[S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: kmink »

Panowie, naprawdę mi to lotto kto i co robi w swoim samochodzie, gdzieś tam padł temat BOXa, więc go pociągnąłem, bo akurat mam to też w ofercie
Dla mnie nie ma problemu, mogę o tym nie pisać, skoro tak Was to razi i drażni.
Jak ktoś ma pejs zbuka to może sobie na grupach związanych z Golfem R, czy chociażby JB4 owners poczytać i pooglądać wykresy ale jeszcze więcej informacji jest na forach zagranicznych.
Ja wiem, że fajnie się hejtuje i kogoś obraża ale żeby zaznajomić się z tematem to już raczej nikomu się nie chce..
No offence
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: CLO27 »

Ale temat boxow jest rozstrzygnięty dawno, jak popadaly silniki i nagle się okazało że nima gwarancji....przecież ty to musisz wiedzieć, a że o tym nie napiszesz nic dziwnego bo głównie dzieki pitoleniu o utrzymaniu gwarancji się boxy sprzedają...teraz już naprawdę niektóre dają radę, ale nie trzeba tu tych marketingowych frazesów, nikogo i tak nie przekonasz że gwarancje cudownie utrzyma w razie kłopotow :)
Ps chyba że dajesz to na piśmie przy instalacji boxa ??? :lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: whity »

Jaki koszt boxu do A6 C7 3.0tdi 272 km?
Nie hejtuje tylko mnie ciekawi bo jak juz napisałem sam boxa mam juz w drugim aucie, a w trzecim pewnie tez założę
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: Tom-Tdi »

kmink pisze: Co do skrzyni...do 500Nm nic nie trzeba grzebać, zwłaszcza jak ktoś nie chce personalizować sobie ustawień.
Za pomocą JB4 ograniczasz moment na 1,2,3 biegu i nie ma żadnego problemu.

Nie zgodzę się z Tobą.
Tej skrzyni nawet jak zapodasz 100000NM to i tak jest nadal muł i zwłoka ( z resztą spróbuj u siebie).

Mod polega na przyśpieszeniu czasu zmiany biegów w zależności od trybu D,S, zmiana charakterystyki zmian biegów do góry i redukcji dla D i S, przy wyższych mocach podniesienie ciśnienia na sprzęgłach, wyłączenie kick down w trybie manualnym i jeszcze kilka opcji.

Na seryjnym programie po wciśnięciu kick down skrzynia chwilę się zastanawia, po zmianie oprogramowania jest reakcja natychmiastowa, nie ma znaczenia czy jedzie się na łopatkach czy to w trybie automatycznym, to samo tyczy się redukcji, nie ma zastanawiania.

Co do ograniczenia momentu to ma to na celu polepszenie trakcji, której brak szczególnie przy 4x4 może bardzo szybko zarżnąć skrzynię.

W Polsce jest to modne, w DE mają to gdzieś bo wymieniają sprzęgła na mocniejsze i walą moment do oporu.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: sane »

CLO27 pisze:nikogo i tak nie przekonasz że gwarancje cudownie utrzyma w razie kłopotow :)
Nikt Ci takiej gwarancji nie da, choćby dlatego, że ASO z dnia na dzień doskonalą swoje metody wykrywania tuningów...

Dla mnie temat boxów zakończył się jedną konkluzją.
Nie zależy mi zupełnie na gwarancji - program.
Trzeba mieć szczęście, żeby ASO nie odkryło - program, a później ewentualny powrót do serii.
Trzeba mieć pecha, żeby ASO odkryło - box

Prawdopodobieństwo utraty gwarancji nadal najniższe jest przy box, a jeśli są takie urządzenia, które oferują przyrosty jak program, to wybór dla osób, które chciałyby spróbować utrzymać gwarancję, jest dość prosty...
A przynajmniej dla tych, którzy wiedzą w jaki sposób to współpracuje z ECU i na jakiej zasadzie spoofuje sygnały :) EOT
whity pisze:Jaki koszt boxu do A6 C7 3.0tdi 272 km?
Do diesli akurat amerykańce nie robią, w sumie wiadomo czemu :)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: Tom-Tdi »

Ale gwarancja leci tylko na silnik i układ napędowy (czyli najbardziej sporne elementy, które ASO próbuje zrzucić na klienta jeżdżącego nawet totalną serią), reszta jest nadal zachowana.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: CLO27 »

sane pisze:
CLO27 pisze:nikogo i tak nie przekonasz że gwarancje cudownie utrzyma w razie kłopotow :)
Nikt Ci takiej gwarancji nie da, choćby dlatego, że ASO z dnia na dzień doskonalą swoje metody wykrywania tuningów...

Dla mnie temat boxów zakończył się jedną konkluzją.
Nie zależy mi zupełnie na gwarancji - program.
Trzeba mieć szczęście, żeby ASO nie odkryło - program, a później ewentualny powrót do serii.
Trzeba mieć pecha, żeby ASO odkryło - box

Prawdopodobieństwo utraty gwarancji nadal najniższe jest przy box, a jeśli są takie urządzenia, które oferują przyrosty jak program, to wybór dla osób, które chciałyby spróbować utrzymać gwarancję, jest dość prosty...
A przynajmniej dla tych, którzy wiedzą w jaki sposób to współpracuje z ECU i na jakiej zasadzie spoofuje sygnały :) EOT
whity pisze:Jaki koszt boxu do A6 C7 3.0tdi 272 km?
Do diesli akurat amerykańce nie robią, w sumie wiadomo czemu :)
Jest w tym oczywiscie dużo racji jednak dla mnie w dzisiejszych czasach soft musiałby robić wyjątkowo ktoś nieudolny aby mialo to wpływ na silnik w takim stopniu aby mu sie coś stało, oczywiscie może być jakaś wada ukryta którą taki softem t w sposub szybszy uwydatnimy, ale to skrajne przypadki...ja bym w boxa się nie bawił bo to pośródek, ale każdy przeca może sobie spróbować na boxie, a potem i tak zrobi program :mrgreen:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: kmink »

W dzisiejszych czasach to silniki są z plasteliny i padają nawet na serii. Każdy rzeczoznawca będzie w stanie określić co było przyczyną awarii ale myślicie, że napisze iż była to wada konstrukcyjna? Jak stopi się tlok to napisze, że przyczyna jest złe zrobiona nieautoryzowana modyfikacja, a nie przycięty wtrysk.
IMO jak ktoś chce zwiększyć moc to musi we własnym zakresie oszacować ryzyko i to czy chce je podjąć, a jeśli je podejmie i np. padnie silnik to musi zachować zimna krew, być w ASO mega miłym i bezkonfliktowym ... znam wiele takich przypadków i zawsze to działało, silniki wymieniali na gwarancji.
U mnie w Golfie R na ostrym zakręcie odpłynął olej i przetarła się panewka, przebieg Ok 42k km, nikt nic nie znalazł i silnik wymienili na gwarancji.

A tak na marginesie dodam, że każdy z nas, który modzi furę na gwarancji to niestety zwykły cwaniak. Najpierw modzimy, a potem chcemy bezpłatnej wymiany. Nie jest to fair i nie ma na to wytłumaczenia.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: CLO27 »

Ooo i tu się zgadzam w 100%
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: whity »

Racja
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: leszekmw »

Tom-Tdi pisze:Ale gwarancja leci tylko na silnik i układ napędowy (czyli najbardziej sporne elementy, które ASO próbuje zrzucić na klienta jeżdżącego nawet totalną serią), reszta jest nadal zachowana.
oj nie wiem nie wiem czy jeszcze jakiejś elektroniki nie podciągną..
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: Tom-Tdi »

Pytalem w DE i chłop jakieś papiery nawyciągał zarzekajac się, że reszta jest nadal objęta gwarancją prócz silnika i jego elektroniki + skrzynia wraz z calym ukladem napedowym i hamulcowym, także zobaczymy, jak będzie (nie daj Boże) ku temu powód.
Piramidzie przycisku od uruchamiania auta nie chcieli wymienić w ramach gwarancji, chociaż nie bardzo widzę ku temu powód odmowy.
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: feels3 »

Tu się zgodzę że relacja z ASO może mieć wpływ. Jeszcze przed zakupem auta, salon i towarzyszące ASO wiedzieli że będę modyfikował auto, wiedzą że używam auto na torze, owszem silnik nie ma problemów, skrzynia również, ale z zawieszeniem czy hamulcami i innymi pierdołami do nich przyjeżdżałem i zawsze na gwarancji robili.

Co do samego meritum czyli box vs klasyczny soft, to ja nie wyobrażam sobie nie robić softu DSG, mam tam sporo zmienione, z customowymi zmianami każdego biegu włącznie (chodzi mi moment zmiany i redukcji biegów nie o ograniczenie momentów po biegach )
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: leszekmw »

oczywiście . dopóki nic się nie spierdzi niema problemu nawet jak na torze jeździsz , byle nie "zawodowo".
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: [S3] Pomoc przy wyborze napędu: M6 vs. DSG7 + FWD vs. 4x

Post autor: kmink »

W poprzednim sezonie w Cuprze po przebiegu ok 5k km padł silnik również na torze, seryjna, niemodzona...najpierw gość się chwalił jaki to ma zaj.. olej wlany, a 15min później woła mnie żebym posłuchał pracy silnika bo chyba coś jest nie tak. Oczywiście było stuk puk...kto tam? to ja panewka...nie wiem jak to sie skończyło ale gość dal ciała bo wezwał assistance na tor, a niby w warunkach gwarancji jest napisane, że nie obejmuje ona awarii powstałych podczas użytkowania samochodu na torze.
ODPOWIEDZ