CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kocierzowy
CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Jako że to mój pierwszy post to Witam
Jestem świeżo po zakupie Superba 2010 r. 2.0 TDI CR 4x4 170KM, problem polega na tym, iż auto bardzo leniwie rozpędza się do 2,5 tysiąca obrotów na każdym biegu, powyżej tych obrotów ma prawidłowe "uderzenie", w czym może być problem? może ktoś borykał się z tym już..
(brak błędu na desce, odpala na zimnym i ciepłym silniku bez problemu, filtry + olej wymienione, rozrząd też...)
czy to normalne, że obroty silnika są ograniczone do 2,5 tyś. na postoju?
potrzeba znachora
Jestem świeżo po zakupie Superba 2010 r. 2.0 TDI CR 4x4 170KM, problem polega na tym, iż auto bardzo leniwie rozpędza się do 2,5 tysiąca obrotów na każdym biegu, powyżej tych obrotów ma prawidłowe "uderzenie", w czym może być problem? może ktoś borykał się z tym już..
(brak błędu na desce, odpala na zimnym i ciepłym silniku bez problemu, filtry + olej wymienione, rozrząd też...)
czy to normalne, że obroty silnika są ograniczone do 2,5 tyś. na postoju?
potrzeba znachora
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Potrzebna jest porządna diagnostyka i sprawdzenie parametrów w czasie rzeczywistym. Napisz skąd jesteś to może ktoś podpowie gdzie szukać pomocy (na Śląsku i w okolicach mogę polecić kilku speców).
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
turbina , gruszka , dziura w okolicach turbo..
ale najszybciej chyba zapieczone kierownice które stoją w jednej pozycji.
ale najszybciej chyba zapieczone kierownice które stoją w jednej pozycji.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2016, o 19:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
U mnie byly takie objawy przy uszkodzonej gruszce turbo. Tyle ze komputer wywalal blad. Gruszke bez odkrecania idzie sprawdzic w VCDS.
Silnik> bloki pomiarowe> blok 120 lub 151
Silnik zgaszony powinno pokazywac 3,3v-3,9v
Na wolnych obrotach 0,76v
Silnik> bloki pomiarowe> blok 120 lub 151
Silnik zgaszony powinno pokazywac 3,3v-3,9v
Na wolnych obrotach 0,76v
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kocierzowy
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Dzięki Panowie za wskazówki, jak tylko odkryje co dolega maszynie to napisz
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kocierzowy
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
kierownice=łopatki?ale najszybciej chyba zapieczone kierownice które stoją w jednej pozycji.
po dzisiejszym podpięciu pod vcds pomiary gruszki w normie, czy pomimo tego, że dźwigienka gruszki porusza się prawidłowo, może być zapieczone turbo?Silnik zgaszony powinno pokazywac 3,3v-3,9v
Na wolnych obrotach 0,76v
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
1.kierownice to elementy które poruszają łopatki .
2. jeżeli kierownice chodzą lekko w całym zakresie swojego ruchu to nie.
ale może być nagar na łopatkach na przykład lub jakiś inny syf. wtedy trzeba dać do piaskowania u fachowca . ale zazwyczaj objawia się to przeładowaniami turbo czyli przechodzeniu auta w tryb awaryjny po osiągnięciu jakiś tam obrotów.
po prostu podjedź do jakiegoś dobrego mechanika i tyle..zanim coś Ci się spieprzy na poważnie i z 1tyś zł zrobi się 3 .
ewentualnie od razu tam gdzie regenerują turbiny
2. jeżeli kierownice chodzą lekko w całym zakresie swojego ruchu to nie.
ale może być nagar na łopatkach na przykład lub jakiś inny syf. wtedy trzeba dać do piaskowania u fachowca . ale zazwyczaj objawia się to przeładowaniami turbo czyli przechodzeniu auta w tryb awaryjny po osiągnięciu jakiś tam obrotów.
po prostu podjedź do jakiegoś dobrego mechanika i tyle..zanim coś Ci się spieprzy na poważnie i z 1tyś zł zrobi się 3 .
ewentualnie od razu tam gdzie regenerują turbiny
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kocierzowy
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
zagadka dalej nie rozwiązana
nie napisałem wcześniej, że jest zamontowany box.. i gdy jest on podpięty nie wykazuje żadnego błędu (objawy jak wyżej) lecz gdy go odepnę pokazuję błąd P1592, miga kontrolka świec żarowych oraz auto kompletnie nie ma mocy.. nasuwa się pytanie czemu nie wykazuje tego błędu z podpiętym boxem?
nie napisałem wcześniej, że jest zamontowany box.. i gdy jest on podpięty nie wykazuje żadnego błędu (objawy jak wyżej) lecz gdy go odepnę pokazuję błąd P1592, miga kontrolka świec żarowych oraz auto kompletnie nie ma mocy.. nasuwa się pytanie czemu nie wykazuje tego błędu z podpiętym boxem?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 175/310
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: WWL
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Witaj
U mnie w SII silnik CBBB wymieniłem sterownik klap kolektora ssącego dodatkowo wyczyściłem kolektor ssący i założyłem taki patent/alum.wspornik/na zacinającą się oś klap za 50 dyszek z OLX i wszystko wróciło do normy /wszystko po przebiegu 240kkm/
Gruszka była wymieniona po 180 kkm.
Andrzej
U mnie w SII silnik CBBB wymieniłem sterownik klap kolektora ssącego dodatkowo wyczyściłem kolektor ssący i założyłem taki patent/alum.wspornik/na zacinającą się oś klap za 50 dyszek z OLX i wszystko wróciło do normy /wszystko po przebiegu 240kkm/
Gruszka była wymieniona po 180 kkm.
Andrzej
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
jasir jeździj dalej jeździj...
a skończysz jak gość paskiem z parowozem za sobą którego wczoraj widziałem ..
i dalej ciągnął skubany , może niedaleko mieszkał i chciał dojechać , ale tak się nie robi ..
a skończysz jak gość paskiem z parowozem za sobą którego wczoraj widziałem ..
i dalej ciągnął skubany , może niedaleko mieszkał i chciał dojechać , ale tak się nie robi ..
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Kocierzowy
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
jak się rozpier*** do końca to chociaż będzie wiadomo co jej dolegało
czujnik doładowania wymieniłem i nadal bez zmian
czujnik doładowania wymieniłem i nadal bez zmian
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2016, o 19:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Tak jeszcze informacyjnie. Jazda non stop w trybie serwisowym powoduje brak inicjacji procesu wypalania DPF. Tak wiec jesli sie do konca nie rozp.... to sie DPF zapcha.
- Harath
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Wołomin
Re: CBBB - leniwie do 2,5 tys. obrotów..?
Ja miałem trochę inny problem ostatnio, ale lekko w temacie, mianowicie rura od dolotu z intercoolera do dolotu turbo spadła mi, ale ja to w ogóle nie miałem mocy i miałem taką czkawkę, bo nie było żadnego ciśnienia na turbo przez to. Jeździłem tak niecałe 500 km zanim zrobiłem bo byłem akurat w weekend na wyjeździe, po zrobieniu wszystko wróciło do normy, DPF się dopalił i samochód śmiga.