to mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich przywitać.
Mili, zakupiłem Skodę Superb w ubiegłe wakacje. Skodzinka ma silnik 2.8 V6 AMX + automatyczną skrzynię biegów. Od początku po zakupie po kilkuset kilometrach pojawił sie błąd "check engine" związany z katalizatorem.
Błąd ten powraca różnie, czasem po 300km a czasem po 50km. Zauważyłem, że większe prawdopodobieństwo jest jak pogonie trochę Skodzinkę i po kilku minutach zapala sie Check.
Katalizator nie jest zapchany, auto lata jak powinno. Problemem zapewne jest to, że katalizator stracił swoje właściwości i nie oczyszcza spalin prawidłowo co skutkuje wykryciem przez sondę i owym Checkiem.
I teraz moje pytanie czy ktoś z was przerabiał ten temat przy 2.8 ? Pytam bo podjechałem do firmy która od wielu lat specjalizuje sie w tłumikach i układach wydechowych.
Facet powiedział tak, mam dwie opcje:
1) założyć emulator z katalizatorem na 2 sondy (po 130zł szt.) i zrobić dystans sondy co zapewnie nie będzie powodowało wyświetlania Check, ale no właśnie ale problem jest taki, że nie wpłynie to na oczyszczanie spalin i co za tym idzie na Przeglądach Corocznych według nowych przepisów mogę mieć problem po wpięciu w rurę wydechową komputera do analizy spalin. Nie mniej rozwiązanie to koszt poniżej 300zł + później kombinowanie z przeglądem
2) opcja druga czyli wymiana katalizatora. I tu pytanie do was. Facet mówi, że trzeba by wymienić 2 katalizatory po około 1500zł za szt. Cena z głowy, nie sprawdzał dokładnie. Ale tłumaczy, że tutaj do wymiany katalizatorów trzeba wyjąć silnik bo nie ma miejsca z racji dużego V6. Więc tu dochodzą dodatkowe koszty za wyjęcie i włożenie silnika. + - katalizatory + jakieś inne duperele w postaci uszczelek itd + usługa to wyjdzie pewnie w granicy 4000 tysięcy.
Czy ktoś z was miał podobny problem ? Jak go rozwiązaliście ? Czy naprawdę wymiana i zrobienie tego na tip-top tyle kosztuje ? Od razu zaznaczę, że nie zamierzam sprzedawać auta. Frajda i komfort jazdy taką limuzyną z motorem V6 jest nie do opisania, trzeba się przejechać żeby zrozumieć o czym mówię a w zasadzie pisze. A jeździłem naprawdę różnymi autami od BMW serii 5 z motorem 3.0 Diesel po Audi S8 z 4.2 Quattro. Panowie, co robić ? Jak ugryźć temat ?
Błędy z VAGa
2 Faults Found:
16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 -