CFGB - siwy dym z rury na cieplo
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Moment wypalania DPF możesz optycznie zauważyć poprzez podwyższone obroty (ok. 1000 obr/min), ale rzecz jasna na postoju. W czasie jazdy nie ma takiej możliwości.
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
co jakiś czas sprawdzam sobie OBD11 jak tam zapełnienie i kiedy ostatnio wypalał
a tak na oko to po siwo-niebieskim dymie(choć jak gnasz autostradą to nie zauważysz), trochę głośniejszej pracy silnika
a na postoju to jak kolega wyżej wspomniał - podwyższone obroty i chodzące na max wentylatory
a tak na oko to po siwo-niebieskim dymie(choć jak gnasz autostradą to nie zauważysz), trochę głośniejszej pracy silnika
a na postoju to jak kolega wyżej wspomniał - podwyższone obroty i chodzące na max wentylatory
--
marszał
marszał
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
W czasie jazdy w trasie nie wyczaisz momentu wypalania.Możesz zobaczyć czasem chmurkę dymu za sobą,ale to trzeba patrzeć cały czas w lusterko.Najlepiej widać w mieście.Podwyższone obroty po zatrzymaniu auta,pracujący ostro wentylator i smród z rury.Jeśli zaobserwujesz takie objawy dobrze jest przejechać kilka km.z obrotami 1800-2500,najlepiej ze stałą prędkością.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Jaki był bezpośredni powód tej decyzji ?erbeldn pisze: Czyszczony chemicznie po wyjeciu z auta.
Podwyższone obroty i pracujące wiatraki faktycznie towarzyszą regeneracji DPF ale żaden "osad w filtrze" NIE istnieje.erbeldn pisze:Wyglada na to, ze to faktycznie DPF bo wlacza sie od czasu do czasu wiatrak chlodnicy po jezdzie i auto utrzymuje wyzsze oborty na luzie sugerujac wieksza dawke wtrysku (potrzebna do podniesienia temperatury spalania w cylindrze) i tym samym wypalenia osadu w filtrze?
Jedyne co można naleźć w DPFie to sadza i gromadzący się popiół albo jego (nieusuwalne żadną chemią) spieki.
Sadza wypala się bezdymnie, więc w silniku ze sprawnym układem wtryskowym o jakimkolwiek dymieniu z wydechu NIE MOŻE BYĆ MOWY (oprócz zwykłej pary w zimne dni).
Białe, siwe i siwoniebieskie dymienie ZAWSZE świadczy o niesprawności wtryskiwaczy, ewentualnie o uszkodzonej strukturze filtra lub co najmniej o zaleganiu popiołu (lub spieków) "nasiąkniętych" (mówiąc obrazowo) niespalonym paliwem.
Kilka postów wcześniej napisałeś, że zimny silnik ciężko odpala i dymi na biało.
Oczywiście nie zamierzam niczego przesądzać ani oceniać Twoich SUBIEKTYWNYCH odczuć, bo przy takich symptomach równie dobrze można typować słabawy akumulator, niesprawne świece żarowe i zwykła parę wodną, jednak JAK NAJBARDZIEJ można snuć też obawy o zacierające się końcówki wtrysków.
Z kolei niesprawne wtryski mogą wzmagać nagarowanie, a w skrajnym przypadku nawet uszkodzić komory wirowe tłoków.
Z tego co widzę jesteś zaniepokojony i zdeterminowany zwalczyć ewentualną niesprawność ale poruszasz się troszeczkę po omacku, bo czyszczenie DPF i głupie porady z forum (że jak dymi to dopala DPF) nie rozwiążą Twoich problemów.
Sugeruję skoordynować działania w następującej kolejności:
- odczyt pamięci usterek ECU silnika
- diagnostyka komputerowa silnika. Statycznie (na postoju) i dynamicznie (w ruchu) uwzględniająca parametry pracy silnika (temperatury, doładowanie, etc) oraz DPF (przede wszystkim ciśnienie przed filtrem pod pełnym obciążeniem)
Wykonanie tych trzech podpunktów dla dobrego fachowca to maksimum 1/2 godzinki pracy z wnikliwą interpretacją uzyskanych wyników pomiaru.
W związku z utrudnionym rozruchem warto:
- naładować do pełna, a najlepiej sprawdzić akumulator pod obciążeniem (u elektryka)
- zweryfikować sprawność świec żarowych
... ale w kontekście "dymiącego wydechu" (i to ciepłego silnika) nie ma to żadnego znaczenia.
W przypadku niepokojących odczytów lub innych wątpliwości (ale o tym powinien zadecydować porządny mechanik z własnej inicjatywy) może być konieczne (a sądzę, ze tak właśnie będzie) wydłubanie wtryskiwaczy i kontrola na stanowisku pomiarowym Boscha.
Zrobisz po uważaniu ale inna droga do rzetelnego ustalenia faktów nie istnieje. Ewentualna wiara w stwierdzenie, ze dymienie z wydechu jest naturalnym skutkiem dopalania DPF stanowi jedną z najbardziej kretyńskich internetowych urbanlegend.
Dyskusje na ten temat pojawiają się cyklicznie od bardzo dawna. Jedna z nich jest tutaj: viewtopic.php?f=8&t=4335&start=15&hilit ... ni%C4%99ty
Pozdrawiam.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
To u mnie na pewno jest coś zyebane,bo zawsze przy wypalaniu DPF-a pojawia się siwo/czarny dym z wydechu.Co gorsza,instrumenty diagnostyczne w ASO nie pokazują żadnych błędów.Kiedyś na CB kierowca jadący za mną zapytał ile oleju spala mój samochód,a to właśnie wypalał się filtr i po kilku km.było już normalnie.Mej pisze:
Sadza wypala się bezdymnie, więc w silniku ze sprawnym układem wtryskowym o jakimkolwiek dymieniu z wydechu NIE MOŻE BYĆ MOWY (oprócz zwykłej pary w zimne dni).
Białe, siwe i siwoniebieskie dymienie ZAWSZE świadczy o niesprawności wtryskiwaczy, ewentualnie o uszkodzonej strukturze filtra lub co najmniej o zaleganiu popiołu (lub spieków) "nasiąkniętych" (mówiąc obrazowo) niespalonym paliwem.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
JanuszSz mam niezłego szpeca od tdi jakbyś był zainteresowany. oczywiście o ile naprawdę masz coś nie tak.. , może tak ma być..
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
U mnie też zauważyłem, że przy wypalaniu dpf-u jakby pojawia się trochę siwego dymu z rury wydechowej. Nie wiem na ile to jest efekt pary a na ile może być efektem "czego innego". Nie jest to jakieś wielkie dymienie ale jestem w stanie to wychwycić podczas postoju. Podczas jazdy jak do tej pory nigdy nie zauważyłem zwiększonego dymienia ani nigdy żadnego innego dymienia. Wtryski miałem dokładnie diagnozowane przed programem i wszystko było w 100% ok. Co do objawów wypalania podczas jazdy to jeśli wypalanie rozpocznie się przy względnie zimnym silniku (czytałem, ze już od 60 stopni może włączyć się wypalanie) to temperatura cieczy chłodzącej rośnie bardzo gwałtownie - dużo bardziej niż normalnie. Temperatura oleju rośnie w miarę normalnie a jeśli szybciej to niewiele.
Podczas wypalania przy przyspieszaniu można wychwycić też delikatnie inny odgłos pracy silnika. Na postoju obroty 950 i praca wentylatorów.
Podczas wypalania przy przyspieszaniu można wychwycić też delikatnie inny odgłos pracy silnika. Na postoju obroty 950 i praca wentylatorów.
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Napisałem wyżej,z pewnym sarkazmem,że mam coś zepsute bo w czasie wypalania DPF-a dymi z rury wydechowej na czarno/szaro.Wcześniej jakiś fachura pisał,że sadza wypala się bezdymnie.
To może się wypowie i wytłumaczy,co robi się ze spaloną,bardzo wzbogaconą mieszanką? Przecież w trakcie wypalania jednostka sterująca obficie leje paliwem,aby podnieść temperaturę.I ten nadmiar oleju napędowego musi zadymić i koniec.Filtr się wypali,dawkowanie paliwa wraca do normy i nie ma dymu.
A zresztą.Diesel musi dymić.
To może się wypowie i wytłumaczy,co robi się ze spaloną,bardzo wzbogaconą mieszanką? Przecież w trakcie wypalania jednostka sterująca obficie leje paliwem,aby podnieść temperaturę.I ten nadmiar oleju napędowego musi zadymić i koniec.Filtr się wypali,dawkowanie paliwa wraca do normy i nie ma dymu.
A zresztą.Diesel musi dymić.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Twoją "błyskotliwą" wypowiedź zostawiłem właśnie dlatego bez odpowiedzi, że wcale jej nie oczekiwałeś.Napisałem wyżej,z pewnym sarkazmem,że mam coś zepsute bo w czasie wypalania DPF-a dymi z rury wydechowej na czarno/szaro.Wcześniej jakiś fachura pisał,że sadza wypala się bezdymnie.
Co do bezdymnego spalania sadzy szkoda mi czasu na wyjaśnienia, które ewidentnie leżą poza zakresem Twojej (nie)świadomości technicznej.
No ale trudno w krótkim czasie oczekiwać nadzwyczajnej metamorfozy od gościa, który do udrożnienia kanałów odpływowych w podszybiu Superba używa ... sprężyny do przepychania kibla
viewtopic.php?f=8&t=5697&p=134645&hilit ... ny#p134645
Tylko po kiego chooja tak ujadasz w topiku, który dla innych userków może być naprawdę przydatny
SPRAWNY silnik ze SPRAWNYM filtrem DPF nie ma prawa dymić i jeśli ktoś ma ochotę na NORMALNĄ rozmowę w tym temacie - chętnie pogadam.
Sorry, nie zwykłem odpowiadać na pytania z tezą. Jeżeli jednak ta sprawa z jakiegoś powodu jest dla Ciebie ważna - zapraszam na PW.leszekmw pisze:Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?
Pozdrawiam.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
nie gwiazduj chłopie..po prostu spytałem skąd pochodzi Twoja wiedza celem weryfikacji czy faktycznie wiesz o czym piszesz czy po prostu jesteś jeszcze jednym internetowym fachowcem od wszystkiego który pisze bzdury a ludzie którzy sa laikami w tej dziedzinie , jak na przykład ja , czytają to a potem sie okazuje że ktoś napisał stek bzdur.Mej pisze:leszekmw napisał(a):
Mej tak spytam, Ty jakimś mechnikiem/fachowcem jesteś czy piszesz to co przeczytałeś w internecie ?
Sorry, nie zwykłem odpowiadać na pytania z tezą. Jeżeli jednak ta sprawa z jakiegoś powodu jest dla Ciebie ważna - zapraszam na PW.
a sam pewnie wiesz że coraz więcej gówna jest w internecie. to tyle.
i nie mam problemów z dpf bo mam audi
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: CFGB - siwy dym z rury na cieplo
Nic się nie urwało i sorry jeśli tak to odbierasz. Po prostu dyskusja częściowo przeniosła się na @ i PW.leszekmw pisze:no i się rozmowa z Mejem urwała..
Poza tym ja naprawdę nie wiem co miałbym Ci odpisać, bo żaden PRAWDZIWY fachowiec NIGDY tak o sobie nie mówi, zostawiając tę ocenę innym.
Jest jednak jeden fakt w 100% obiektywny, że całe swoje (długie już) życie zawodowe ściśle związałem z samochodami, więc jakieś tam kwalifikacje do napisania kilku postów w działach technicznych superbclub.pl chyba już posiadam ... .
W pełni zgadzam się z Twoją opinią, że
pewnie wiesz że coraz więcej gówna jest w internecie.
Ale co najważniejsze :
Się wie ...i nie mam problemów z dpf bo mam audi
Pozdrawiam.