[check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
[check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Witajcie.
taka sytuacja:
SII, 1.8 TSI. 230 tyś. przebiegu, DSG7, 2011 rok produkcji, kupiona w sierpniu br.
Silnik bierze duże ilości oleju, bo przed zakupem nie doczytałem o tej przypadłości i w nieświadomości nabyłem auto z tą wadą. Zbieram kasę na jej likwidację.
Dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa lampka check engine {edycja} system kontroli spalin {/edycja}. Nie spostrzegłem, w którym momencie, ale na pewno było to, gdy silnik pracował (nie zaraz po uruchomieniu).
Mimo tego monitu, silnik pracuje normalnie, spadku mocy nie zauważyłem. Komputer pokładowy (vehicle status) nie sygnalizuje żadnych błędów. Poziom oleju poprawny.
Czy znajdzie się w Trójmieście jakaś życzliwa dusza z odpowiednim sprzętem, by podłączyć się pod komputer i zdiagnozować ten monit?
taka sytuacja:
SII, 1.8 TSI. 230 tyś. przebiegu, DSG7, 2011 rok produkcji, kupiona w sierpniu br.
Silnik bierze duże ilości oleju, bo przed zakupem nie doczytałem o tej przypadłości i w nieświadomości nabyłem auto z tą wadą. Zbieram kasę na jej likwidację.
Dzisiaj zapaliła mi się pomarańczowa lampka check engine {edycja} system kontroli spalin {/edycja}. Nie spostrzegłem, w którym momencie, ale na pewno było to, gdy silnik pracował (nie zaraz po uruchomieniu).
Mimo tego monitu, silnik pracuje normalnie, spadku mocy nie zauważyłem. Komputer pokładowy (vehicle status) nie sygnalizuje żadnych błędów. Poziom oleju poprawny.
Czy znajdzie się w Trójmieście jakaś życzliwa dusza z odpowiednim sprzętem, by podłączyć się pod komputer i zdiagnozować ten monit?
Ostatnio zmieniony 2 lis 2017, o 07:32 przez maus, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [check engine] Taka sytuacja...
Tu nie ma co podłączać tylko dalej zbierać na remonta. Zapaćkanie smołą i takie sprawy wywali różne błędy.
U mnie na terenie też jeździ (jeszcze) taki jeden z niebieskim dymem, śmierdzi z tego trupa strasznie.
U mnie na terenie też jeździ (jeszcze) taki jeden z niebieskim dymem, śmierdzi z tego trupa strasznie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: [check engine] Taka sytuacja...
Dzisiaj z rana dorwałem instrukcję... Okazuje się, że to nie "check engine" tylko "system kontroli spalin"(pomarańczowa ikonka silnika widzianego z boku - powinna gasnąć po uruchomieniu silnika). U mnie od przedwczoraj nie gaśnie.
Co może oznaczać to ostrzeżenie?
Instrukcja mówi:
Jeżeli lampka kontrolna świeci się, oznacza to usterkę w systemie kontroli spalin. System umożliwia jazdę w trybie awaryjnym.
Niezwłocznie skorzystać z pomocy specjalistycznej stacji obsługi.
Co może oznaczać to ostrzeżenie?
Instrukcja mówi:
Jeżeli lampka kontrolna świeci się, oznacza to usterkę w systemie kontroli spalin. System umożliwia jazdę w trybie awaryjnym.
Niezwłocznie skorzystać z pomocy specjalistycznej stacji obsługi.
Re: [check engine] Taka sytuacja...
Z tego, co czytałem, szkoda, że poniewczasie (po zakupie auta z takim silnikiem), Kolego, to ludzie niedługo po zrobieniu 100 tyś. km musieli remontować ten silnik właśnie ze względu na przypadłość nadmiernej konsumpcji oleju wywołanej wadą fabryczną (bo inaczej chyba nie da się tego nazwać) pierścieni i budową tłoków.Misiek80 pisze:kurcze, 230 k i już remont, really ?
Oczywiście producent i ASO twierdziło na początku, że to norma (1 l oleju na 500 km - yhmy, fajna norma, bardzo "ekologiczny" i "oszczędny" silnik).
Polecam lekturę np. tego wątku w temacie remontów i palenia oleju przez 1.8 TSI (sprzed "liftu" jednostki, oczywiście).
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Przy okazjonalnym zakupie wystarczy rękę na pracującej jednostce przyłożyć do rury i już widać czy do remontu
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Z pewnością masz rację, Kolego, jednakże do tej pory jeździłem autami, które nie miały problemów z silnikami i nawet nie przyszło mi do głowy, że w 6-letnim aucie silnik może wymagać jakiegoś doglądu. Z kolei nie miałem świadomości, że VW wyprodukował tak nieprzemyślane rozwiązanie pierścieni i silnik może palić tak gigantyczne ilości oleju... No cóż, człowiek uczy się na błędach...Sebastian_M26 pisze:Przy okazjonalnym zakupie wystarczy rękę na pracującej jednostce przyłożyć do rury i już widać czy do remontu
Wracając do tematu tego wątku...
Dzisiaj sytuacja rozwinęła się... Jako, że po zapaleniu kontrolki "system kontroli spalin" przed dwoma dniami nie zauważyłem, by silnik pracował gorzej, jeździłem autem w zasadzie normalnie. Dzisiaj miałem potrzebę "przycisnąć" trochę na trasie no i się zaczęło...
Zapaliła się kontrolka EPC (kontrola sterowania silnika), po czym po chwili ikonka "system kontroli spalin" zaczęła migać. Auto wprawdzie przyspieszało, ale wkręcało się na obroty skokami: obroty rosły o jakieś 200 obr./min, wzrost zatrzymywał się, po czym znowu rósł...
Gdy dojechałem do świateł na skrzyżowaniu (zatrzymałem pojazd), całą karoserią zaczęło dziwnie trząść.
Po dojechaniu w miejsce przeznaczenia, silnik na wolnych obrotach wpadał w bardzo mocne drgania, które przenosiły się na całą budę (potwierdzone po podniesieniu maski na uruchomionym silniku). Po załatwieniu spraw w miejscu, do którego dotarłem, przyszedł czas na powrót do domu.
Po ponownym uruchomieniu silnika EPC nie zapaliło się od razu, ale przypomniało o sobie po kilkuset metrach. Następnie ponownie zaczęło migać "system kontroli spalin".
Co się, wg. Was, mogło stać? Urwało się jakieś mocowanie silnika i stąd te drgania? Zapalające się kontrolki były skutkiem drgań silnika czy jest dokładnie na odwrót - uszkodzony sterownik (?) tak steruje silnikiem, że ten wpada w takie drgania?
Ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Wspomożecie, jakoś skomentujecie?
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Skaner błędów prawdę Ci powie. VCDS,lub podobnie działające urządzenie wyjaśni sytuację.
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
może zatankowales jakieś trafne paliwo....filtr paliwa wymieniłeś?
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Koksuje świecę i tyle, wymiana świec pomoże na jakiś czas. Problem oleju występuje w wielu markach, sam robiłem mały remont w swoim fiacie 1.9D przy 240 tys bo żarł litra na 300km.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Dziękuję za odzew.
Nie przypuszczam, że to paliwo, ponieważ tankowałem jakieś dwa tygodnie temu i nie dotankowywałem potem. Po zalaniu zbiornika tym samym paliwem, które mam teraz, było wszystko w porządku, tak więc nie sądzę, żeby to jakość paliwa miała wpływ na takie zachowanie.Foton pisze:może zatankowales jakieś trafne paliwo....filtr paliwa wymieniłeś?
No właśnie... Nigdy nie miałem podobnego ustrojstwa do żadnego ze swoich pojazdów i nawet nie wiem, jak się tym posługiwać. Dlatego też na początku wątku zapytałem, czy znalazłaby się w Trójmieście jakaś życzliwa dusza z czymś takim i zechciała zdiagnozować moją Superb-kę. Jeszcze przedwczoraj byłem gotowy napisać, że podjadę w dowolne miejsce, ale w chwili obecnej uznaję auto za niemobilne. Boję się nim jechać - choćby z troski o skrzynię biegów, która przy takich wibracjach silnika na pewno dotkliwie to odczuwa.JanuszSz pisze:Skaner błędów prawdę Ci powie. VCDS,lub podobnie działające urządzenie wyjaśni sytuację.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
a jednak na 1,8tsi trafiają sie kupcy...
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Padła cewka i świeca. Po wymianie wszystko ok.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Tyz tak mialem...lepiej wszystkie wymien swiece...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: [check engine] Taka sytuacja... [system kontroli spalin]
Co ile wymieniać świece w 1.8TSI?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
SKODA Superb III FL 2.0 TDI