S2 - zakup wersji Outdoor
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 kwie 2018, o 18:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
S2 - zakup wersji Outdoor
Panowie,
przymierzam się do zakupu Superba i przyznam szczerze, że szczególnie w oko wpadła mi wersja Outdoor. Przeglądając dostępne egzemplarze na Allegro wrzucił mi się w oczy szczególnie fakt, że to same diesle...
Mieliście jakieś doświadczenia z tą wersją? Nurtują mnie głównie pytania o:
- Skrzynię DSG -> sporo czytałem o niej już na forum, ciekaw jestem jak z jej awaryjnością przy przebiegach rzędu 250 - 300 tyś KM?
- Jak jest z dynamiką 170km diesla przy wersji z podniesionym nadwoziem?
- No i z czystej ciekawości, dlaczego tej wersji nigdzie nie ma z benzyną?
- Własne, luźne przemyślenia właścicieli Superbów z napędem 4xe
Informacyjnie, moje kryteria w poszukiwaniach:
Samochód w trasy - 70% przebiegu robię na autostradach i drogach pomiędzy miastami
Moje roczne przebiegi to 25 000 - 35 000 KM
Na autostradach prędkość przelotową robię zwykle ok 160 KM/H
Możliwie ograniczone koszty serwisowe - chcę kupić samochód z przebiegiem max 110 000 KM i zrobić nim przynajmniej kolejne 160 000 KM
Samochód idzie w leasing, więc dostępna dla mnie kwota to około 90 000 PLN
przymierzam się do zakupu Superba i przyznam szczerze, że szczególnie w oko wpadła mi wersja Outdoor. Przeglądając dostępne egzemplarze na Allegro wrzucił mi się w oczy szczególnie fakt, że to same diesle...
Mieliście jakieś doświadczenia z tą wersją? Nurtują mnie głównie pytania o:
- Skrzynię DSG -> sporo czytałem o niej już na forum, ciekaw jestem jak z jej awaryjnością przy przebiegach rzędu 250 - 300 tyś KM?
- Jak jest z dynamiką 170km diesla przy wersji z podniesionym nadwoziem?
- No i z czystej ciekawości, dlaczego tej wersji nigdzie nie ma z benzyną?
- Własne, luźne przemyślenia właścicieli Superbów z napędem 4xe
Informacyjnie, moje kryteria w poszukiwaniach:
Samochód w trasy - 70% przebiegu robię na autostradach i drogach pomiędzy miastami
Moje roczne przebiegi to 25 000 - 35 000 KM
Na autostradach prędkość przelotową robię zwykle ok 160 KM/H
Możliwie ograniczone koszty serwisowe - chcę kupić samochód z przebiegiem max 110 000 KM i zrobić nim przynajmniej kolejne 160 000 KM
Samochód idzie w leasing, więc dostępna dla mnie kwota to około 90 000 PLN
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Benzyny nie ma, bo większość osób do aut terenowych chce diesla Napatrzą się tacy na Pajero i myślą, że Skoda tak samo ma
Outdoor o ile mnie pamięć nie myli wcale nie jest podniesiony, tak długo jak nie weźmiesz pakietu na bezdroża. DSG jak to DSG, jak bierzesz nowe to nie masz się czego bać.
Outdoor o ile mnie pamięć nie myli wcale nie jest podniesiony, tak długo jak nie weźmiesz pakietu na bezdroża. DSG jak to DSG, jak bierzesz nowe to nie masz się czego bać.
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Jeśli mowa o Superpie Outdoor, to chyba cos mylicie obydwaj (Czerczilos ma w opisie SIII a Kamracik mówi o kupnie nowego) bo Outdoor był pakietem stylistycznym do S II FL.
S III w wersji outdoor nie ma - a przynajmniej nic mi o takiej wersji nie wiadomo.
Za to Kamracik dobrze pisze, ze S II Outdoor nie był nawet podniesiony. To był po prostu pakiet stylizacji do wersji kombi zawierający inne zderzaki, plastikową osłonę pod silnikiem oraz plastikowe nakładki nadkoli.
Z tego co pamiętam to występował też tylko z silnikiem 2.0 TDI (170KM) co wyjaśnia dlaczego widzisz w ogłoszeniach tylko same diesle.
S III w wersji outdoor nie ma - a przynajmniej nic mi o takiej wersji nie wiadomo.
Za to Kamracik dobrze pisze, ze S II Outdoor nie był nawet podniesiony. To był po prostu pakiet stylizacji do wersji kombi zawierający inne zderzaki, plastikową osłonę pod silnikiem oraz plastikowe nakładki nadkoli.
Z tego co pamiętam to występował też tylko z silnikiem 2.0 TDI (170KM) co wyjaśnia dlaczego widzisz w ogłoszeniach tylko same diesle.
- skodziarz
- Posty: 1500
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 08:48
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: WY/WPI
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Wersja Outdoor była dostępna zarówno w SII jak SIIFL. I tak jak kolega wyżej pisze był tylko pakietem stylistycznym dla superba z pakietem na bezdroża zawierającym te wszystkie nakładki na zderzaki i progi. W dodatku z ciekawostek to auta z fabryki wyjeżdżały jako zwykłe superby wyposażone w pakiet na bezdroża, a w Poznaniu podmieniane były zwykłe zderzaki i plastiki na te z pakietu outdoor.Big pisze:Jeśli mowa o Superpie Outdoor, to chyba cos mylicie obydwaj (Czerczilos ma w opisie SIII a Kamracik mówi o kupnie nowego) bo Outdoor był pakietem stylistycznym do S II FL.
S III w wersji outdoor nie ma - a przynajmniej nic mi o takiej wersji nie wiadomo.
Za to Kamracik dobrze pisze, ze S II Outdoor nie był nawet podniesiony. To był po prostu pakiet stylizacji do wersji kombi zawierający inne zderzaki, plastikową osłonę pod silnikiem oraz plastikowe nakładki nadkoli.
Z tego co pamiętam to występował też tylko z silnikiem 2.0 TDI (170KM) co wyjaśnia dlaczego widzisz w ogłoszeniach tylko same diesle.
Co do dynamiki tego silnika z PNB to auto zachowuje się żwawo jedynie jeśli dostaje podmuch boczny to przy wyższych prędkościach potrafi kołysać budą, ale to tak jak w każdym trochę wyżej zawieszonym aucie,
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 kwie 2018, o 18:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Big pisze:Jeśli mowa o Superpie Outdoor, to chyba cos mylicie obydwaj (Czerczilos ma w opisie SIII a Kamracik mówi o kupnie nowego) bo Outdoor był pakietem stylistycznym do S II FL.
S III w wersji outdoor nie ma - a przynajmniej nic mi o takiej wersji nie wiadomo.
Za to Kamracik dobrze pisze, ze S II Outdoor nie był nawet podniesiony. To był po prostu pakiet stylizacji do wersji kombi zawierający inne zderzaki, plastikową osłonę pod silnikiem oraz plastikowe nakładki nadkoli.
Z tego co pamiętam to występował też tylko z silnikiem 2.0 TDI (170KM) co wyjaśnia dlaczego widzisz w ogłoszeniach tylko same diesle.
W opisie mam SIII, bo coś trzeba było zaznaczyć przy rejestracji a to było moje pierwsze marzenie. Patrząc jednak na dostępny mi budżet i oczekiwania (przebieg poniżej 100 tyś) mam odczucie, że jednak muszę pójść w SII -> tutaj akurat mi ten pakiet Outdoor najbardziej podchodzi.
Wniosek mam zatem taki, że Superb w wersji Outdoor (nie licząc wspomnianego pakietu na bezdroża) to praktycznie to samo co wersja Superba 4x4, tylko wygląda inaczej.
Dzięki za info odnośnie silników -> to już teraz wyjaśnia, dlaczego tu brakuje benzyny.
Co do skrzyni DSG sporo się już o niej naczytałem na forum ("jak masz auto od nowości to bierz DSG..."). Zastanawiam się jednak, jak ta skrzynia sprawdza się przy przebiegach powyżej 200 tyś. Mieliście może (nie)przyjemność to cudo serwisować w swoim samochodzie? Ciekaw jestem pułapu kosztów (bo nie zakładam, że będzie jeździć bez inwestycji do 300 tyś na liczniku...)
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
poprzednika 2.0tdi z dsg sprzedałem przy 300kkm, i dalej jeździ na wiosce. z kosztów dsg przez 200kkm - tylko olej i filtr, zawsze lałem oryginał. problemów nie było żadnych. 2-masa po 215kkm wymieniona. kwestia szczęścia i użytkowania (trasy, miasto itp). są też info w necie, że mechatronika leci itp, ale o tym już pewnie wiesz.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Outdoor na pewno był też 3,6. Jakiś czas temu był jeden biały na otomoto. Inne benzyny mnie nie interesowały, to nie wiem.
Np.:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e53bf9b5c5
Np.:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e53bf9b5c5
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
No z tym trochę to bym uważał, znam łodzie, które mniej kołyszą Akurat mam PnB u siebie, i to jest tak, że jak jest silny boczny wiatr więcej niż 120-140 się nie jedzie, bo strach (uczucie myszkowania jest straszne), natomiast jak nie ma wiatru to spokojnie i te 200 się jedzie, bo amortyzatory do PnB są sztywniejsze, więc lepiej się prowadzi od zwykłego zawieszenia.skodziarz pisze:Co do dynamiki tego silnika z PNB to auto zachowuje się żwawo jedynie jeśli dostaje podmuch boczny to przy wyższych prędkościach potrafi kołysać budą, ale to tak jak w każdym trochę wyżej zawieszonym aucie,
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
Jakoś nie zauważam jakiegoś kołysania z PNB. Po prostu za 2,5kzł zmieniłem amorki na Sachsy i jeździ spokojniej. Istotny jest też napęd 4x4 - autko jest stabilniejsze.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S2 - zakup wersji Outdoor
4x4 przede wszystkim nieco inaczej rozkłada masę pojazdu, więc też jeszcze inaczej będzie się prowadzić.