Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszenia
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszenia
Witam serdecznie, wiosna zbliża się wielkimi krokami a w zawieszeniu skody słychać już metaliczne stuki, na większych wybojach, lewy amortyzator przód zaczął się pocić, tylne amortyzatory głośno pracują itd.
Chciałbym wymienić i ogarnąć swoje autko przed wiosną.
Plany:
- wymiana filtra powietrza - wybór padł na firmę Filtron,
- wymiana filtra kabinowego - filtr węglowy firmy Filtron,
- wymiana filtra paliwowego - jak wyżej,
- Amortyzatory przód i tył - chciałbym zakupić amortyzatory firmy Bilstein jednak potrzebowałbym porady który model.
Wraz z wymianą amortyzatorów chciałbym wymienić poduszki amortyzatorów, odboje i wszystko co należałoby wymienić podczas wymiany amortyzator. Czy ktoś jest wstanie mi wymienić elementy, które należałoby dodatkowo wymienić w kolumnie McPerson?
- wahacze - komplet czy tylko te zużyte? jak uważacie - wymieniać komplet, czy tylko uszkodzony wahacz?
Mam na to wszystko w granicach 2000 zł.
Następnie jakoś latem chciałbym wymienić poduszki silnika. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile tych poduszek jest? Poduszki silnika+skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc.
Chciałbym wymienić i ogarnąć swoje autko przed wiosną.
Plany:
- wymiana filtra powietrza - wybór padł na firmę Filtron,
- wymiana filtra kabinowego - filtr węglowy firmy Filtron,
- wymiana filtra paliwowego - jak wyżej,
- Amortyzatory przód i tył - chciałbym zakupić amortyzatory firmy Bilstein jednak potrzebowałbym porady który model.
Wraz z wymianą amortyzatorów chciałbym wymienić poduszki amortyzatorów, odboje i wszystko co należałoby wymienić podczas wymiany amortyzator. Czy ktoś jest wstanie mi wymienić elementy, które należałoby dodatkowo wymienić w kolumnie McPerson?
- wahacze - komplet czy tylko te zużyte? jak uważacie - wymieniać komplet, czy tylko uszkodzony wahacz?
Mam na to wszystko w granicach 2000 zł.
Następnie jakoś latem chciałbym wymienić poduszki silnika. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile tych poduszek jest? Poduszki silnika+skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 lut 2018, o 12:03
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: dam
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Z tego co się orientuje to jest 5 poduch(2 z przodu olejowe,2 z tyłu chyba gumowe i 1 z produ przy chłodnicy),te 2 olejowe z przodu to w przypadku zakupu nowych koszt jest ogromny,praktycznie połowa twojego kapitału,obecnie sam przerabiam ten temat i nie wygląda to za ciekawie,nie będę sie rozpisywał tutaj o tym bo założyłem o tym specjalny temat "DRGANIA AUTA" pozdroOuTchOrN pisze:Witam serdecznie, wiosna zbliża się wielkimi krokami a w zawieszeniu skody słychać już metaliczne stuki, na większych wybojach, lewy amortyzator przód zaczął się pocić, tylne amortyzatory głośno pracują itd.
Chciałbym wymienić i ogarnąć swoje autko przed wiosną.
Plany:
- wymiana filtra powietrza - wybór padł na firmę Filtron,
- wymiana filtra kabinowego - filtr węglowy firmy Filtron,
- wymiana filtra paliwowego - jak wyżej,
- Amortyzatory przód i tył - chciałbym zakupić amortyzatory firmy Bilstein jednak potrzebowałbym porady który model.
Wraz z wymianą amortyzatorów chciałbym wymienić poduszki amortyzatorów, odboje i wszystko co należałoby wymienić podczas wymiany amortyzator. Czy ktoś jest wstanie mi wymienić elementy, które należałoby dodatkowo wymienić w kolumnie McPerson?
- wahacze - komplet czy tylko te zużyte? jak uważacie - wymieniać komplet, czy tylko uszkodzony wahacz?
Mam na to wszystko w granicach 2000 zł.
Następnie jakoś latem chciałbym wymienić poduszki silnika. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile tych poduszek jest? Poduszki silnika+skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Budzet 2000 zl jest przeznaczony wylacznie na zawieszenie (amorki, wachacze, tuleje, koncowki drazkow itp.)
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 31 gru 2010, o 16:40
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Czy Ci wystarczy to zależy jakiej firmy wybierzesz zawieszenie. Jeśli Lemfordera to prawie cały zużyjesz na same wahacze .
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Zorientowałem się w cenach, Lemy odpadają. Raczej zainwestuje w Ruville albo Meyle HD.
Amorki to Bilstein, ale odłożę jeszcze i wymienię od razy sprężyny.
Amorki to Bilstein, ale odłożę jeszcze i wymienię od razy sprężyny.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Ja wkładam Lema, wymieniam zużyte parami, jak któryś górny o oba górne na tym samym kole. Następnie ocena i tego co niby zużyty nie jest i jak się jeszcze może przydać to leci do pudła na zapas jakby co.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 maja 2011, o 22:29
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Sam jestem prawie bo kompletnej wymianie zawieszenia i amorow. Wymienilem 5 z 8 wachaczy i stabilizatory (lem) i amorki bilsteiny b4 bo sie tlukly. Jesli chcesz wymieniac pojedyncze elementy to tylko lem, jesli jakies zamienniki to tylko calosc choc pewnie szybko padnie i tak zostanie kupic lema wiec lepiej od razu wsadzic orginal. Polecam b4 + eibach pro kit 30mm.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 194 KM
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Pany padło na mnie też .2 górne wahacze i jeden dolny ten prosty. Znajomy mówi bym brał meyle. Macie jakieś opinie
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Z meyle to tylko seria HD, zwykłe raczej nie warto.
Jak masz wahacze jeszcze w oryginale, to kupuj pojedyncze lemy/trw (producent w sumie ten sam), jak masz już "chińczyka" to tylko całość.
U mnie w każdym razie ori wahacze górne są od Lema a dolne od TRW.
Jak masz wahacze jeszcze w oryginale, to kupuj pojedyncze lemy/trw (producent w sumie ten sam), jak masz już "chińczyka" to tylko całość.
U mnie w każdym razie ori wahacze górne są od Lema a dolne od TRW.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 194 KM
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
U mnie zawieszenie ori. To mówisz że meyle to nic nadzwyczajnego? Wsumie może masz i rację lepiej dołożyć 100 zl więcej do tego interesu i mieć pewny material
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Tak naprawdę większość części do naszych aut produkuje kilka niemieckich koncernów:
ZF Friedrichshafen AG
Schaeffler Technologies AG
Continental AG
Jako że kapitał ma narodowość (wbrew obiegowej opinii) to niemieckie marki robiące samochody zamawiają co tylko się da u "swoich", no chyba że niemiecki produkt jest gówniany (świece zawsze wkładają NGK). A skoro ci wyżej wymienieni robią części na 1 montaż to ja kupuję zamienniki wyprodukowane w tych samych fabrykach tylko pod ich własnymi markami, owszem liczę się z tym, że przy częściach "aftermarket" jest pewnie słabsza kontrola jakości, ale to i tak przepaść względem np delphi które jest konfekcjonowanym "tanim chinolem", a cena i tak śrenio 30-40% niższa.
Jak już bym oszczędzał i kupował chinola to nie przepłacałbym za markę i kupił wahacze skv czy inny master sport zamiast delphi czy febi bo są o 50% tańsze od delphi a najprawdopodobniej powstają w tej samej fabryce i na tych samych prasach.
Przy okazji taka dobra rada: zanim kupicie zamiennik zapytajcie mailowo kilka aso w okolicy o ceny (ja mam zrobioną listę mailingową wszystkich aso audi/vw/seat/skoda w swoim mieście).
Zalety:
można się pozytywnie zdziwić - czasem części z aso wychodzą taniej niż zamiennik
wysłanie maila nic nie kosztuje
Wady:
Dłuższy czas zamawiania części ze względu na odpowiedź z aso
Trzeba znać konkretny nr części i wiedzieć czy występował w innych markach
EDIT:
Niestety wśród polskich kierowców jeszcze w większości nie ma kultury serwisowania samochodu, jak jeździ to znaczy że nic się nie dzieje i nie robię nic do puki nie zdechnie zupełnie.
Samochód powinien co ok 10-15 tyś km. pojawić się na serwisie w celu zobaczenia czy coś się nie zaczyna dziać. Dzięki takiemu zachowaniu można dokonywać bieżących napraw wydając na to stosunkowo mało pieniędzy bo eliminujemy drobną niesprawność niskim kosztem zanim rozwinie się w kosztowną naprawę.
tak wygląda checklista przeglądu
ZF Friedrichshafen AG
Kod: Zaznacz cały
ZF - przekładnie kierownicze, skrzynie biegów
SACHS - amortyzatory, sprzęgła, sprężyny, koła zamahowe
LEMFÖRDER - elementy gumowo-metalowe, wahacze
TRW - klocki hamulcowe, układy hamulcowe, tarcze hamulcowe, elementy gumowo-metalowe, wahacze
Kod: Zaznacz cały
LUK - sprzęgła, koła zamahowe
INA - paski, rolki, napinacze
FAG - łożyska
Kod: Zaznacz cały
Continental - opony - posiada także marki: Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Matador
ATE - układy hamulcowe, tarcze, klocki hamulcowe, układy ESP
ContiTech - paski, przenośniki taśmowe, amortyzatory pneumatyczne
Jak już bym oszczędzał i kupował chinola to nie przepłacałbym za markę i kupił wahacze skv czy inny master sport zamiast delphi czy febi bo są o 50% tańsze od delphi a najprawdopodobniej powstają w tej samej fabryce i na tych samych prasach.
Przy okazji taka dobra rada: zanim kupicie zamiennik zapytajcie mailowo kilka aso w okolicy o ceny (ja mam zrobioną listę mailingową wszystkich aso audi/vw/seat/skoda w swoim mieście).
Zalety:
można się pozytywnie zdziwić - czasem części z aso wychodzą taniej niż zamiennik
wysłanie maila nic nie kosztuje
Wady:
Dłuższy czas zamawiania części ze względu na odpowiedź z aso
Trzeba znać konkretny nr części i wiedzieć czy występował w innych markach
EDIT:
Niestety wśród polskich kierowców jeszcze w większości nie ma kultury serwisowania samochodu, jak jeździ to znaczy że nic się nie dzieje i nie robię nic do puki nie zdechnie zupełnie.
Samochód powinien co ok 10-15 tyś km. pojawić się na serwisie w celu zobaczenia czy coś się nie zaczyna dziać. Dzięki takiemu zachowaniu można dokonywać bieżących napraw wydając na to stosunkowo mało pieniędzy bo eliminujemy drobną niesprawność niskim kosztem zanim rozwinie się w kosztowną naprawę.
tak wygląda checklista przeglądu
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Również słyszałem że jak Meyle to tylko HD. Co do słuchaczy, mój mechanik sprawdził i ludów nie znalazł, jednak na kocich łbach ewidetnie cos puka - wiec Podwale to do niego jeszcze raz - św. Trzepaki stacja diagnostyczna. Serwis letni zrobiony. Co do oryginalnych części, moze sie zdarzyć jak kolega wyżej napisał, że oryginał będzie tańszy od zamiennika: przykład uszczelka pokrywy zaworów: oto 120 zł, zamiennik elring 140 zł. Elring po 6 miesiącach poszedł do śmieci bo ciekl.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Puka z przodu czy z tyłu? Lewa czy prawa?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Aktualnie: 194 KM
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni
Jestem po wymianie 2 górnych wahacze i jednego dolnego (prawa strona) . Zawieszenie ori mam. Ten dolny się potwierdziło że montowali TRW na pierwszy montaż. Góra to LEMFOLDER NA pierwszy montaż . Ja zamontowalem wszystkie z TRW i stabilizatory febi
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 sie 2018, o 14:43
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)