Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: sane »

Tom-Tdi pisze:100-150zł
A ile płaciłeś za wymianę tulej jeśli można wiedzieć? Mi w Wwa śpiewają 120 zł za stronę.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: Tom-Tdi »

Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.

Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: jdef90 »

A te tuleje stukały Ci już przed wymianą, czy były OK?
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: Tom-Tdi »

Wszystko było ok.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: sane »

Tom-Tdi pisze:Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.

Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
Wpadły te tuleje i u mnie. Niestety w Wwa inne ceny. Finalnie zapłaciłem 100 za stronę, bez geometrii :roll:
Zastanawiam sie czy jechać na geometrię, bo w sumie niczego niepokojącego nie zaobserwowałem hmmm

A sama zmiana tulejek spoko - potwierdzam wszystkie plusy, które wymieniłeś.
Nie jest to może jakaś dramatyczna zmiana, ale zdecydowanie na plus i niezbyt droga, więc polecam :)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: jdef90 »

A śruby brałeś w Audi czy w Skodzie? :mrgreen:
Skoro różnica niedramatyczna to brzmi dla mnie zachęcająco, bo pierwsze co mnie uderzyło w superbie, to że przy przejeżdżaniu przez torowisko czuję jakbym miał zaraz się rozsypać... ale ja szukam tu raczej komfortu, a nie sportu.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: Tom-Tdi »

Komfort zostaje zachowany, na równej drodze nie czuć tych tulei (no może poza szybką zmianą pasa, auto jest bardziej zwarte), na bardzo dziurawych drogach jest sztywniej, ale nie sportowo, i lepiej połyka nierówności.

Niby nic się nie powinno zmienić w geometrii, ale miałem minimalną korektę (jutro wrzucę zdjęcie jak to wyglądało u mnie).

Ps. Kiedyś bylem w Zakopanem i parkując auto na płatnym parkingu pytam parkingowego "ile?" , a on na to, że musi tablice rej. zobaczyć - po chwili odpowiedź "5zł proszę", więc zartobliwie pytam czy mają jakiś nowy cennik?, a on na to, że "tak, warszawiacy np. 20zł płacą" (dodam ze wtedy miałem auto na opolskich tablicach).

Także, Sane coś w tym jest z tymi cenami ;)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: sane »

Wracając do tematu modyfikacji...

4. Sanki przedniego zawieszenia i wahacze.

Sanki przedniego zawieszenia są w części modeli stalowe (jak w Superbie), a w części aluminiowe (jak w Passacie). Nie do końca wiem czemu np. niektóre Golfy mają stalowe, a niektóre alu. Ale występują oba typy i można stosować zamiennie (sprawdzone na Octavii, że pasuje p&p). Nr części: 3Q0199369E
Zalety: troszkę niższa masa (stal: 11.8 kg, alu: 8.4 kg), większa odporność na korozję... i chyba tyle???

Obrazek


Wahacze przednie w każdym modelu są stalowe (od Leona po RS3) poza Audi TT 8S (nr części: 8S0153A - te są aluminiowe). Fizycznie pasują do sanek, ale sworzeń od pozostałych modeli nie pasuje. Natomiast z oryginalnymi sworzniami z TT nie grają z rozstawem kół z pozostałych modeli (dodają ~+10 mm na stronę) :/ Poszukam jeszcze info czy ktoś wymyślił jakiś patent.
Waga zbliżona do stalowych.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 mar 2018, o 13:16 przez sane, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: CLO27 »

Tak samo masz w superbach 2 i kufa nikt ci nie powie od czego to zależy i czemu tak jest...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: jdef90 »

Może najpierw byli ambitni i alu wstawiali, a potem doszli do wniosku że i tak jeden ch..
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: Tom-Tdi »

Tom-Tdi pisze:Niby nic się nie powinno zmienić w geometrii, ale miałem minimalną korektę (jutro wrzucę zdjęcie jak to wyglądało u mnie).

Obrazek
jdef90
Posty: 409
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:37
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: jdef90 »

Tom-Tdi pisze:Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.
Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
Niestety w 2.0 TDI 150 DSG żeby tuleje tylne przednich wahaczy wymienić, trzeba trochę opuścić sanki (czyli to nie kwestia kilku śrubek). Blokuje skrzynia...
https://imgur.com/YVV82T9
Błoński w zielonce (okolice Warszawy) z geometrią około godziny roboty 250 pln

faktycznie robi się nieco sztywniej. to nie jest duża różnica, ale nie wiem czy o to mi chodziło. auto jest bardziej zwarte, wydaje się być sztywniej też na poprzecznych krótkich nierównościach, ale też więcej daje informacji o nawierzchni. dla wielu to zaleta, ale ja nie wiem czy o to mi chodziło w superbie... pliusem jest to, że nie pływa tak mocno, jakby ustawienie comfort stało się normalem... ale sport nadal nie jest supersportem :mrgreen: sęk w tym że wciąż jestem na 17 i trochę się obawiam przejscia na 19 :D na razie mam mieszane uczucia, ale za dużo nie jeździłem.

Edit: po trasie 1000km na 19" mod absolutnie polecam.
michals
Posty: 128
Rejestracja: 18 paź 2016, o 07:20
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: michals »

A z tyłu nie ma jakiś tulei żeby też wymienić na lepsze?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: piramida »

Tył jest ok
michals
Posty: 128
Rejestracja: 18 paź 2016, o 07:20
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: michals »

piramida pisze:Tył jest ok
w zawieszeniu superba nic nie jest ok :-P
"telepie" z każdej strony :)
ODPOWIEDZ