[S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: feels3 »

Niby do dobrego się szybko przyzwyczajasz a ciągle jeździsz Skodą :lol:
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: kamracik »

Niewątpliwie człowiek się przyzwyczaja, ale to, że przywykłem do paru rzeczy, nie będę innym pisać, że są niezbędne ;)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: CLO27 »

feels3 pisze:Niby do dobrego się szybko przyzwyczajasz a ciągle jeździsz Skodą :lol:
:lol: :lol: :lol:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: CLO27 »

No kufa przecież wam piszę że 4x4 to wy (posiadacze) czujecie może przez 3% trasy bo to kufa haldex, więc jeździcie ośkami z możliwością dołączenia w trudnych warunkach napędu.....ok może to się przydaje, ale tak jak kamrat napisał nie jest to niezbędne...zgadzam się wyprowadzi cię niewątpliwie z paru sytuacji w których przód napęd (nie mówię o rwd bo to inna gadka) zawiedzie, ale kufa skoro jeździsz w miare odpowiedzialnie i nie za szybko ( w sensie że na autostradzie bliżej 150 niż 250 ;)) to raczej bardzo bardzo sporadycznie takie sytuacje powinny cię spotkać, aby napęd się w ogóle dołączył....
Jeździłem wczoraj tym stingerem w czterobucie i rzeczywiście na takiej brudnej ulicy, trochę mokrego nie mielił ze startu, moim na pewno nie osiągnąłbym takiego przyspieszenia, ale powyżej tych 80-90 idzie bardzo podobnie jak moje badziewo, lepiej się będzie w ekstremalnych warunkach trzymać drogi tylko pytanie czy do takich starmamy się dążyć...hhhhmmmmm no raczej nie.....
poza tym jeszcze jedna rzecz, moim zdaniem zmiana zawieszenia w tym, statku nadmorskim, jakim jest superb2 na zwykłych amorach wpływa na prowadzenie i bezpieczeństwow dużo większym stopniu niż to 4x4, to wam nie przeszkadza????
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: Camillinhio »

4x4 daje też trochę inny rozkład masy, i nawet jak się nie uruchamia, to lepiej dociąża auto. Dzięki temu nie musimy wozić w bagażniku dodatkowego worka cebuli :D
Odkąd mam 4x4 skończyły mi się problemy z ząbkowaniem opon.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: kamracik »

Clo od tego ma zwłoki :roll: :lol:
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: CLO27 »

Camillinhio pisze:4x4 daje też trochę inny rozkład masy, i nawet jak się nie uruchamia, to lepiej dociąża auto. Dzięki temu nie musimy wozić w bagażniku dodatkowego worka cebuli :D
Odkąd mam 4x4 skończyły mi się problemy z ząbkowaniem opon.
Odkąd zmieniłem zawias też, mówię niech ktoś się przejedzie zwykłym i na eibachu chociaż wtedy pogadamy....ja nie przeczę również że ten napęd się nie przydaje czasem, ale czy jest niezbędny...no chyba nie...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: sane »

rezon pisze:Nie chodzi tylko o trakcję, ale tak jak pisałem przede wszystkim o prowadzenie samochodu na śliskiej jezdni i także w czasie intensywnych opadów deszczu.
I te wszystkie dobroci dostępne już przy Haldexie? :lol:
CLO27 pisze:Jeździłem wczoraj tym stingerem w czterobucie
Stinger ma stały napęd 4x4 :)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: Camillinhio »

CLO27 pisze:
Camillinhio pisze:4x4 daje też trochę inny rozkład masy, i nawet jak się nie uruchamia, to lepiej dociąża auto. Dzięki temu nie musimy wozić w bagażniku dodatkowego worka cebuli :D
Odkąd mam 4x4 skończyły mi się problemy z ząbkowaniem opon.
Odkąd zmieniłem zawias też, mówię niech ktoś się przejedzie zwykłym i na eibachu chociaż wtedy pogadamy....ja nie przeczę również że ten napęd się nie przydaje czasem, ale czy jest niezbędny...no chyba nie...
4x4 dostajesz fabrycznie. A zabawa w wymianę elementów zawieszenia to już ingerencja w układ fabryczny ;) Nie każdy tak lubi ;) Mi moje przekonania nie pozwalają na tak dalekie modyfikacje :D
Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: CLO27 »

Camillinhio pisze:
CLO27 pisze:
Camillinhio pisze:4x4 daje też trochę inny rozkład masy, i nawet jak się nie uruchamia, to lepiej dociąża auto. Dzięki temu nie musimy wozić w bagażniku dodatkowego worka cebuli :D
Odkąd mam 4x4 skończyły mi się problemy z ząbkowaniem opon.
Odkąd zmieniłem zawias też, mówię niech ktoś się przejedzie zwykłym i na eibachu chociaż wtedy pogadamy....ja nie przeczę również że ten napęd się nie przydaje czasem, ale czy jest niezbędny...no chyba nie...
4x4 dostajesz fabrycznie. A zabawa w wymianę elementów zawieszenia to już ingerencja w układ fabryczny ;) Nie każdy tak lubi ;) Mi moje przekonania nie pozwalają na tak dalekie modyfikacje :D
panie nowy passat to nie s2...tym to się musze zgodzić niestety, źe da się jezdzic...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: CLO27 »

sane pisze:
rezon pisze:Nie chodzi tylko o trakcję, ale tak jak pisałem przede wszystkim o prowadzenie samochodu na śliskiej jezdni i także w czasie intensywnych opadów deszczu.
I te wszystkie dobroci dostępne już przy Haldexie? :lol:
CLO27 pisze:Jeździłem wczoraj tym stingerem w czterobucie
Stinger ma stały napęd 4x4 :)
wiem wiem porównuje to co ma 4x4 z tym co nie ma nawet namiastki czyli moim czarnuchem :P
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: JacekRS »

Gówno burza jak na przerwie w gimnazjum. Ci co nie mają 4x4 (stały, haldex jeden ciul) pierdolą, że jest do dupy, zbędny i w ogóle, Ci co mają nie narzekają i tyle :) samochód droższy jak w każdym przypadku gdy się coś dobierze do "podstawy". Jedni wolą 4x4, inni automat, jeszcze innemu wystarczają zwykłe światła i uważa ksenony za zbędny wydatek, a jeszcze inni "Maybacha Rydzyka, co to dostał go od bezdomnego" :)

Ja ze swojego doświadczenia widzę, że tam gdzie 220konną OIII RS "mieliłem" kołami np w zakręcie na mokrym, nie zaobserwowałem tego w SIII 4x4, w ogóle ciężko wprowadzić SIII 4x4 w stan chronicznego mrugania "Trakcji" na desce rozdzielczej, co w OIII w porze jesień/zimowej było powszechnym zjawiskiem. Dla mnie 4x4 jak najbardziej na plus.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: kamracik »

No to widocznie jeszcze za mało modów, bo moc nie starcza do mielenia 4 kółkami ;)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: Camillinhio »

Ojciec Dyrektor dostał od bezdomnego dwa volkswageniki, nie maybacha. Nie siej plotek ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: [S3] 2.0 TSI 220KM vs 280KM - trakcja

Post autor: Tom-Tdi »

No bo krzyczą na ogół Ci co jeżdżą ośkami, a jak pojeżdżą trochę więcej niż tylko "jazda próbna" 4x4, to już takiemu nie wmówisz, że po co i na co...

Przez ponad 6 lat jeździłem 250-konną ośką i to "w dizlu", i powiem szczerze, że byłem już trochę zmęczony ciągłym zastanawianiem się, czy akurat mogę docisnąć więcej, a może trochę za mokro, więc dopiero na kolejnym biegu będę mógł mocniej przycisnąć ( na mokrej drodze i na 4-ce potrafił zerwać przyczepność).
Także kolejne auto musiało mieć już co najmniej 4x4, i teraz jest normalna jazda, wedle uznania ( zachowując jakiś tam rozsądek i przestrzegając choć trochę przepisów), można wykorzystać moc w dowolnym momencie, a nie tylko dopiero od 3-ki, czy powyżej jakiejś prędkości, nie mówiąc już o takich banałach jak szybkie włączenie się do ruchu.
ODPOWIEDZ