Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM DSG

GM
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, o 06:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: woj. lubuskie

Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM DSG

Post autor: GM »

Witam serdecznie (po długiej przerwie).
Mam następujący problem, uprzejmie proszę o pomoc:

Przy przebiegu 182 tys. km (2012 r) wymieniłem w ASO chłodniczkę EGR. Taka była diagnoza po zapalaniu się kontrolki świec. Mam wrażenie, że po wymianie auto straciło "wigor" - słabiej przyspiesza, ma odczuwalnie mniejszą moc, większa turbo dziura - generalnie to nie ten sam samochód.

Przy każdej obsłudze serwisowej odmawiałem zmiany softu w związku z Dieselgate - auto jeździło na starym "dobrym" ;) oprogramowaniu. Zwróciłem się do ASO z zapytaniem czy przy wymianie chłodniczki nie wgrali mi przypadkiem nowego softu lub czy taka wymiana nie wymusza na nich jego zmiany. Twierdzą, że nie !

Myślę, że poproszę ich żeby mi to udokumentowali.
Czy jest wiadomo jaka wersja (symbol) softu był przed a jaka po Dieselgate ?
Czy jest możliwe, że sama chłodniczka z zaworem EGR po aferze VW jest inna i ona jest powodem spadku mocy ?
Będę wdzięczny za podpowiedzi i wszelkie sugestie.
Pozdrawiam !!
GM
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, o 06:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: woj. lubuskie

Re: Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM

Post autor: GM »

Nikt z Kolegów nie wymieniał chłodniczki EGR ?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM

Post autor: Mej »

Po pierwsze nikt Ci w tej sprawie przez internet nie pomoże, bo niezbędna jest diagnostyka parametrów podczas jazdy.
Przede wszystkim w zakresie silnika (ciśnienie doładowania, dawkowanie, masa powietrza, etc.), ale warto też spojrzeć na przykład w ABS/ESP.

Po drugie nie sądzę żeby ktoś zmienił oprogramowanie "po cichu", bo wtedy raczej na pewno dostałbyś certyfikat i bon rabatowy.

Po trzecie kojarzenie ewentualnej aktualizacji 23R6 z utratą dynamiki silnika nie znajduje żadnego odbicia w obiektywnych faktach dotyczących tej sprawy, ponieważ zmiany strategii wtrysku paliwa i działania EGR odbywa się w niskich i średnich zakresach obciążenia silnika, zaś im bardzie ono wzrasta, tym różnice sukcesywnie maleją, a przy obciążeniu maksymalnym wcale nie występują.
Pozdrawiam.
GM
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2013, o 06:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: woj. lubuskie

Re: Spadek mocy po wymianie chłodniczki EGR - 2.0 TDI 170KM

Post autor: GM »

OK, dziękuję.
Oczywiście moje odczucia są subiektywne, nie poparte żadnym pomiarem/diagnostyką.
Myślałem, że może ktoś po wymianie chłodniczki EGR miał podobne wrażenie i podzieli się swoimi doświadczeniami. Swojego czasu pojawiły się opinie (nie poparte pomiarami ;) ), że auta po aktualizacji tracą moc. Mając to w pamięci oraz kierując się swoimi odczuciami z jazdy postanowiłem otworzyć wątek.
Serdeczne dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ