Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
szms pisze:Co oznaczają nowe wytyczne?
Każdy sprzedawca dumnie twierdzi, że silnik już jest dotarty.
Szymek - te silniki się sypią przecież, więc wolą dmuchać na zimne
A tak na poważnie, to z mojego punktu widzenia serwis chce zarobić po prostu, a że podpięli to pod gwarancję to inna sprawa. Pogrzebałem w swoich mailach i w 2009 jak kupiłem Superba pojechałem na wymianę oleju po 5000, z tym, że samodzielnie bo sam tak chciałem.
Planuje zakup S3 z silnikiem
1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG ACT
lub
2.0 TDI CR DPF/110 kW (150 KM) DSG SCR
Silnik TDI jest droższy o 12 500 PLN. Mam ograniczoną możliwość co do wyboru innych silników więc proszę o opinie czy warto dorzucać te 12 500 PLN do w/w TDI.
Jazda głównie poza miastem, ok 40 000 km rocznie. Czy oprócz mniejszego zuzycia paliwa, kupując TDI otrzymuje coś jeszcze?
Do minusów TDI na pewno zaliczyć można głośniejszą pracę przy małych prędkościach (przy większych chyba nie ma to znaczenia). Na plus wydaje mi się w TDI jest większą dynamika silnika przy np. wyprzedzaniu (choć 1.4 TSI DSG ktore mam w O3 daje radę).
szms pisze:Porownywalny wybor, aczkolwiek przy 40 kkm to juz sie klekot oplaca. A to zalezy jak dlugo chcesz trzymac auto?
3 lata bo w leasingu więc jeśli chodzi o zywotność to poza moim zainteresowaniem. Głównie zależy mi na komforcie z jazdy oraz jako takiej dynamice, jeśli można w ogole o tym mówić przy takich silnikach dla S3.
Chce podjąc decyzje na bazie opinii o głośności, spalaniu, komforcie pracy, dynamice na przelotach między miastowych (autostrady, ekspresówki). TDI ma znacznie większy moment obrotowy ale czy będzie to dla mnie istotne przy porownaniu obu silników w DSG to nie wiem.
1.4 Zdecydowanie bardziej komfortowy i szybszy. Miałem kiedyś B8 2.0 TDI w DSG, mam teraz Superba 1.4 DSG - nie wróciłbym nigdy do klekota ani do passata. Musiałby mieć przynajmniej 190KM, ale i tak komfort akustyczny jest dużo lepszy w 1.4. Jeździsz prawie jak w elektryku w porównaniu do TDI. Przejedź się demo i zobaczysz. Na pewno nie zastanawiaj się nad 1.8 - przerost formy nad treścią, osiągi tylko deczko lepsze od 1.4, za to spalanie ponad litr większe. Ja mam w tej chwili średnie spalanie ok. 7, w passacie miałem niecałe 6 jak pamiętam. Także różnica bez oszczędzania to jakieś maksymalnie 1,5 litra. Policz sobie czy warto brać diesla dla większego hałasu itp?
Przy przebiegach na poziomie 40 kkm masz różnicę w spalaniu paliwa ok. 800 l (zakładając 2 litry pomiędzy benzyną, a dieslem). Czyli dopłata za diesla zwróci Ci się po leasingu Ja bym został przy benzynie.
1,8 to optymalne rozwiązanie choć zaskoczyło mnie jak to 1,4 jeździ (powiem już o tym pisałem porównywalnie, w moim odczuciu lepiej niż 190 tdi!!!) to chyba jednak 1.8 na trasy to rozsądniejszy wybór przy dopłacie na poziomie 6 tyś zł
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
CLO27 pisze:1,8 to optymalne rozwiązanie choć zaskoczyło mnie jak to 1,4 jeździ (powiem już o tym pisałem porównywalnie, w moim odczuciu lepiej niż 190 tdi!!!) to chyba jednak 1.8 na trasy to rozsądniejszy wybór przy dopłacie na poziomie 6 tyś zł
Na czym polega optymalność tego rozwiązania z 1.8?
Silnik dysponuje tym samym momentem, co 1.4. Do przysłowiowej setki rozpędzi się o 0,5 sekundy szybciej, i kosztuje aż 6 kzl więcej. Nie widzę zalet tego rozwiązania.
Camillinhio pisze:Silnik dysponuje tym samym momentem, co 1.4. Do przysłowiowej setki rozpędzi się o 0,5 sekundy szybciej, i kosztuje aż 6 kzl więcej. Nie widzę zalet tego rozwiązania.
W M/T ma 70 Nm więcej, które czuć bardzo wyraźnie, szczególnie na biegach autostradowych i katalogowo 0.8 sek szybciej do paki...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017 Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -