Wypalanie DPF-zbyt często
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 paź 2017, o 09:08
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 205HP/380NM
- Imię: Michał
Wypalanie DPF-zbyt często
Witam. Mam problem z moją SuperBryką.
Mianowicie.
Zaczęło się od kopcenia na biało (nie to nie płyn chłodniczy,ani uszczelka).
Z czasem zauważyłem, że samochód za często trzyma wysokie obroty jałowe na poziomie 1000.
Czyli moje oczy zostały skierowane na DPF. Rano odpalam, rozgrzewam do temp 60-70 stopni i włącza mi się proces wypalania DPF-u. Podwyższone spalanie od 1l do nawet 4.2l na biegu jałowym oraz te obroty na poziomie 1000. No dobra niby proces wypalania. Okej. Nie ma problemu, ale. Ale ten proces powtarza się przy każdym możliwym momencie gdy tylko silnik osiagnie temperature 50 stopni.
Czyli: Jade do sklepu przyjmijmy na 2h, wracam, silnik już ostygł, odpalam, jade.... BUM! Wypalanko. Znowu. Robiłem trasy po 80km żeby przepalić bydlaka do końca ale bez skutku.
To nie wszystko....! Gdy już proces wypalania się zakończy i obrociki wracają na swoje 850 to silnikiem szarpie na wolnych jak starym kaszlakiem. Biały dym dalej z komina leci...
Był pod kompem. Niestety stary VAG-COM jedyne co pokazuje to brak jakichkolwiek błędów i wtryski. Jeden wtrysk ma nadmiar, około 1.30 reszta 1.10.
Wymieniłem Czujnik ciśnienia spalin bo podobno często się psuje a komputer może nie pokazywać błędu.
Po wymianie czujnika zero poprawy, przejechane z 40km i bez zmian. Wiem, że trzeba zaadoptować czujnik w VCDS. Tylko pytanie czy bez adaptacji silnik tak czy siak już powinien pracowac prawidłowo gdyby to faktycznie był czujnik popsuty?
POMOCY
Mianowicie.
Zaczęło się od kopcenia na biało (nie to nie płyn chłodniczy,ani uszczelka).
Z czasem zauważyłem, że samochód za często trzyma wysokie obroty jałowe na poziomie 1000.
Czyli moje oczy zostały skierowane na DPF. Rano odpalam, rozgrzewam do temp 60-70 stopni i włącza mi się proces wypalania DPF-u. Podwyższone spalanie od 1l do nawet 4.2l na biegu jałowym oraz te obroty na poziomie 1000. No dobra niby proces wypalania. Okej. Nie ma problemu, ale. Ale ten proces powtarza się przy każdym możliwym momencie gdy tylko silnik osiagnie temperature 50 stopni.
Czyli: Jade do sklepu przyjmijmy na 2h, wracam, silnik już ostygł, odpalam, jade.... BUM! Wypalanko. Znowu. Robiłem trasy po 80km żeby przepalić bydlaka do końca ale bez skutku.
To nie wszystko....! Gdy już proces wypalania się zakończy i obrociki wracają na swoje 850 to silnikiem szarpie na wolnych jak starym kaszlakiem. Biały dym dalej z komina leci...
Był pod kompem. Niestety stary VAG-COM jedyne co pokazuje to brak jakichkolwiek błędów i wtryski. Jeden wtrysk ma nadmiar, około 1.30 reszta 1.10.
Wymieniłem Czujnik ciśnienia spalin bo podobno często się psuje a komputer może nie pokazywać błędu.
Po wymianie czujnika zero poprawy, przejechane z 40km i bez zmian. Wiem, że trzeba zaadoptować czujnik w VCDS. Tylko pytanie czy bez adaptacji silnik tak czy siak już powinien pracowac prawidłowo gdyby to faktycznie był czujnik popsuty?
POMOCY
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
jaki przebieg?
jakie zapełnienie filtra DPF(wartość popiołu w oleju)?
jakie zapełnienie filtra DPF(wartość popiołu w oleju)?
--
marszał
marszał
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Jan
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Najpierw zacznij od diagnostyki. Tam sprawdzisz również zapełnienia filtra. Szukaj kogoś z vcdsem w twojej okolicy. Może filtr się kończy lub niedomaga układ wtryskowy. Cały sprawny układ wtryskowy mam jakby był potrzebny
- mawrob
- Posty: 77
- Rejestracja: 7 lip 2010, o 17:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Radom
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Aktualizowali Ci w ASO soft w związku z "aferą spalinową"? U mnie po aktualizacji softu dokładnie takie same objawy, przebieg 340 tyś km
Superb II Combi 2.0 TDI 170KM Platinum MY2011
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- mawrob
- Posty: 77
- Rejestracja: 7 lip 2010, o 17:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Radom
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Też jestem tego zdania, że ma prawo. Tylko jakoś dziwnie się złożyło, że akurat po aktualizacji softu. Zrobiłem około 5 tyś km, wzrosło spalanie, DPF zaczął wypalać się średnio co 250-300km. Przed aktualizacją wypalał się co jakieś 800-900km. No i przy przebiegu 345 tyś km musiałem "wywalić" filtr DPF i na razie jest OK.Camillinhio pisze:Przy przebiegu 340 kkm filtr ma chyba prawo powiedzieć dość?
Superb II Combi 2.0 TDI 170KM Platinum MY2011
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
No nie jest ok, bo nie masz filtra. I teraz ustawiając się za Tobą na drodze można otrzymać piękny pakiet zapachowy, jeśli stwierdzisz, że musisz kogoś wyprzedzić. Liczę na to, że kiedyś i w PL tego typu praktyki będą piętnowane...
- mawrob
- Posty: 77
- Rejestracja: 7 lip 2010, o 17:21
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Radom
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Zgadzam się z Tobą, ale nie widziałem innego rozwiązania.Camillinhio pisze:No nie jest ok, bo nie masz filtra. I teraz ustawiając się za Tobą na drodze można otrzymać piękny pakiet zapachowy, jeśli stwierdzisz, że musisz kogoś wyprzedzić. Liczę na to, że kiedyś i w PL tego typu praktyki będą piętnowane...
Superb II Combi 2.0 TDI 170KM Platinum MY2011
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Masakra... Mam nadzieje ze wejdzie w PL kontrola która będzie odbierać prawa do ruszania sie takimi autami
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
chyba nie prędko są szanse... patrzac na to co jeździ po Polskich drogach to woła o pomstę do nieba...
takie coś jeździ w moich okolicach
takie coś jeździ w moich okolicach
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
A jaki jest obecnie koszt wymiany takiego filtra DPF? Jeszcze kilka lat temu był to duży wydatek (coś koło 7-8k z tego co pamiętam).
- JanuszSz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wypalanie DPF-zbyt często
Tu wymieniają na nowe i regenerują filtry DPF. Za filtr do mojego bolidu chcą 1800 PLN.
Na pytanie o filtr dostałem taką odpowiedź: "Koszt, przy zwrocie starego filra wynosi 1800zł brutto
Filtr, który sprzedajmy ma w sobie fabrycznie nowy wkład filtra"
Na pytanie o filtr dostałem taką odpowiedź: "Koszt, przy zwrocie starego filra wynosi 1800zł brutto
Filtr, który sprzedajmy ma w sobie fabrycznie nowy wkład filtra"