Dokładnie opisujesz moją walkę o trakcję w obecnej Octavii RS . I dlatego zamówiłem Superba 4x4.Tom-Tdi pisze:Przez ponad 6 lat jeździłem 250-konną ośką i to "w dizlu", i powiem szczerze, że byłem już trochę zmęczony ciągłym zastanawianiem się, czy akurat mogę docisnąć więcej, a może trochę za mokro, więc dopiero na kolejnym biegu będę mógł mocniej przycisnąć ( na mokrej drodze i na 4-ce potrafił zerwać przyczepność).
[S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- _tm_
- Posty: 151
- Rejestracja: 4 lis 2011, o 11:57
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Ja stwierdziłem, że po co i na co do NORMALNEGO przemieszczania się z punktu A do punktu B. Nie oszukujmy się, jak ktoś jeździ normalnie, zgodnie z przepisami itd., to nie jest mu potrzebne ani 280 KM ani 4x4... No chyba, że mieszka się w górach albo na koloni wiejskiej, gdzie nie odśnieżają drógTom-Tdi pisze:No bo krzyczą na ogół Ci co jeżdżą ośkami, a jak pojeżdżą trochę więcej niż tylko "jazda próbna" 4x4, to już takiemu nie wmówisz, że po co i na co...
Sam jeżdżę raczej nie-normalnie i już dziś wiem, że kolejne auto będzie 4x4... Bo ile N/A i FWD było do ogarnięcia (liniowy moment, przewidywalna reakcja na gaz), tak przy turbo i FWD należy się z gazem obchodzić delikatnie... No i wkurza mnie to, że od 2 miesięcy nie mogę dynamicznie ruszyć.
Inna sprawa, że auta z Haldexem też są podatne na ten najmniej przyjemny z poślizgów, czyli na podsterowność.
Stałe 4x4 zachowuje się jeszcze inaczej.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 217
- Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Mam 330 konną ośkę i o ile pisząc poważnie zupełnie nie neguję chęci posiadania 4x4 i znam zalety tego napędu o tyle zupełnie nie kupuję tekstów że ośką o tej porze nie można dynamicznie ruszyć, czy też "bezpiecznie" dołączyć się do ruchu. Swoim Golfem w deszczu pierwszą setke osiągam poniżej 7 sek, a zerwania trakcji zwyczajnie nie pamiętam i nie mam problemu z dynamiczną jazdą, chyba że mówimy o deptaniu gazu w podłogę, ale jak się to ma to dynamicznej jazdy? Bo to już wykorzystanie max potencjału auta i fakt o tej porze trudno, ale dynamicznie DA się jeździć bez problemu. Zostaje jezcze zima, ale jak ośką ktoś trafia na warunki takie że niemal ruszyć nie może to niech pamięta, że z hamowaniem też będzie ciężko że o zmieszczeniu się w zakręt nie wspomnę, rozpędzić się 4x4 dużo łatwiej, ale hamuje to to, tak samo jak ośka.
I mimo że do rodzinnego wozu sam chętnie 4x4 bym wybrał (moje GTI to drugie "weekendowe" auto) , zawsze to bezpieczniej z rodziną zimą w góry na narty pojechać, o tyle zupełnie nie kumam problemu z ośką jaką widze niektórzy mają. Kwestia podejścia i potrzeb również ma znaczenie i przy drugim aucie auto 4x4 z DSG to dla mnie auto zbyt łatwe, i nudne ( a i na torze gdzie często zabieram Golfa, zwyczajnie wolniejsze przy tej samej mocy)
I mimo że do rodzinnego wozu sam chętnie 4x4 bym wybrał (moje GTI to drugie "weekendowe" auto) , zawsze to bezpieczniej z rodziną zimą w góry na narty pojechać, o tyle zupełnie nie kumam problemu z ośką jaką widze niektórzy mają. Kwestia podejścia i potrzeb również ma znaczenie i przy drugim aucie auto 4x4 z DSG to dla mnie auto zbyt łatwe, i nudne ( a i na torze gdzie często zabieram Golfa, zwyczajnie wolniejsze przy tej samej mocy)
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
feels3 pisze:Swoim Golfem w deszczu pierwszą setke osiągam poniżej 7 sek, a zerwania trakcji zwyczajnie nie pamiętam
To chyba muszę zmienić opony albo potrenować starty...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Wiadomo, że nie każdy potrzebuje 500 koni do normalnej jazdy, także i 4x4 też nie jest każdemu potrzebne do życia, ale idąc w moce 300KM i wyżej, to już raczej jest wskazanie na 4x4.
feels3, bo masz ograniczenie po biegach, albo cegłę pod pedałem gazu, ale umówmy się, że te 330KM wykorzystujesz tylko w specyficznych warunkach, mając tę moc dostępną od najniższych biegów, nie wciśniesz pedału gazu do oporu na 2-ce czy 3-ce przy wyprzedzaniu bo zwyczajnie w świecie skończy się się to spaloną gumą.
feels3, bo masz ograniczenie po biegach, albo cegłę pod pedałem gazu, ale umówmy się, że te 330KM wykorzystujesz tylko w specyficznych warunkach, mając tę moc dostępną od najniższych biegów, nie wciśniesz pedału gazu do oporu na 2-ce czy 3-ce przy wyprzedzaniu bo zwyczajnie w świecie skończy się się to spaloną gumą.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Przed superbem jeździłem octą 2.0tdi fwd 260/500, przy takiej pogodzie jak teraz trakcję łapałem dopiero powyżej 120, każde szybsze włączenie się do ruchu było niemożliwe chyba że startowałem na pół gwizdka. Przy obecnym 4x4 też potrafi zgubić trakcję ale już trzeba mocno deptać i nie piszę o mrugającej kontroli trakcji a o mieleniu 4 kołami bo wyłączając kontrolę trakcji, na mokrym mogę latać niemalże bokami. Na szczęście jeżdżę zawsze z włączoną kontrolą i co najwyżej kontrolka mrugnie i trochę przymuli start ale mimo tego kiedyś się mocno zdziwiłem jak na drodze była taka ohydna maź, depnąłem na chwilę mając około 140 a kontrola trakcji mruga jak pojebana, strasznie sie wtedy zdziwiłem bo nie wierzyłem że mimo 4x4 jest w stanie gubić trakcję przy tak wysokich prędkościach.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Nikt nie przeczy ze 4x4 jest fajne i super mozna z pod świateł zapierd i trzyma sie lepiej na zakretach... ale kufa po autostradach latając to must have to mieć 4x4 dla mnie durnota...znam zalety 4x4, ale nie latam takim bydlakiem na codzień, a że akurat pojezdzilem stingerem, na świeżo dodalem moją opinię...i tak sam będę brał 4x4 tylko nie z powodu 200 koni a raczej 400+
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 30 lis 2016, o 11:03
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Wawa
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Panowie,
bardzo dziękuje za Wasze cenne uwagi. Moje wnioski są następujące:
1. Na początek jazda próbna. Najwyżej będę musiał rozbić skarbonkę..
2. 4x4 lepsze prowadzenie w zakrętach, terenie górskim, generalnie w naszym klimacie gdy niby jest zima a jej nie ma i nigdy nie wiadomo kiedy nas nie zaskoczy....
3. 4x4 lepszy start i generalnie włączanie się do ruchu "niezależnie od warunków pogodowych" choć nie wiem czy cudzysłów nie jest na wyrost...
4. Ośką da się jeździć gdy nie modujemy silnika oraz do normalnej jazdy z puntu A do B.
5. Doładowaną benzyną trzeba inaczej operować gazem gdy warunki nie sprzyjają - delikatniej Z drugiej strony to zdaje się jak każdym innym samochodem..
W obecnym samochodzie z tymi 320Nm też obserwuje, że mi gubi trakcje podczas włączania się do ruchu szczególnie z podporządkowanej gdy jest delikatne wzniesienie... ale robi to zwykle jak po sznurku.. Czy w Superb też tak jest i jedyna niedogodność to chwilowe miganie kontrolki trakcji? W obecnym samochodzie na błocie pośniegowym też świeci mi się kontrola trakcji (i dobrze bo system działa i pracuje; w sumie po to jest..) ale samochód jedzie i przyśpiesza rozumiem, że w superb jest tak samo i nie ma jakiś niespodzianek?
bardzo dziękuje za Wasze cenne uwagi. Moje wnioski są następujące:
1. Na początek jazda próbna. Najwyżej będę musiał rozbić skarbonkę..
2. 4x4 lepsze prowadzenie w zakrętach, terenie górskim, generalnie w naszym klimacie gdy niby jest zima a jej nie ma i nigdy nie wiadomo kiedy nas nie zaskoczy....
3. 4x4 lepszy start i generalnie włączanie się do ruchu "niezależnie od warunków pogodowych" choć nie wiem czy cudzysłów nie jest na wyrost...
4. Ośką da się jeździć gdy nie modujemy silnika oraz do normalnej jazdy z puntu A do B.
5. Doładowaną benzyną trzeba inaczej operować gazem gdy warunki nie sprzyjają - delikatniej Z drugiej strony to zdaje się jak każdym innym samochodem..
W obecnym samochodzie z tymi 320Nm też obserwuje, że mi gubi trakcje podczas włączania się do ruchu szczególnie z podporządkowanej gdy jest delikatne wzniesienie... ale robi to zwykle jak po sznurku.. Czy w Superb też tak jest i jedyna niedogodność to chwilowe miganie kontrolki trakcji? W obecnym samochodzie na błocie pośniegowym też świeci mi się kontrola trakcji (i dobrze bo system działa i pracuje; w sumie po to jest..) ale samochód jedzie i przyśpiesza rozumiem, że w superb jest tak samo i nie ma jakiś niespodzianek?
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja
Nie, w Superbie nie ma niespodzianek w postaci "stawiania auta w poprzek" czy "myszkowania po pasach".West pisze:ale robi to zwykle jak po sznurku.. Czy w Superb też tak jest i jedyna niedogodność to chwilowe miganie kontrolki trakcji? W obecnym samochodzie na błocie pośniegowym też świeci mi się kontrola trakcji (i dobrze bo system działa i pracuje; w sumie po to jest..) ale samochód jedzie i przyśpiesza rozumiem, że w superb jest tak samo i nie ma jakiś niespodzianek?
A w zakręcie uślizg jest do opanowania ze względu na długi rozstaw osi i XDS. Wszystko dzieje się powoli, a systemy momentalnie prostują tor jazdy jak np. łapiesz podsterowność i ujmiesz gazu.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -