Problem ze ściąganiem

igorw
Posty: 168
Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Igor
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: igorw »

@leszekmw nie ma znaczenia czy wielowahacz w ustawianiu geometrii - to tylko drążki (chyba). Tak, w sumie to "auto jeździ tyłem", a u mnie rozjechało się po roku.

@Harath - tam gdzie wskazałem płaciłem 80 czy 85 zł.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Wczoraj widziałem się z kolegą mechanikiem/tunerem który sprawdził za pomocą palcy odległość opony od nadkola od strony środką samochodu (patrząc od boku) i w jednym kole wychodzi 2 palce, a w drugim 3 palce... taką mam geometrię :D.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: kamracik »

Geometrii przecież nic do tego. Geometria ma zapewnić tylko, że koło jest prostopadłe do podłoża i w takiej pozycji pracuje.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Z tego co wiem tam jest kilka parametrów, kilka kątów, to może wahacz mam przekrzywiony.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: kamracik »

No aż tak to się nie znam :mrgreen: Może być wahacz, może krzywo stał, może nierówno obciążony był itd. Więc ciężko powiedzieć co i jak nie widząc auta.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Nie, nie był w ogóle obciążony i stał na drodze asfaltowej.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: kamracik »

Podałem tylko kilka możliwych aspektów, które mogły mieć na to wpływ. Nie mówiłem, że to na bank taka przyczyna.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Spoko spoko :).
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Camillinhio »

Na przykładzie mojego pastucha. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który wpływa na powrót koła kierownicy i stabilność jazdy. Na geometrii teoretycznie nieustawialny. Jak się okazało, po bliskim spotkaniu z krawężnikiem naprężyłem sanki, co wpłynęło na zmianę kąta (po jednej stronie auta koło było cofnięte). Odkręcenie śrub pozwoliło na zejście naprężeń i kąty wróciły do normy. A walnięta mogła być cała masa innych rzeczy, także warto sprawdzić u fachowca (u mnie okazało się to ASO :O).
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Wyszło, że mam z przodu wywalone końcówki drążka, nie trzymają mi silentblocki i być może już kończy się sworzeń prowadzący wahacza.
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Po wymianie koncowek drążka kierowniczego przestało ściągać, a po wymianie wahaczy i przegubow kulowych (stworzni wahacza) przestało też drgac kierownica, poza tym wyszło, że mam opony już paździerz ostry i bede musiał kupić. Podobno też tak zjechane opony (maja małe guzy) przyśpieszą zużycie tego nowego zawieszenia, czy to prawda?
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

Kamil, w którą stronę Ci ściągnąlo jak miałeś taki Kąt WSZ jak na zdjeciu?
gabi300
Posty: 37
Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Janikowo

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: gabi300 »

Harath pisze:Kamil, w którą stronę Ci ściągnąlo jak miałeś taki Kąt WSZ jak na zdjeciu?
Ja miałem to samo.Wszystko wróciło do normy po geometrii.U mnie ściągało w prawo.Kierownica była krzywo.Teraz jak droga prosta to można kierownice pościć,ale jak lekkie pochylenie to trzeba lekko katrować.Ale to raczej normalne.Geometrie robiłem 2 razy dopiero na laserowym sprzęcie ok.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Harath
Posty: 69
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Wołomin

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: Harath »

To miałeś jakąś lajtową sprawę, bo z przodu tak naprawdę da się tylko ustawić zbieżność. A tych 2ch parametrów nie da się poza zbieżnością. Z tyłu za to da się oba.
gabi300
Posty: 37
Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Janikowo

Re: Problem ze ściąganiem

Post autor: gabi300 »

Harath pisze:To miałeś jakąś lajtową sprawę, bo z przodu tak naprawdę da się tylko ustawić zbieżność. A tych 2ch parametrów nie da się poza zbieżnością. Z tyłu za to da się oba.
To moje ustawienia .Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ