Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza błędów
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Brak czasu też robi swoje :/. Zamiennik Febi.
Przy okazji dwa górne wahacze mnroe
Przy okazji dwa górne wahacze mnroe
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Zrobiłem dziś 100km. Błędów od G62 nie ma i moc wróciła.
po świętach uporam się z katem i mieszanką.
Jest jakaś opcja sprawdzić za pomocą miernika czy czujnik jest dobry ? (stary)
po świętach uporam się z katem i mieszanką.
Jest jakaś opcja sprawdzić za pomocą miernika czy czujnik jest dobry ? (stary)
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Ale czujnik może być "prawie dobry" i przez 99% zakresu pokazywać prawidłowo a gdzieś w 1% pokazywać bzdury
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Ogólnie 4 pinowy jest więc coś w tym jest.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Bo to jest czujnik podwójny, jedna para przewodów idzie do zegarów a druga do ECU (tak w uproszczeniu)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
I jak czytałem to najśmieszniejsze, że nie miałem żadnych objawów opisanych na necie z walniętego czujnika g62 prócz spadków mocy
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Bo na podstawie odczytów czujnika ECU wie jaką temperaturę ma silnik, jest to jedna ze zmiennych na podstawie których dawkuje paliwo.
Jak np na ciepłym silniku widział na czujniku np -30 to zwiększał dawkę paliwa co skutkowało "zalewaniem" silnika paliwem co skutkowało spadkami mocy
Jak np na ciepłym silniku widział na czujniku np -30 to zwiększał dawkę paliwa co skutkowało "zalewaniem" silnika paliwem co skutkowało spadkami mocy
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Kumam.
Teraz będę informował jak rozwiązałem sprawę z katem i mieszanką
Teraz będę informował jak rozwiązałem sprawę z katem i mieszanką
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Kat też może być objawem czujnika
Np. Czujnik śwruje -> ECU leje jak głupi benzyną -> sondy "widzą" problem ze spalinami -> ecu myśli ze KAT zdycha
Czasem udaje się problem zdiagnozować od razu a innym razem trwa to długo i nie zawsze objawy są oczywiste.
Diagnostyka samochodowa do prostych rzeczy nie należy i ogrom "mechaników" się na niej wykłada co skutkuje wymianą 500 rzeczy zanim znajdą przyczynę (oczywiście wszystko na koszt klienta).
Już pomijam fakt, że niestety ogrom tzw. mechaników to tak naprawdę "wymieniacze tarcz hamulcowych" nie mających pojęcia o tym jak działa silnik spalinowy (a "gazownicy" w tym rankingu przodują).
W Twoim przypadku od początku mówiłem zrób logi G62 aby sprawdzić czy przebieg jego pracy jest prawidłowy.
Odżałuj te parę złotych i wyjeździj 1 zbiornik benzyny aby potwierdzić, że wszystko jest ok (chyba mocno nie zbiedniejesz, a może to zaoszczędzić niepotrzebnych wydatków).
Jak będzie na benzynie pracował prawidłowo a np. na LPG zacznie się coś dziać to będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny.
Jak auto ma LPG i zaczyna się coś dziać powiązanego z silnikiem to wypalamy zbiornik LPG do 0 (lub zakręcamy butlę)
Np. Czujnik śwruje -> ECU leje jak głupi benzyną -> sondy "widzą" problem ze spalinami -> ecu myśli ze KAT zdycha
Czasem udaje się problem zdiagnozować od razu a innym razem trwa to długo i nie zawsze objawy są oczywiste.
Diagnostyka samochodowa do prostych rzeczy nie należy i ogrom "mechaników" się na niej wykłada co skutkuje wymianą 500 rzeczy zanim znajdą przyczynę (oczywiście wszystko na koszt klienta).
Już pomijam fakt, że niestety ogrom tzw. mechaników to tak naprawdę "wymieniacze tarcz hamulcowych" nie mających pojęcia o tym jak działa silnik spalinowy (a "gazownicy" w tym rankingu przodują).
W Twoim przypadku od początku mówiłem zrób logi G62 aby sprawdzić czy przebieg jego pracy jest prawidłowy.
Odżałuj te parę złotych i wyjeździj 1 zbiornik benzyny aby potwierdzić, że wszystko jest ok (chyba mocno nie zbiedniejesz, a może to zaoszczędzić niepotrzebnych wydatków).
Jak będzie na benzynie pracował prawidłowo a np. na LPG zacznie się coś dziać to będziesz wiedział gdzie szukać przyczyny.
Jak auto ma LPG i zaczyna się coś dziać powiązanego z silnikiem to wypalamy zbiornik LPG do 0 (lub zakręcamy butlę)
- -> Sprawdzamy błędy (notujemy je i kasujemy)
-> Tankujemy benzynę pod korek i wyjeżdżamy pełen zbiornik.
Jeśli problem ustąpił to przyczyny szukamy w LPG a jak nie to dopiero szukamy w silniku i osprzęcie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Już tak zrobiłem, tak jak wyżej pisałem.
Wcześniej jazda na lpg błędy: czujnik, kat, mieszanka
jazda na PB błędy: czujnik, kat
Po wymianie jazda na LPG: Kat, mieszanka
Teraz znowu pojeżdze na PB na naprawionym czujniku, i myślę że będzie tylko błąd kata
Wcześniej jazda na lpg błędy: czujnik, kat, mieszanka
jazda na PB błędy: czujnik, kat
Po wymianie jazda na LPG: Kat, mieszanka
Teraz znowu pojeżdze na PB na naprawionym czujniku, i myślę że będzie tylko błąd kata
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł
Po naprawie czujnika kasowałeś błędy?
Generalnie polecam bo wtedy ECU (najczęściej nie wiem jak twój) kasuje także korekty i kilka innych rzeczy które sobie uzbierał do tej pory od ostatniego kasowania.
Generalnie polecam bo wtedy ECU (najczęściej nie wiem jak twój) kasuje także korekty i kilka innych rzeczy które sobie uzbierał do tej pory od ostatniego kasowania.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).