coś na smarowanie wtrysków bo preparat dobrze działa czyszcząco ale mocno wysusza wtryski. To mocny preparat ale nie wiem czy nie zbyt agresywny i znam przypadki kiedy po jego zastosowaniu były problemy. Ar6400D-max działa bardziej kompleksowo - jest mocniejszy ale działa bezpieczniej i niczego nie trzeba dolewać. Forte podobno jest bardzo dobre ale nie mam z tym preparatem doświadczenia.
Ja dodam ze zastosowałem LM i po 2 tys miałem 2 wtryski do regeneracji. Przypadek.. nie sądzę
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
Archoil zalany.Na razie 150 km i brak poprawy.Jutro mam trasę 500 km więc zobaczę po powrocie czy coś się zmienilo.Moja diagnoza na dzień dzisiejszy to wtryski do regeneracji.Przez to bardzo często dopala dpf.Fakt że jeżdżę dużo po 2km nie więcej ale co 200 km wypalanie to przesada chyba.Czujnik różnicy cis wymieniony na oryginał Bosch i pokazywał dziś 15kpa na wył silniku.Offset czujnika 2kpa.Dziwne to jest dla mnie.Moze cos doradzicie.Dodam że w trasie ostatnio wypalał po 400km.Zero błędów po skanowaniu.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Wtryski 2.0 TDI
To się nie dziw że tak często się wypala jak robisz po 2 kilometry .Tak jak piszesz w trasie po 400 km czyli parę razy wyjazd w trasy trzymać obroty około 3 tys i zapewne się oczyści porządnie i problem może się rozwiązać
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
Parametry zaczytane dziś.Proszę o Waszą interpretację.
16:05:17
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 5.85 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 16.40 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.00 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 6.20 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.60 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.40 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.10 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 4.95 µs
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
16:05:17
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 5.85 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 16.40 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.00 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 6.20 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.60 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.40 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.10 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 4.95 µs
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 8 maja 2018, o 18:44 przez gabi300, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wtryski 2.0 TDI
W tym końpjuteże istnieje przycisk printskrin?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wtryski 2.0 TDI
Przepraszam bateria siadała w laptopie.Poprawione wyżej również.
16:05:17
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 5.85 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 16.40 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.00 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 6.20 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.60 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.40 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.10 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 4.95 µs
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
16:05:17
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.38 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.36 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.23 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.51 mg/stroke
IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 5.85 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 16.40 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.00 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 6.20 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.60 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.40 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.10 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 4.95 µs
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: Wtryski 2.0 TDI
Jak dla mnie masz całkiem akceptowalne parametry tych wtryskiwaczy i nie wiem w ogóle po co się tym zajmujesz? Masz jakieś dziwne objawy poza zczytaniem tych parametrów?