Tryb awaryjny
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polkowice
Tryb awaryjny
Przy ok.3 - 3,5 tys. obrotów silnik nagle przestaje ciągnąc i wyłącza się turbo. Auto mogę rozpędzic maks. do 120 km/h. Muszę się zatrzymac uruchomic ponownie autko i jedzie normalnie. Co może byc tego przyczyną? Nie dzieje się tak przy każdym przekroczeniu w/w obrotów. Macie jakiegoś mechanika godnego polecenia z okolic Polkowic, Lubina, Głogowa?
Re: Tryb awaryjny
turbo się nie wyłącza... bo jest napędzane spalinami
do póki są spaliny, turbina się kręci
to co masz to tzw. notlauf, czyli przeładowanie turbiny
wrzuć w google "notlauf" i będzie sprawa w zasadzie jasna
do póki są spaliny, turbina się kręci
to co masz to tzw. notlauf, czyli przeładowanie turbiny
wrzuć w google "notlauf" i będzie sprawa w zasadzie jasna
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Tryb awaryjny
Hasło notlauf do wyszukiwarki. Turbina kapituluje. I diagnozowałbym u dobrego tjunera albo od razu w jakimś zakładzie specjalizującym się w turbo. Jest opcja, że będzie to jeszcze jeden z dwóch czujników, warto przed robieniem czegokolwiek udać się na komputer.
Edit - Bezduszny: pierwsze miejsce o pół nosa
Edit - Bezduszny: pierwsze miejsce o pół nosa
Re: Tryb awaryjny
turbo jest zdrowe... raczej
raczej nieszczelność w układzie dolotowym lub w sterowanie turbiną (geometrią) zawodzi
raczej nieszczelność w układzie dolotowym lub w sterowanie turbiną (geometrią) zawodzi
mam 4x4, to dlategodato pisze: Edit - Bezduszny: pierwsze miejsce o pół nosa
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Tryb awaryjny
ale gdyby padała tubina to nie byłoby dodatkowych objawów typu chociażby niebieski dym?
Re: Tryb awaryjny
zależy co padnie
ale skoro u Ciebie po wyłączeniu i włączeniu jest dobrze... do określonych obrotów
to typowy notlauf a nie uszkodzenie turbo
ale skoro u Ciebie po wyłączeniu i włączeniu jest dobrze... do określonych obrotów
to typowy notlauf a nie uszkodzenie turbo
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: Tryb awaryjny
Miałem podobnie i okazało się,że zawór EGR był zasyfiony.Miałem to przy 98 tyś.Przeczyścili mi zawór i do 265 jak go sprzedawałem nic się więcej nie działo.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Tryb awaryjny
macie jakiegos dobrego mechanika z moich okolic? od niedawna bowiem posiadam skode i nie mam jeszcze nikogo zaufanego od TDI
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Tryb awaryjny
podpiąłem się VAGiem i wyskoczylo: 17965p.1557 czy to możliwe że uszkodzony jest n75 albo wężyki czy jednak turbo kaput?
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 paź 2012, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Tryb awaryjny
znacie na forum kogoś z okolicy Legnicy żebym mógł zapytac gdzie leczą swoje auta?
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Tryb awaryjny
Miewałem notlaufy w Vectra i zrobiłem wszystko oprócz turbo - dalej umiałem je wywołać. Stawiam na turbo. Stawiam flaszkębezduszny pisze:zależy co padnie
ale skoro u Ciebie po wyłączeniu i włączeniu jest dobrze... do określonych obrotów
to typowy notlauf a nie uszkodzenie turbo
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Tryb awaryjny
No dla mnie w uproszczeniu dwa czujniki, przewody z dolotem, a reszta to już turbo