CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Awatar użytkownika
Grzechu23
Posty: 797
Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: Grzechu23 »

Moment wypalania DPF możesz optycznie zauważyć poprzez podwyższone obroty (ok. 1000 obr/min), ale rzecz jasna na postoju. W czasie jazdy nie ma takiej możliwości.
marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: marszal »

co jakiś czas sprawdzam sobie OBD11 jak tam zapełnienie i kiedy ostatnio wypalał

a tak na oko to po siwo-niebieskim dymie(choć jak gnasz autostradą to nie zauważysz), trochę głośniejszej pracy silnika

a na postoju to jak kolega wyżej wspomniał - podwyższone obroty i chodzące na max wentylatory
--
marszał
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: JanuszSz »

W czasie jazdy w trasie nie wyczaisz momentu wypalania.Możesz zobaczyć czasem chmurkę dymu za sobą,ale to trzeba patrzeć cały czas w lusterko.Najlepiej widać w mieście.Podwyższone obroty po zatrzymaniu auta,pracujący ostro wentylator i smród z rury.Jeśli zaobserwujesz takie objawy dobrze jest przejechać kilka km.z obrotami 1800-2500,najlepiej ze stałą prędkością.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: Mej »

erbeldn pisze: Czyszczony chemicznie po wyjeciu z auta.
Jaki był bezpośredni powód tej decyzji ?
erbeldn pisze:Wyglada na to, ze to faktycznie DPF bo wlacza sie od czasu do czasu wiatrak chlodnicy po jezdzie i auto utrzymuje wyzsze oborty na luzie sugerujac wieksza dawke wtrysku (potrzebna do podniesienia temperatury spalania w cylindrze) i tym samym wypalenia osadu w filtrze?
Podwyższone obroty i pracujące wiatraki faktycznie towarzyszą regeneracji DPF ale żaden "osad w filtrze" NIE istnieje.
Jedyne co można naleźć w DPFie to sadza i gromadzący się popiół albo jego (nieusuwalne żadną chemią) spieki.

Sadza wypala się bezdymnie, więc w silniku ze sprawnym układem wtryskowym o jakimkolwiek dymieniu z wydechu NIE MOŻE BYĆ MOWY (oprócz zwykłej pary w zimne dni).

Białe, siwe i siwoniebieskie dymienie ZAWSZE świadczy o niesprawności wtryskiwaczy, ewentualnie o uszkodzonej strukturze filtra lub co najmniej o zaleganiu popiołu (lub spieków) "nasiąkniętych" (mówiąc obrazowo) niespalonym paliwem.

Kilka postów wcześniej napisałeś, że zimny silnik ciężko odpala i dymi na biało.
Oczywiście nie zamierzam niczego przesądzać ani oceniać Twoich SUBIEKTYWNYCH odczuć, bo przy takich symptomach równie dobrze można typować słabawy akumulator, niesprawne świece żarowe i zwykła parę wodną, jednak JAK NAJBARDZIEJ można snuć też obawy o zacierające się końcówki wtrysków.
Z kolei niesprawne wtryski mogą wzmagać nagarowanie, a w skrajnym przypadku nawet uszkodzić komory wirowe tłoków.

Z tego co widzę jesteś zaniepokojony i zdeterminowany zwalczyć ewentualną niesprawność ale poruszasz się troszeczkę po omacku, bo czyszczenie DPF i głupie porady z forum (że jak dymi to dopala DPF) nie rozwiążą Twoich problemów.

Sugeruję skoordynować działania w następującej kolejności:
- odczyt pamięci usterek ECU silnika
- diagnostyka komputerowa silnika. Statycznie (na postoju) i dynamicznie (w ruchu) uwzględniająca parametry pracy silnika (temperatury, doładowanie, etc) oraz DPF (przede wszystkim ciśnienie przed filtrem pod pełnym obciążeniem)
Wykonanie tych trzech podpunktów dla dobrego fachowca to maksimum 1/2 godzinki pracy z wnikliwą interpretacją uzyskanych wyników pomiaru.

W związku z utrudnionym rozruchem warto:
- naładować do pełna, a najlepiej sprawdzić akumulator pod obciążeniem (u elektryka)
- zweryfikować sprawność świec żarowych
... ale w kontekście "dymiącego wydechu" (i to ciepłego silnika) nie ma to żadnego znaczenia.

W przypadku niepokojących odczytów lub innych wątpliwości (ale o tym powinien zadecydować porządny mechanik z własnej inicjatywy) może być konieczne (a sądzę, ze tak właśnie będzie) wydłubanie wtryskiwaczy i kontrola na stanowisku pomiarowym Boscha.

Zrobisz po uważaniu ale inna droga do rzetelnego ustalenia faktów nie istnieje. Ewentualna wiara w stwierdzenie, ze dymienie z wydechu jest naturalnym skutkiem dopalania DPF stanowi jedną z najbardziej kretyńskich internetowych urbanlegend.

Dyskusje na ten temat pojawiają się cyklicznie od bardzo dawna. Jedna z nich jest tutaj: viewtopic.php?f=8&t=4335&start=15&hilit ... ni%C4%99ty
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: leszekmw »

Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: JanuszSz »

Mej pisze:
Sadza wypala się bezdymnie, więc w silniku ze sprawnym układem wtryskowym o jakimkolwiek dymieniu z wydechu NIE MOŻE BYĆ MOWY (oprócz zwykłej pary w zimne dni).

Białe, siwe i siwoniebieskie dymienie ZAWSZE świadczy o niesprawności wtryskiwaczy, ewentualnie o uszkodzonej strukturze filtra lub co najmniej o zaleganiu popiołu (lub spieków) "nasiąkniętych" (mówiąc obrazowo) niespalonym paliwem.
To u mnie na pewno jest coś zyebane,bo zawsze przy wypalaniu DPF-a pojawia się siwo/czarny dym z wydechu.Co gorsza,instrumenty diagnostyczne w ASO nie pokazują żadnych błędów.Kiedyś na CB kierowca jadący za mną zapytał ile oleju spala mój samochód,a to właśnie wypalał się filtr i po kilku km.było już normalnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: leszekmw »

JanuszSz mam niezłego szpeca od tdi jakbyś był zainteresowany. oczywiście o ile naprawdę masz coś nie tak.. , może tak ma być..
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: tomek evo »

U mnie też zauważyłem, że przy wypalaniu dpf-u jakby pojawia się trochę siwego dymu z rury wydechowej. Nie wiem na ile to jest efekt pary a na ile może być efektem "czego innego". Nie jest to jakieś wielkie dymienie ale jestem w stanie to wychwycić podczas postoju. Podczas jazdy jak do tej pory nigdy nie zauważyłem zwiększonego dymienia ani nigdy żadnego innego dymienia. Wtryski miałem dokładnie diagnozowane przed programem i wszystko było w 100% ok. Co do objawów wypalania podczas jazdy to jeśli wypalanie rozpocznie się przy względnie zimnym silniku (czytałem, ze już od 60 stopni może włączyć się wypalanie) to temperatura cieczy chłodzącej rośnie bardzo gwałtownie - dużo bardziej niż normalnie. Temperatura oleju rośnie w miarę normalnie a jeśli szybciej to niewiele.
Podczas wypalania przy przyspieszaniu można wychwycić też delikatnie inny odgłos pracy silnika. Na postoju obroty 950 i praca wentylatorów.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: JanuszSz »

Napisałem wyżej,z pewnym sarkazmem,że mam coś zepsute bo w czasie wypalania DPF-a dymi z rury wydechowej na czarno/szaro.Wcześniej jakiś fachura pisał,że sadza wypala się bezdymnie.
To może się wypowie i wytłumaczy,co robi się ze spaloną,bardzo wzbogaconą mieszanką? Przecież w trakcie wypalania jednostka sterująca obficie leje paliwem,aby podnieść temperaturę.I ten nadmiar oleju napędowego musi zadymić i koniec.Filtr się wypali,dawkowanie paliwa wraca do normy i nie ma dymu.
A zresztą.Diesel musi dymić. :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: Mej »

Napisałem wyżej,z pewnym sarkazmem,że mam coś zepsute bo w czasie wypalania DPF-a dymi z rury wydechowej na czarno/szaro.Wcześniej jakiś fachura pisał,że sadza wypala się bezdymnie.
Twoją "błyskotliwą" wypowiedź zostawiłem właśnie dlatego bez odpowiedzi, że wcale jej nie oczekiwałeś.

Co do bezdymnego spalania sadzy szkoda mi czasu na wyjaśnienia, które ewidentnie leżą poza zakresem Twojej (nie)świadomości technicznej.
No ale trudno w krótkim czasie oczekiwać nadzwyczajnej metamorfozy od gościa, który do udrożnienia kanałów odpływowych w podszybiu Superba używa ... sprężyny do przepychania kibla :lol: :!:
viewtopic.php?f=8&t=5697&p=134645&hilit ... ny#p134645

Tylko po kiego chooja tak ujadasz w topiku, który dla innych userków może być naprawdę przydatny :cry: :?:

SPRAWNY silnik ze SPRAWNYM filtrem DPF nie ma prawa dymić i jeśli ktoś ma ochotę na NORMALNĄ rozmowę w tym temacie - chętnie pogadam.
leszekmw pisze:Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?
Sorry, nie zwykłem odpowiadać na pytania z tezą. Jeżeli jednak ta sprawa z jakiegoś powodu jest dla Ciebie ważna - zapraszam na PW.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: leszekmw »

Mej pisze:leszekmw napisał(a):
Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?

Sorry, nie zwykłem odpowiadać na pytania z tezą. Jeżeli jednak ta sprawa z jakiegoś powodu jest dla Ciebie ważna - zapraszam na PW.
nie gwiazduj chłopie..po prostu spytałem skąd pochodzi Twoja wiedza celem weryfikacji czy faktycznie wiesz o czym piszesz czy po prostu jesteś jeszcze jednym internetowym fachowcem od wszystkiego który pisze bzdury a ludzie którzy sa laikami w tej dziedzinie , jak na przykład ja , czytają to a potem sie okazuje że ktoś napisał stek bzdur.
a sam pewnie wiesz że coraz więcej gówna jest w internecie. to tyle.
i nie mam problemów z dpf bo mam audi :lol:
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: leszekmw »

no i się rozmowa z Mejem urwała..
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo

Post autor: Mej »

leszekmw pisze:no i się rozmowa z Mejem urwała..
Nic się nie urwało i sorry jeśli tak to odbierasz. Po prostu dyskusja częściowo przeniosła się na @ i PW.

Poza tym ja naprawdę nie wiem co miałbym Ci odpisać, bo żaden PRAWDZIWY fachowiec NIGDY tak o sobie nie mówi, zostawiając tę ocenę innym.

Jest jednak jeden fakt w 100% obiektywny, że całe swoje (długie już) życie zawodowe ściśle związałem z samochodami, więc jakieś tam kwalifikacje do napisania kilku postów w działach technicznych superbclub.pl chyba już posiadam :P ... .

W pełni zgadzam się z Twoją opinią, że
pewnie wiesz że coraz więcej gówna jest w internecie.


Ale co najważniejsze ;) :
i nie mam problemów z dpf bo mam audi :lol:
Się wie :lol: ...
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ