Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Jaki olej?

Post autor: Tom-Tdi »

jqr pisze:widzę, że dołączył do forum kolega handlujący olejami ;)
Dał się zaprosić tutaj i fajnie, bo Tomek ma naprawdę dużą wiedzę jeśli chodzi o oleje i różne dodatki/płukanki itp.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki olej?

Post autor: Camillinhio »

A co tu się znać? Lejesz Kujawski i jedziesz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Jaki olej?

Post autor: jedrek1980 »

Dał się skusić i wiedzę ma naprawdę sporą korzystam już długo z usług i nigdy się nie zawiodłem.
P.S
Czarne paliwo odezwę się nie długo po oliwe do skrzyni.Doszedł już ten Ravenol o którym pisaliśmy na FB?
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

jedrek1980, tak, jest już dostępny od kilku dni ;) Wysyłam Ci wiadomość na fb.

http://www.ravenol.de/uploads/tx_raveno ... _75W_0.pdf
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

CzarnePaliwo, mam tylko jedne pytanie czy jeśli w tsi od cdaa i dalej jest obniżone ciśnienie oleju o połowę to czy lepiej jest przelać przez układ 0W-40 czy o 30% więcej 0W-30 zapewniając dużo wyższy przepływ, szczególnie podczas obciążenia pow. 6tys/obr.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Jaki olej?

Post autor: skipper »

CzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

skipper pisze:
CzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola
A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Jaki olej?

Post autor: Tom-Tdi »

Sebastian_M26 pisze:
skipper pisze:
CzarnePaliwo pisze:skipper, komputer jest ustawiony na stałe tryby wymiany oleju co maksymalnie 15 tys. km czy na zmienne (LL)? Jeśli na LL to czy dopuszczasz opcję przestawienia go w stały tryb serwisowania? Mógłbyś wtedy stosować oleje z aprobatą VW 502.00, które nie mają obniżonej popiołowości tak jak VW 504.00, które jest tożsame z VW 507.00, które zaś przeznaczone jest do silników diesla z DPF. Obniżona popiołowość wiąże się z niższą zawartością dodatków przeciwzużyciowych cynkowych (ZDDP) po to aby nie wzrastała częstotliwość wypalania się DPF. Unifikacja w tym przypadku tj. oleje VW 504.00/507.00 niekoniecznie są najlepszym wyborem dla silników benzynowych. ASO bezpłatnie dokonuje takiej zmiany trybu serwisowania.
nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola
A jak gówno w sreberku dostaniesz to też zjesz?
Tacy też muszą być, inaczej ASO poszły by z torbami ;)
Awatar użytkownika
CzarnePaliwo
Posty: 24
Rejestracja: 25 lis 2017, o 12:37
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: CzarnePaliwo »

Sebastian_M26 pisze:CzarnePaliwo, mam tylko jedne pytanie czy jeśli w tsi od cdaa i dalej jest obniżone ciśnienie oleju o połowę to czy lepiej jest przelać przez układ 0W-40 czy o 30% więcej 0W-30 zapewniając dużo wyższy przepływ, szczególnie podczas obciążenia pow. 6tys/obr.
Wydaje mi się, że to pytanie jest nawet szersze, wiem o co Ci chodzi ;) Byłbym w tej sytuacji zwolennikiem 0w40 i regularnych kontroli jego poziomu, żeby zachować stan maksymalny. Z tego też względu za każdym razem, kiedy trafia do mnie osoba z silnikiem TSI to w pierwszej kolejności dopytuję o tryb serwisowy, żeby w razie LL namówić klienta na przejście w stały i porzucenie ekologicznej specyfikacji VW 504.00 na rzecz VW 502.00. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ogólnego stanu technicznego silnika. Eksploatacji itd. Np. 0w30 VW 504.00 puszczone w tryb LL, poddane dylucji paliwem i zbierające wodę z wilgotnego powietrza przyśpieszy zużycie silnika.
skipper pisze:nic z tego nie rozumiem, zdaję się na ASO niech leją Castrola
Zadałem Ci proste pytania, żeby możliwie sumiennie i kompleksowo Ci odpowiedzieć. Nie mam zwyczaju wysyłać linków i proponować jakiś rozwiązań w ciemno.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, o 18:30 przez CzarnePaliwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Jaki olej?

Post autor: CLO27 »

Ja zmienilem wlasnie z castrola edge 5w40 albo 0w40-nie pamietam dokladnie ten z norma 504/507... przy stage3(2 krotny przyrost mocy niz fabrycznie byla) na velvoline10w60 po czym na 5w40 motul i ostatnio namowiony przez piramide na penrite 0w40...jestem z tego ostatniego bardzo zadowolony, niższe tem pracy silnika, na velvoline osiągałem i 125 stopni....ogolnie olej zmieniam co 8-10 tyś teraz, wcześniej co 12-15tyś....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
SZUBAR
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Jaki olej?

Post autor: SZUBAR »

Ja wczoraj zmieniłem na oryginalny olej vw plus filtr oleju oryginał i ten nieszczęsny plastikowy korek w misce wyszło mnie wszystko 190zł. Serwis życzył sobie za tą usługę 600zł
yacobo
Posty: 72
Rejestracja: 2 lis 2017, o 13:32
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: yacobo »

Czy ktoś z Was wymieniał olej w salonie po dotarciu silnika - 1-1.5 k kilometrów w salonie i może podzielić się informacją jaki jest koszt (silnik 1.8TSI). Zastanawiam sie czy nie wymienić oleju po tym okresie i spoko byłoby mieć to wpisane w "książkę" chyba że koszt takiej operacji w ASO będzie kosmicznie nie opłacalny.
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Jaki olej?

Post autor: CLO27 »

400 zł
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

40 zł
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
SZUBAR
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Jaki olej?

Post autor: SZUBAR »

W Krakowie koszt od 500 do 600zł.
Sam wymieniałem po 1600km olej filtr i korek do miski 180zł wymienisz sam.
ODPOWIEDZ