9-10leszekmw pisze:a ile przy autostradowych 170 wciągają ?
1.8 tsi bierze olej
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: 1.8 tsi bierze olej
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
na wiosne w trasie do gdańska wyszło 9,6leszekmw pisze:a ile przy autostradowych 170 wciągają ?
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
no co Ty:) teraz przy podobnej predkosci 190KM superb 8,4
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Tzn jak mi się pomyliły?? Tankowałem co 120 zamiast co 1200??CLO27 pisze:
Sko 100% ci się cyferki pomyliły w ilości km lub bak jest po prostu większy
Sugerujesz, że w Jettcie jest znacznie większy bak niż w Passacie i Superbie?? Nawet gdyby miał te 60 litrów czyli o 5 l więcej to nic to nie tłumaczy.
Jest cud i tyle.
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.8 tsi bierze olej
Dynamiczna jazda po mieście (1,8tsi 160KM) :
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
- Lukii
- Posty: 756
- Rejestracja: 28 cze 2017, o 16:25
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Łuki
- Lokalizacja: Wa-wa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Nie wiem o co chodzi z tym spalaniem.
Ja poniżej 12 nie schodzę i jest git a Wy jakieś ostre bicie rekordów - nie w tą stronę Panowie te rekordy
Ja poniżej 12 nie schodzę i jest git a Wy jakieś ostre bicie rekordów - nie w tą stronę Panowie te rekordy
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- marcin wroclaw
- Posty: 1975
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 1.8 tsi bierze olej
Faktycznie aż takie zamulanie na aow to była męka... Jechałem za tirem... Wszyscy się na mnie patrzyli i pewnie myśleli, że skoda nie daje rady szybciej:(
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Re: 1.8 tsi bierze olej
jqr,jqr pisze: no właśnie, wygląda że taniej będzie z nowymi
http://www.ebay.ie/itm/Mahle-Piston-Rin ... SwqYdZgt0a
kilka pytań w zw. z Twoim wpisem...
1. Ile może kosztować przełożenie tłoków?
2. Domyślam się, że do ich wymiany i tak trzeba wyjąć silnik z komory w aucie, rozebrać, by dostać się do obecnych tłoków, wymontować je i wstawić nowe, prawda?
3. Co w przypadku, gdy nadpalony nagar z oleju, który mógł [i pewnie tak się właśnie stało] nagromadzić się w okolicach rowków bądź zamków niedopasowanych, szybko zużywających się, nieszczelnych (obecnych) pierścieni, porysował cylindry? Gdy cylindry są porysowane, to olej i tak będzie uciekał do komory spalania i nawet dobry pierścień Mahle go nie zbierze. Albo paliwo będzie dostawać się do wnętrza silnika i mieszać z olejem. W minimalnym stopniu takie zjawisko i tak jest nie do uniknięcia i zachodzi, ale w przypadku nieszczelności spowodowanej rysami na cylindrze będzie jeszcze bardziej zintensyfikowane. Wydam na wymianę tłoków pewnie kilka tysięcy, po czym znów się będę denerwował, bo albo nie będzie mocy (gorsza kompresja przez nieszczelne, porysowane cylindry), albo olej i tak będzie się przedostawał do komory spalania i silnik nadal będzie go palił w nieakceptowalnych ilościach, albo będę miał rozrzedzony paliwem olej w silniku, przez co gorsze smarowanie i jeszcze uszkodzą się inne elementy - strzelam - panewki, korbowód, czort wie, co jeszcze...
4. Czy razem z tłokami wymienia się tuleje cylindrów, żeby elementy szczelnie ze sobą spasować i razem dotrzeć? Da się je w ogóle wymienić?
Zbierając fundusze na remont (rozumiany jako albo próba ulepszenia obecnego silnika, albo wymianę na inny egzemplarz), wciąż czytam i w głowie coraz więcej rozterek. Każde z rozwiązań ma jakieś wady...
Jeśli remont silnika, to z jednej strony wiem, że obecny, mimo dość znacznego przebiegu, sprawuje się poprawnie - działa dobrze, pali akceptowalne ilości paliwa (oleju oczywiście stanowczo w nadmiarze), jest cichy, fabrycznie zamontowany, spasowany z układami dolotowym i wylotowym, szczelny, bez wycieków na zewnątrz. Nie wiadomo na 100%, czy po remoncie zniknie jego najgorsza wada (palenie oleju) oraz czy nie pojawią się jakieś inne bolączki.
Jeśli swap na inny egzemplarz - np. doradzany przez ten warsztat 2.0T[F]SI - to nigdy nie wiemy, co za silnik zostanie wstawiony. Mocniejszy motor - niby fajnie, więcej mocy - ale też większy apetyt na paliwo. Pytanie, czy też oleju nie będzie brał i jakie jeszcze inne niespodzianki może przynieść to nowe serce mojej Skody.
Wiadomo, chciałoby się wydać jak najmniej pieniędzy, ale życie nauczyło mnie, żeby jednak do bólu nie oszczędzać i lepiej wydać nawet 2x więcej pieniędzy na jakąś rzecz raz, a nie wydać mniej, a po chwili i tak trzeba wydać jeszcze 2x tyle, bo to tańsze okazało się tandetą, która nie spełnia oczekiwań lub się po prostu natychmiast popsuła, lub doprowadza do szewskiej pasji...
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, o 09:31 przez maus, łącznie zmieniany 1 raz.
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: 1.8 tsi bierze olej
1. samo przełożenie do 1000zł, chyba że będziesz chciał przy okazji cos naokoło wymieniać
2. silnika nie trzeba wyjmować
3. stan cylindra ocenisz dopiero zaglądając do środka - po rozbiórce silnika lub "endoskopowo". nie wiadomo co jest przyczyną, jeśli pierścień jest zapieczony, zawalony olejem, to cylinder mógł ocaleć, jeśli pierścień pękł albo stało się coś z tłokiem, to może być różnie
4. nie wiem jak wykonane są tuleje w tym silniku (osadzane, czy kadłub utwardzany), ale poważne zniszczenie cylindra dla mnie = swap bloku
nie ma co czarno mysleć, tylko trzeba sprawdzić co jest nie tak, sprawdzić czy te tłoki będą pasować i zdecydować czy naprawiać czy swapować
2. silnika nie trzeba wyjmować
3. stan cylindra ocenisz dopiero zaglądając do środka - po rozbiórce silnika lub "endoskopowo". nie wiadomo co jest przyczyną, jeśli pierścień jest zapieczony, zawalony olejem, to cylinder mógł ocaleć, jeśli pierścień pękł albo stało się coś z tłokiem, to może być różnie
4. nie wiem jak wykonane są tuleje w tym silniku (osadzane, czy kadłub utwardzany), ale poważne zniszczenie cylindra dla mnie = swap bloku
nie ma co czarno mysleć, tylko trzeba sprawdzić co jest nie tak, sprawdzić czy te tłoki będą pasować i zdecydować czy naprawiać czy swapować
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.8 tsi bierze olej
Najważniejsze to zabronić honowania tulei jeśli pozostają std wymary tłoków.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...