Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: whity »

:lol:
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: piramida »

Wszystko dokładnie jest takie same, silnik, skrzynia, napędy, turbo itd. Jedyne co to środkowy tłumik jest bardziej restrykcyjny. Co do oleju w dsg to jeszcze nie wymieniałem, dopiero za 3k przy 50k, niektórzy przy 30k wymieniają. Myślę że wcześniej skrzynię wymienię na VII biegową niż ją zajadę :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Tom-Tdi »

Będąc u CS-ów z ciekawości zapytałem jak oni widzą wymiany oleju w DSG i haldexie - zalecają opcję co 40tyś.km
Netlis
Posty: 9
Rejestracja: 4 lip 2017, o 21:14
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Gregor

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Netlis »

W użytkowaniu auto jest ok - silnik, napęd, skrzynia dają radę choć mogła pojawić się 7 DSG. Zużycie paliwa na poziomie zadawalającym. Ma kilka wad akurat u mnie był problem z zawieszeniem, radiem, światłami ale ogólnie samochód jest na plus i po 30 tys. sprawia mi nadal przyjemność z jazdy
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Big »

Kolego w Pasacie nie ma tiptronica. Zapewne chodziło ci o problemy z tzw. "suchymi" skrzyniami DSG. Możesz się nie martwić, wszystkie auta VAG których moment obrotowy jest wyższy niz 250 Nm maja skrzynie DSG z mokrym sprzęgłem z którymi nie ma problemów. S III z 2.0 TSI (280 KM) ma, z tego co pamiętam, skrzynię DQ381 (jeśli się mylę to mnie poprawcie) ,która jest bardzo dobrą skrzynią i nie ma z nią problemów.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: CLO27 »

Poprawiamy cie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Tom-Tdi »

Póki co jest dq250, dq381 dopiero dostanie.
Ta pierwsza wiele zniesie, ale czasami zdarzały się przypadki, że podszarpuje przy zmianie niektórych biegów.
Dq381 jest jeszcze mocniejsza i nie występuje póki co problem z szarpaniem.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: sane »

patefoniq pisze:tiptronic
Tiptronic to automat starego typu, hydrokinetyczny. Możesz mieć takiego w Passacie, ale B5/B5 FL co najwyżej. Później było już DSG.
patefoniq pisze:porsche turbo s albo audi r jest tiptronic.
j/w
W nowszych Porsche masz skrzynię PDK, która działa na takiej samej zasadzie jak DSG (dwusprzęgłowa).
W Audi R8 to samo. Natomiast w RS6/RS7 jest hydrokinetyczny ZF, który znosi większe momenty obrotowe.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
patefoniq
Posty: 30
Rejestracja: 29 gru 2017, o 19:39
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czarnocin
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: patefoniq »

http://www.passatworld.com/forums/volks ... ronic.html

cytując:
Passats (B6 2006-2010) can have one of three available transmission

6 Speed Manual.. I believe the last manual passats were the 2008.

6 Speed Automatic Tiptronic.. a true automatic transmission with a torque converter, with available paddle shifters.

6 Speed DSG box (only offered on the 2010s).. this is a MANUAL dual clutch transmission, except the clutch is electrohydraulicly activated (ie. the computer does the clutchwork). This is by FAR the fastest shifting and smoothest transmission although some do have some issues with clutch chatter and "shudder" upon engagement. The DSG box is literally 2 transmissions with a pair of clutches between them. The first transmission works the odd number gears while the other does the evens. This makes gear selection instantenous as the gears are "preselected" before the shift. DSG boxes also preform "match rev" downshifts aka rev matching the lower gear before it is engaged to perform smooth seamless downshifts.
https://forum.vw-passat.pl/topic/25267- ... c-czy-dsg/

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... post427356

Dużo o tym czytałem i wpis z a3-club najbardziej oddaje rzeczywistość, zwłaszcza ten fragment:
DSG ( obecnie S-tronic) - skrzynia dwusprzęgłowa , automatyczna , w trakcie jazdy na 2 biegu np. ma już "zapięty " 3 bieg a sama zmiana odbywa się przez zmianę docisku na sprzęgle. Czas zmiany to ok. 0,2 s
Nie stosowana w autach o dużej mocy (Nm) ze względu na mniejszą powierzchnię dociskową sprzęgła.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: sane »

Tyle, że cytujesz źródła amerykańskie, a tamtejszy Passat różnił się od tego na rynki europejskie.
W Europie DSG było dostępne od początku produkcji Passata B6.

I skrzyń DSG też jest wiele, różne rodzaje, różne wytrzymałości.
Oznaczenia typu DQ200, DQ250, DQ381, DQ500. Im wyższy numerek, tym większa wytrzymałość...
Najmocniejsze DSG znoszą i po 800-900Nm z odpowiednim oprogramowaniem, ew. wymianą sprzęgieł na mocniejsze.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: bartekpion »

o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: CLO27 »

Dsg bylo od 2006..z ameryki to se mustanga albo dodge sciagnij nie passata kufa hehhee
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
patefoniq
Posty: 30
Rejestracja: 29 gru 2017, o 19:39
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czarnocin
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: patefoniq »

bartekpion pisze:o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
Dokładnie tak. 2009 rok jest dlatego graniczną datą, ponieważ w 2010 zmieniono zegary z niebieskich na białe (i chyba jeszcze gateway'a na 16 bitowego, ale tu nie jestem aż takim znawcą i mogę pisać głupoty). To było tuż przed liftingiem Superba 2 i wypuszczeniem B7.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
artho
Posty: 1016
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: artho »

Nie wiem czy do 2.0 TSI 280/272/280 powstał lepszy temat "zbiorczy" niż ten, a tym bardziej nie widziałem tematu stricte o spalaniu, mam świadomość, że nie jest on tak popularny jak mniejsze jednostki, więc może nie ma innego tematu o opiniach itd., więc napiszę tutaj :)

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem S3 L&K 2.0 TSI 280KM MY2021, przejechałem już prawie 5000km i cieszy mnie ten silnik każdego dnia :) Mocy nie brakuje, zawsze zapas jest a do tego jak trzeba to spalanie potrafi być bardzo niskie, z ciekawości aż sprawdziłem kilka dni temu ile ten potworek potrafi spalić w trybie EKO na spokojnej autostradzie (prędkości normalne europejskie czyli 120-130km/h) + trochę korka przed autostradą, stąd średnia niższa, wyszło 7.2l/100km, bez tego korka byłoby 7l/100km... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki? :)

Obrazek
bawl
Posty: 203
Rejestracja: 22 cze 2018, o 22:17
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: bawl »

artho pisze: 29 paź 2021, o 10:08 ... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki? :)

Obrazek
Bo jest grupa kupujących co nie patrzy na spalanie a na ccc. Dlatego warto kupować mniejsze silniki :shock:
ODPOWIEDZ