Wypalanie filtra DPF?
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wszystko masz ok tak jest jak jest zimno.wypalanie może się rozpocząć w temperaturze około 60 stopni
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Też mam taki objaw, ze jak wyjeżdżam z garażu to obroty są ok 850-900 a potem po ok 2 km jak się zatrzymuje na światłach to mam podwyższone spalanie i obroty ok 950 tak jak przy wypalaniu. Ale jak chwyci temperaturę to obroty zawsze spadają i spalanie też do ,05-0,6 l. W garażu jest jednak dość ciepło jakieś 12 stopni więc początkowo czujniki chyba nie łapią, że jest zimno apotem jak temperatura na zegarze spada do 3-4 stopni to komputer koryguje ustawienia. Niech ktoś mnie poprawi jeśli błędnie rozumuje.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wypalanie filtra DPF?
To według mnie nie wypalanie DPF, tylko grzałka w nagrzewnicy, spróbuj wyłączyć ogrzewanie następnym razem i sprawdź czy będzie to samo.tomek evo pisze:Też mam taki objaw, ze jak wyjeżdżam z garażu to obroty są ok 850-900 a potem po ok 2 km jak się zatrzymuje na światłach to mam podwyższone spalanie i obroty ok 950 tak jak przy wypalaniu. Ale jak chwyci temperaturę to obroty zawsze spadają i spalanie też do ,05-0,6 l. W garażu jest jednak dość ciepło jakieś 12 stopni więc początkowo czujniki chyba nie łapią, że jest zimno apotem jak temperatura na zegarze spada do 3-4 stopni to komputer koryguje ustawienia. Niech ktoś mnie poprawi jeśli błędnie rozumuje.
Grzałka ma bardzo duży pobór prądu, jak jest włączona to ECU podnosi obroty na biegu jałowym, jej włączenie/wyłączenie słychać po przekaźnikach. Grzałka wyłącza się jak silnik zagrzeje się.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 kwie 2017, o 20:32
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: octavia
- Imię: grzesiek
Re: Wypalanie filtra DPF?
Po odpaleniu od razu nie wzrastają obroty ale u mnie wystarczy na moment przekręcić pokrętło ogrzewania na full i obroty skaczą do 900 i spalanie do 0,9 , i mimo że zmiejszę szybko do 19 stopni to to obroty nie spadają aż do następnego ruszenia i zatrzymania. Widać ten typ tak ma.
Jak się już rozgrzeję to tak nie robi.
Sprawdzcie czy też tak macie.
Jak się już rozgrzeję to tak nie robi.
Sprawdzcie czy też tak macie.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wypalanie filtra DPF?
pisałem wyżej że to grzałka, nie skręcaj na 19 bo to i tak ogrzewanie wiec nei ma znaczenia czy 26 czy 19st, wyłącz całkiem, na chwile podnieś obroty i puść pedał, powinny spaść do jałowychgiiiienek pisze:Po odpaleniu od razu nie wzrastają obroty ale u mnie wystarczy na moment przekręcić pokrętło ogrzewania na full i obroty skaczą do 900 i spalanie do 0,9 , i mimo że zmiejszę szybko do 19 stopni to to obroty nie spadają aż do następnego ruszenia i zatrzymania. Widać ten typ tak ma.
Jak się już rozgrzeję to tak nie robi.
Sprawdzcie czy też tak macie.
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ktoś może słyszał coś o metodzie stosowanej tu:
http://www.dpf-technologies.com/?gclid= ... gKPpPD_BwE
http://www.dpf-technologies.com/?gclid= ... gKPpPD_BwE
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5819
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Tak. Oczywiście nie w moim egzemplarzu ale to działa i kosztuje sensowne pieniądze.
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wypalanie filtra DPF?
Piszą,że kosztuje 350 zł + demontaż/montaż.
Czy ten,o którym piszesz był czyszczony w innym miejscu?
Czy ten,o którym piszesz był czyszczony w innym miejscu?
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5819
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 4 sty 2018, o 21:06
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
- Imię: Dariusz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam mam problem z odczytem dpf u mnie w vcds brak możliwości wyświetlenia bloków pomiarowych, w czym problem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wypalanie filtra DPF?
Co do miejsca nie mam bladego pojęcia.JanuszSz pisze:Ktoś może słyszał coś o metodzie stosowanej tu:
http://www.dpf-technologies.com/?gclid= ... gKPpPD_BwE
Co do metody jak najbardziej warto skorzystać, bo gromadzący się z czasem popiół jest "widziany" przez ECU podobnie do gromadzącej się sadzy, co skutkuje coraz częstszym wypalaniem pomimo jej braku.
Nie usunięty w porę popiół może z czasem "zamieniać się" w spieki, których gdy będzie za późno żadne czyszczenie już nie usunie.
Przeprowadzona w porę i prawidłowo wykonana regeneracja może przywrócić całkowitą funkcjonalność filtra do stanu niemalże "jak fabrycznie nowego", co widać od razu po zamontowaniu w odczytywanych parametrach pracy.
Przed zleceniem regeneracji warto dokładnie przyjrzeć się strukturze wkładu filtra, bo spękany, dziurawy, wykruszony jeśli odzyska sprawność, to na bardzo krótko. Porządne firmy same sprawdzają PRZED czyszczeniem, czy filtr nadaje się do "naprawy".
W normalnie użytkowanym samochodzie potrzeba profesjonalnej regeneracji pojawia się najwcześniej po przebiegu ok. 200 tkm, a w wielu przypadkach jeszcze później. Najwięcej w tej kwestii zależy od sprawności układu wtryskowego i tego czy silnik pobiera olej.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 cze 2017, o 13:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Lubin
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam. Jako, że niedawno nabyłem chodzoną SII syn sprezentował mi kabelek VCDS abym posprawdzał sobie co nieco. Jak, że nie jestem bystry w te klocki Bardzo proszę o ścieżkę (jak krowie na rowie) jak tym programem sprawdzić stan PDF.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2016, o 19:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wybierasz Silnik(Engine)>Bloki pomiarowe(Measure Blocks)>Group 108 i okoliczne pokaza ci stan zapelnienia, ostatnia wypalanie, cisnienia przed i za filtrem.