Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

maciejka
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 2018, o 07:53
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Maciek

Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: maciejka »

Jestem poważnie zainteresowany zakupem tytułowej konfiguracji. Mam już nawet wybrany konkretny egzemplarz z wyprzedaży rocznika 2017. Natrafiłem jednak na forum na wątek "Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM" i nabrałem obaw. Z komentarzy w wątku wynika, że istniał problem źle spasowanych panewek. Wiecie może czy i kiedy z silników usunięto tę wadę? Czy ktoś z Was miał również problemy z tym silnikiem? Jakimi przebiegami możecie się aktualnie pochwalić? A co ze skrzynią DSG, czy jesteście zadowoleni z jej eksploatacji? Z tego co zdążyłem się zorientować jest to tzw. "mokra skrzynia", która przy regularnej wymianie oleju co 30 tys. km nie powinna sprawiać problemów. Jakie macie ogólnie odczucia z eksploatacji tego napędu? Warto?
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, o 09:23 przez maciejka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Carly_pl
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 2016, o 11:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Carly_pl »

280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy. Co do samego silnika, to rozmawiałem z naszymi Klientami i nikt takiego problemu nie miał (przebiegi od 20tyś do 160tyś km).
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: CLO27 »

piramida zmodzonym na 444 kunie zrobil już ponad 40k km...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Carly_pl
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 2016, o 11:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Carly_pl »

CLO27 pisze:piramida zmodzonym na 444 kunie zrobil już ponad 40k km...
Spokojne rodzinne kombi :lol:
Awatar użytkownika
Adzio202
Posty: 3
Rejestracja: 12 sie 2017, o 14:53
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Adzio202 »

hej,

ja mam juz 9200 km i jak na razie świetnie jeździ. Skrzynia spisuje się super. Ogólnie wrażenia z jazdy mega :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Tom-Tdi »

Carly_pl pisze:280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy.
A jaki osprzęt różni go od rówieśników??

Golf R z początku produkcji w pewnym momencie miał serię wadliwych turbin, ale póki co o jakiś większych przygodach tego motoru nie słychać.
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: JacekRS »

Środkowy tłumik ;)
Awatar użytkownika
Carly_pl
Posty: 11
Rejestracja: 4 paź 2016, o 11:48
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Carly_pl »

Tom-Tdi pisze:
Carly_pl pisze:280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy.
A jaki osprzęt różni go od rówieśników??

Golf R z początku produkcji w pewnym momencie miał serię wadliwych turbin, ale póki co o jakiś większych przygodach tego motoru nie słychać.
Głównie turbo. Na początku faktycznie były problemy z turbinami, ale później wszystko wyszło na prostą :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: sane »

Carly_pl pisze:Głównie turbo.
:?:

Turbo jest takie same w R, Cupra, Clubsport itp. itd.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: feels3 »

280, 290, 300 to są dokładnie te same motory.

220 i 230 różni się osprzętem (w tym turbo), względem mocniejszych wersji, ale tych różnic nie jest mało i wpływają na potencjał do tuningu, nawet wymieniając na większe turbo, max przyrosty są sporo mniejsze. Stage 3 dla 220/230 to max 380-400KM, gdzie dla wersji 280-300, nie wiele mniej można ugrać samym softem.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: Tom-Tdi »

JacekRS pisze:Środkowy tłumik ;)
Dokładnie, układ wydechowy jest inny, reszta jest wsio to samo.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: sane »

feels3 pisze:280, 290, 300 to są dokładnie te same motory.
W sumie nie wiadomo czy idealnie w 100% takie same, bo różnią się oznaczeniami (CJXA, CJXB, DJHA, DJHC itp. itp.), ale zasadniczo to masz rację, to te same motory.
feels3 pisze:Stage 3 dla 220/230 to max 380-400KM, gdzie dla wersji 280-300, nie wiele mniej można ugrać samym softem.
W wersji 280-300 też nie ugrasz więcej niż te 380-400KM bez wymiany turbiny na hybrydę albo jakiegoś GTX...
Można też w ramach Stage 3 hybrydę zapakować do 220-245 (a nawet i do 1.8) i mieć moce 450+ (i takie auta jeżdżą - wystarczy spojrzeć na Octavia.Team), ale sam silnik CJX/DJH jest lepiej zaprojektowany na większe moce.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
maciejka
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 2018, o 07:53
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Maciek

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: maciejka »

Z waszych wypowiedzi odnoszę wrażenie, że silnik i napęd jest ok, nawet pomijając aspekt zwiększania mocy :)))
Awatar użytkownika
patefoniq
Posty: 30
Rejestracja: 29 gru 2017, o 19:39
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Piotr
Lokalizacja: Czarnocin
Kontakt:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: patefoniq »

A powiedzcie jeszcze, jak jest ze skrzynią biegów, bo ja w superbie mam dsg, a w passacie tiptronic i czytałem, że ta druga wytrzymuje bez problemu ogromne moce i momenty, a dsg średnio, dlatego właśnie w porsche turbo s albo audi r jest tiptronic. Może ktoś mądry się wypowiedzieć, proszę, na ten temat, w miarę jasno? :-)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

Post autor: CLO27 »

W ktorym passacie masz tiptronic????
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ