[S2] 3.6 FSI i LPG
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Z Bielska o ile pamiętam
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 12:12
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: ~200/400
- Lokalizacja: SB
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Wiem, ze GZW montuje na slasku do praktycznie kazdego auta z bezposrednim wtryskiem LPG z powodzeniem, nie o to chodzi. Chodzi o kogos kto jezdzi taka hybryda, a nie duma zza klawiatury.
Marcin, dobrze prawi
Marcin, dobrze prawi
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 12:12
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: ~200/400
- Lokalizacja: SB
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Jakis Ty jest obeznany w temacie. Zobacz w ktorym roku ja zalozylem tu konto, a kiedy Ty. Nie kazdy siedzi i naciska w klawisze, aby tylko pisac byle co.
Zadalem konkretne pytanie, a Ty wpisales 3 posty z dupy jak do tej pory, wiec co tu kozakowac.
P.S. Marcin, o co koledze Foton chodzi ?? Zal mu czegos czy jak ??
Zadalem konkretne pytanie, a Ty wpisales 3 posty z dupy jak do tej pory, wiec co tu kozakowac.
P.S. Marcin, o co koledze Foton chodzi ?? Zal mu czegos czy jak ??
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Jak zadałeś konkretne pytanie, to oczekuj cierpliwie odpowiedzi, skoro już tak długo "działasz" na forum.
Zluzuj majty zatem, tak a propos twojej dupy.
Zluzuj majty zatem, tak a propos twojej dupy.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 20:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rydułtowy k. Rybnika
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Witam Szanowne Grono,
Stało się, zamontowałem LPG i po zamontowaniu gazu sprawa wygląda następująco:
- brak różnicy Pb/LPG - no może na LPG bardziej miękko pracuje silnik na wolnych obrotach ale głownie chodzi o spalanie więc;
Spalanie:
- odpał rano, trasa 25km, potem 8h postoju i znów trasa 25km, w takim cyklu pali 3,5l Pb i 9l LPG na 100km (temperatury zewnętrzne w okolicy 3-5 stopni)
- spalanie mierzone na autostradzie ( prędkość 140-180km) pali 2,5l Pb i 10,5 l LPG
- spalanie na drogach krajowych -średnia z 500km 2,3 l Pb i 10,3l LPG
- spalanie samo miasto - krótkie odcinki 2-3 km i gaszenie auta, spalanie na poziomie 6 l Pb i 13l LPG
Średnia z 1500km to: 3,12l Pb i 9,75l LPG na 100km, czyli tak jakby palił niecałe 7,5l Pb na 100km
Duża różnica na spalanie Pb wynika z odcinaka drogi który auto przejedzie na PB zanim przełączy się na LPG - im tem. zewnętrzna jest niższa tym auto dłużej jedzie na Pb zanim przełączy się na lpg ( przy pomiarze pisanym powyżej, jest to odcinek ok. 2,5km zanim auto przełączy się na LPG).
Gdy auto jest rozgrzane, w zasadzie przełączenie na gaz jest natychmiastowe.
Stało się, zamontowałem LPG i po zamontowaniu gazu sprawa wygląda następująco:
- brak różnicy Pb/LPG - no może na LPG bardziej miękko pracuje silnik na wolnych obrotach ale głownie chodzi o spalanie więc;
Spalanie:
- odpał rano, trasa 25km, potem 8h postoju i znów trasa 25km, w takim cyklu pali 3,5l Pb i 9l LPG na 100km (temperatury zewnętrzne w okolicy 3-5 stopni)
- spalanie mierzone na autostradzie ( prędkość 140-180km) pali 2,5l Pb i 10,5 l LPG
- spalanie na drogach krajowych -średnia z 500km 2,3 l Pb i 10,3l LPG
- spalanie samo miasto - krótkie odcinki 2-3 km i gaszenie auta, spalanie na poziomie 6 l Pb i 13l LPG
Średnia z 1500km to: 3,12l Pb i 9,75l LPG na 100km, czyli tak jakby palił niecałe 7,5l Pb na 100km
Duża różnica na spalanie Pb wynika z odcinaka drogi który auto przejedzie na PB zanim przełączy się na LPG - im tem. zewnętrzna jest niższa tym auto dłużej jedzie na Pb zanim przełączy się na lpg ( przy pomiarze pisanym powyżej, jest to odcinek ok. 2,5km zanim auto przełączy się na LPG).
Gdy auto jest rozgrzane, w zasadzie przełączenie na gaz jest natychmiastowe.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2018, o 10:10 przez tkos, łącznie zmieniany 1 raz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Jaka butla w kolo i co ile tankowanie?
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Grzechu23
- Posty: 797
- Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Jak tylko wskoczy temp 15+ to spalanie Pb będzie praktycznie niezauważalne.
Czarnuch SUPERB viewtopic.php?f=18&t=3554
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 20:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rydułtowy k. Rybnika
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Butla w koło 65,5l wchodzi ok 57l gazu – wystarcza na ok 550km a paliwa, jak w trasie to łatwo przeliczyć przy spalaniu w ok. 2,5l na 100km.
Cena instalacji 5,5kpln
Komputer STAG 400
Wielozawór tomasetto at02a
Wtryskiwacze AC ACW-1
Cena instalacji 5,5kpln
Komputer STAG 400
Wielozawór tomasetto at02a
Wtryskiwacze AC ACW-1
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 12:12
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: ~200/400
- Lokalizacja: SB
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Dziwi mnie to dlugie przelaczanie. Orientujesz sie na jaka temperature jest ustawione ?? Przy wielkich mrozach rzedu 15-20 stopni na minusie 6 cylindrowy motor MPI przelaczal sie gora po 2km. W okolicach 0'C 300-600m. A przelaczanie ustawione na 30'C na reduktorze.
Ktory punkt montowal ?? Rybnik, Katowice, Zbroslawice ??
Ktory punkt montowal ?? Rybnik, Katowice, Zbroslawice ??
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 20:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rydułtowy k. Rybnika
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
niby 30 st na reduktorze - na wskaźniku temperatury silnika lekko powyżej 50st gdy silnik przełącza się na gaz podczas jazdy.
Na postoju wskazówka nie drgnie więc zakładam, że poniżej 50st ze wskaźnika ( mówimy o odpaleniu po nocy)
montowałem w Skrzyszowie
Na postoju wskazówka nie drgnie więc zakładam, że poniżej 50st ze wskaźnika ( mówimy o odpaleniu po nocy)
montowałem w Skrzyszowie
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lut 2010, o 12:12
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: ~200/400
- Lokalizacja: SB
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
Jechac tak daleko, jak pod nosem sa naprawde bardzo dobre serwisytkos pisze: montowałem w Skrzyszowie
Obserwowac, na przegladzie zglosic ewentualnie problem z przelaczaniem. Wode wpieli w nagrzewnice ??
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2017, o 20:26
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rydułtowy k. Rybnika
Re: [S2] 3.6 FSI i LPG
ja wiem, czy daleko, to tylko 15km?:)
tak,ale chyba na powrocie z nagrzewnicy - i tu chyba powód tej zwłoki
tak,ale chyba na powrocie z nagrzewnicy - i tu chyba powód tej zwłoki