Sondy lambda w 3.6
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Sondy lambda w 3.6
Nie mogę znaleźć informacji o sondach lambda w tym motorze, wiem tylko, że są 4...
Która to będzie sonda np. "Sonda lambda 1, zespół 2" lub "Zespół 2, sonda 2"? Jakie są numery fabryczne tych 4 sond?
Auto jeździ bez problemu, ale pojawia się sporadyczny błąd, chcę sprawdzić temat i ewentualnie wymienić sondę/sondy. W moim aucie żadnych błędów nie może być
Ktoś podpowie?
Która to będzie sonda np. "Sonda lambda 1, zespół 2" lub "Zespół 2, sonda 2"? Jakie są numery fabryczne tych 4 sond?
Auto jeździ bez problemu, ale pojawia się sporadyczny błąd, chcę sprawdzić temat i ewentualnie wymienić sondę/sondy. W moim aucie żadnych błędów nie może być
Ktoś podpowie?
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Sondy lambda w 3.6
Sonda 1 to przed katalizatorem, sonda 2 za katalizatorem.
Sondy 1: 022906262AN - lewa, 022906262AM - prawa.
Sondy 2: 022906262BS - lewa, 022906262BR - prawa.
Prawe od lewych różnią się właściwie tylko przewodami.
Sondy 1: 022906262AN - lewa, 022906262AM - prawa.
Sondy 2: 022906262BS - lewa, 022906262BR - prawa.
Prawe od lewych różnią się właściwie tylko przewodami.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Sondy lambda w 3.6
Tak jeszcze na wszelki wypadek dopytam, sonda lambda 1, zespół 2 to będzie prawa sonda przed katem? Jak tak, to oczywiście najdroższa ze wszystkich
A błąd to P2198 00 [237] - sygnał mieszanki za bogatej.
A błąd to P2198 00 [237] - sygnał mieszanki za bogatej.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Sondy lambda w 3.6
Powiedziałbym, że zespół 1 to ten, gdzie jest cylinder 1 (do 3). Czyli 2 to będzie przed kierowcą / lewy.
Generalnie to w VR6 z numeracją "zespołów" / bank'ów jest burdel, bo np. dla wtryskiwaczy zespół 1 to cylindry 1-3-5.
PS. Ale ten błąd to nie wskazuje na 100% wadliwej sondy, tylko za bogatą mieszankę. Może to być zły sygnał z sondy, ale może też rzeczywiście zbyt bogata mieszanka z innego powodu.
Generalnie to w VR6 z numeracją "zespołów" / bank'ów jest burdel, bo np. dla wtryskiwaczy zespół 1 to cylindry 1-3-5.
PS. Ale ten błąd to nie wskazuje na 100% wadliwej sondy, tylko za bogatą mieszankę. Może to być zły sygnał z sondy, ale może też rzeczywiście zbyt bogata mieszanka z innego powodu.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Sondy lambda w 3.6
Ta numeracja zbyt przejrzysta nie jest...
Opis błędu wyglądał tak:
"4120 - Sonda lambda 1; zespół 2.
P2198 00 [237] - sygnał mieszanki za bogatej."
Dlatego pomyślałem o sondzie. Czy możesz nakierować mnie na ten "inny powód"? Jeżeli mogę, to we własnym zakresie chcę sprawdzić auto, a Superba dopiero się uczę
Opis błędu wyglądał tak:
"4120 - Sonda lambda 1; zespół 2.
P2198 00 [237] - sygnał mieszanki za bogatej."
Dlatego pomyślałem o sondzie. Czy możesz nakierować mnie na ten "inny powód"? Jeżeli mogę, to we własnym zakresie chcę sprawdzić auto, a Superba dopiero się uczę
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Sondy lambda w 3.6
Nie mam auta pod ręką, to nie mogę sprawdzić czy można przełożyć same wtyczki kabli od sond w inne gniazda: sondy lewej w gniazdo prawej i odwrotnie. To by powiedziało, czy to sonda czy mieszanka.
Teoretycznie może to być któryś wtrysk z cylindrów 4-6. Inne teoretyczne możliwości, ze względu na budowę VR6, bym wykluczył na szybko, chociaż jak ktoś ma wielkiego pecha to i ECU może być padnięte (nie sądzę, bo to jednak rzadkość), Z gatunku straszenia, to już prędzej sprawy z zapłonem lub ciśnienie, w którymś 4-6, ale to też dopiero po potwierdzeniu poprawnej sondy.
Spróbuj najpierw zamienić sondy / podłączenia.
Teoretycznie może to być któryś wtrysk z cylindrów 4-6. Inne teoretyczne możliwości, ze względu na budowę VR6, bym wykluczył na szybko, chociaż jak ktoś ma wielkiego pecha to i ECU może być padnięte (nie sądzę, bo to jednak rzadkość), Z gatunku straszenia, to już prędzej sprawy z zapłonem lub ciśnienie, w którymś 4-6, ale to też dopiero po potwierdzeniu poprawnej sondy.
Spróbuj najpierw zamienić sondy / podłączenia.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Sondy lambda w 3.6
To spróbuję podmienić wtyczki. A w VCDSie są opcje monitorowania pracy tych podzespołów?
Fura nie ma jeszcze 100 tysi na blacie, teoretycznie wszystko się może zepsuć, ale pracuje idealnie, nie wygląda to na nic poważnego (mam nadzieję).
Fura nie ma jeszcze 100 tysi na blacie, teoretycznie wszystko się może zepsuć, ale pracuje idealnie, nie wygląda to na nic poważnego (mam nadzieję).
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Sondy lambda w 3.6
Obejrzałem sobie u siebie. Bez problemu podłączysz odwrotnie - obie wtyczki są w uchwycie na grodzi, czarna od zespołu 1 / prawego, brązowa od 2 / lewego.
Jakby co, to wymiana lewej sondy będzie prostsza, bo out tylko rura dolotu i puszka filtra, żeby swobodnie manewrować. Do prawej to chyba górę dolotu trzeba by ściągnąć - też bez problemu, ale jednak trochę więcej roboty.
Jakby co, to wymiana lewej sondy będzie prostsza, bo out tylko rura dolotu i puszka filtra, żeby swobodnie manewrować. Do prawej to chyba górę dolotu trzeba by ściągnąć - też bez problemu, ale jednak trochę więcej roboty.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Sondy lambda w 3.6
Dziś wreszcie znalazłem czas i uzbrojony w obd11 na początek przeskanowałem auto. Efekt - zero błędów. Sprawdziłem parametry pracy sond i wszystko wygląda ok. Póki co mechanicznie się do tego nie dobieram, po jakiejś dłuższej trasie sprawdzę, czy nadal jest ok.
- Carlito
- Posty: 149
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:17
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: WWL
Re: Sondy lambda w 3.6
Temat wraca, jednak nie jest do końca ok, wywaliło mi błędy:
P015700 - Rząd 2, sonda 2 Napięcie za niskie, Sporadyczna
P219800 - Sonda lambda 1, rząd 2 Sygnał mieszanki za bogatej, Statycznie
Z braku czasu sprawdziłem wizualnie tylko wtyczki i gniazda na grodzi. Przy okazji sprawdziłem, która jest która. I tak:
Czarna wtyczka - sonda 1, rząd 1.
Brązowa wtyczka - sonda 1, rząd 2.
Nie zamieniałem ich, bo błędy dotyczą aktualnie lewej strony i sond przed/za katem. A same wtyczki się minimalnie różnią, brązowa ma dodatkową wypustkę.
Nie mam żadnych problemów z autem, silnik pracuje normalnie, ale te błędy z czegoś się biorą.
Jakie parametry na żywo posprawdzać? Ewentualnie będę szukał ogarniętego mechanika...
P015700 - Rząd 2, sonda 2 Napięcie za niskie, Sporadyczna
P219800 - Sonda lambda 1, rząd 2 Sygnał mieszanki za bogatej, Statycznie
Z braku czasu sprawdziłem wizualnie tylko wtyczki i gniazda na grodzi. Przy okazji sprawdziłem, która jest która. I tak:
Czarna wtyczka - sonda 1, rząd 1.
Brązowa wtyczka - sonda 1, rząd 2.
Nie zamieniałem ich, bo błędy dotyczą aktualnie lewej strony i sond przed/za katem. A same wtyczki się minimalnie różnią, brązowa ma dodatkową wypustkę.
Nie mam żadnych problemów z autem, silnik pracuje normalnie, ale te błędy z czegoś się biorą.
Jakie parametry na żywo posprawdzać? Ewentualnie będę szukał ogarniętego mechanika...